Een bijzonder wedstrijddebuut @ Cynnfotografie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Een bijzonder wedstrijddebuut @ Cynnfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:25

Hoi!

Mijn eerste wedstrijddebuut... en toch wel bijzonder.

Ik ben zeer slechtziend (zie 1 procent met mijn rechteroog, 3 procent met mijn linker oog) maar mijn droom is altijd geweest om ooit, met Madeira mijn lieve haflingermerrie, te gaan starten en dan ook officieel.

Madeira is een haflingermerrie van 12 jaar. Ik was eigenlijk heel erg bang, wat je ook op de foto's terug ziet. Ik was bang dat ze er vandoor zou gaan, of iets, ik wist echt niet hoe ze zou reageren...

Ze was zo, zo braaf! Ik weet niet waar ik zo'n lieve paard aan heb verdiend, maar ze gaf geen kick! Het leek bijna wel of er een knopje omging in de ring bij haar. 'Het komt goed, ik neem je wel mee Paulien' inplaats van andersom.

Cynthia, mijn vriendin, was mee om mooie foto's te maken, van toch wel een zeer bijzonder moment.

Mijn bijrijdster en vriendin waren ook mee, mijn bijrijdster was ook tevens mijn caller.

Een caller is iemand (omdat ik nog 'iets' zie mag ik 1 caller gebruiken) die roept waar de letters zijn. Even voor de B zegt ze bijvoorbeeld 'BEB grote volte.. je bent nu bijna bij de B!' zodat ik weet wanneer ik moet afwenden.

1e proef hadden we vaak geoefend, ik heb haar eigenlijk beetje teveel los gelaten (erg op 'safe' gereden). Ik had hiervoor 176 punten (helemaal terecht! Had zelfs lager verwacht) en er stond bij als commentaar: 'Probeer je paard iets ronder in te stellen, dan komt het wel goed!' (Letterlijk overgenomen). Toen ik uit de ring kwam heb ik zelfs even gehuild, jeetje wat was ze toch braaf en wat was ik trots op haar! Ze leek er zoveel plezier in te hebben.

2e proef (2 weken van te voren toch gehoord dat ik 2 proeven ging rijden, niet geoefend, stom stom) raakte ik in de war, ik kreeg geloof ik een soort blackout. Ik ging naar links inplaats van naar rechts, enz. Toch nog 166 punten (172 -6 vanwege dat ik steeds fout ging rijden haha). Madeira begon nog even voor het jury hokje heel hard te hinniken. Er staat op mijn coupon hierbij: 'Lieve pony! Probeer de proef goed te leren kennen, dan komt het wel goed!' (Ook letterlijk overgenomen).

Nou, genoeg gepraat! Hierbij de foto's.

Afbeelding

Inrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mij begeleiden naar de wedstrijdring
Afbeelding

Beginnen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar mooie koppie :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ben ik trots op jouw! Braaaaaf paard
Afbeelding

Ik moet er vooral op letten dat ik niet voorover val en mijn teugels laat 'vieren'. Dit probleem heb ik heel erg wanneer ik onzeker raak, ik weet niet waarom, maar ik laat haar dan los van voor en zak zelf voorover.

Maar ik ben echt super tevreden, ze was zo braaf en had het gevoel dat ze het heel erg leuk vond. En dat was voor mij het belangrijkste! Volgende keer dus goed op mezelf letten, en niet zo onzeker zijn, want ik heb een toppony die harstikke lief en trouw is!
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 16-07-11 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

mardeleintje

Re: Een bijzonder wedstrijddebuut @ Cynnfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:27

Knap gedaan!! Echt goed!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:28

Echt knap gedaan :D !
Super goed!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:29

Allereerst: enorm knap dat je zoveel lef hebt! Starten op vreemd terrein is altijd spannend, helemaal als je al beperkt zicht hebt. En het is een enorm leuk dier om te zien :)

Ik vind je pony netjes lopen, mag inderdaad iets ronder ingesteld worden en iets zelfverzekerder op je paard zitten, maar dat komt vanzelf als je wat meer wedstrijdritme krijgt en daardoor ook wat meer vertrouwen :)

Heel veel succes samen!!

Dennis

Super gaaf dat je dit toch kan doen :). En die punten, voor een 1e keer helemaal niet slecht!

Ik zou het dood eng vinden, tussen 'alleen maar' hekjes (die grappenmakers van mij houden van springen ;) ).

mohica

wat leuk !! :-)
Ik vindt het echt knap van je :D
Een dikke dikke dikke proficiat

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:30

wat ontzettend gaaf zeg!!!!! wauw!!!!!! echt heel diep respect hoor.. enorm knap van zowel jou als je paardje... ik kan sommige proeven maar amper volgen, laat staan als je de letters niet eens kunt vinden... echt heeeeeel knap... en wat een ontzettend mooie haf zeg!
ga vooral zo door! ik hoop nog vaak topics voorbij te zien komen met deze combi..
en vooral HEEL VEEL PLEZIER!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:31

Marieke_K schreef:
Allereerst: enorm knap dat je zoveel lef hebt! Starten op vreemd terrein is altijd spannend, helemaal als je al beperkt zicht hebt. En het is een enorm leuk dier om te zien :)

Ik vind je pony netjes lopen, mag inderdaad iets ronder ingesteld worden en iets zelfverzekerder op je paard zitten, maar dat komt vanzelf als je wat meer wedstrijdritme krijgt en daardoor ook wat meer vertrouwen :)

Heel veel succes samen!!

mee eens,
super! :D

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:33

Wat ontzettend knap en stoer dat je dit hebt gedaan! En wat heb je een leuke pony!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:34

Wat ontzettend goed zeg! Probeer haar idd wat ronder te houden en zelf mooi recht te blijven zitten maar dat komt helemaal goed!

Anonimo12

Wow meissie, geweldig hoor! En wat een vertrouwen heb jij in je paard en je paard in jou! Als je weinig ziet moet je je echt aan je diertje kunnen geven... knap hoor! En je proef ziet er netjes uit, er schorten wat kleine dingetjes aan maar ik zie ontspanning en een team wat gaat groeien! HEEEEEL veel succes :D

GirlyMelis

Woww super zeg! Rij je dan op ''normale'' wedstrijden mee, of zijn hier aparte rubrieken voor uit geschreven?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:35

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:36

Wat netjes!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:37

heel erg goed gedaan zeg.
zeker omdat je al slecht ziet,
echt knap van jou,respect.ik zie net dat het haw is.het enigste wat ik zeggen zou maar dat geef jezelf al aan dat is je houding.probeer iedere wedstrijd iets rechter te gaan zitten komt zeker goed.heel veel succes.
Laatst bijgewerkt door corina21 op 16-07-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:39

Moedig van je! En wat een mooie haflinger heb je en zo rustig.
Mooie band hebben jullie :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:39

Hey Paulien!

Wat super stoer van je zeg!
Blijf de band die je hebt met Madeira mooi vinden dat je zoveel vertrouwen in haar hebt :)
'T ziet er netjes uit, wat je zelf al aangeeft is je houding. Maar daar werk je al aan dus dat komt wel goed!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:40

Wauw, heel veel respect voor jou!
En wat mag jij ontzettend blij zijn met jouw paardje, deze heeft zeker weten een gouden karakter. <3

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:44

Goed gedaan, en een hele leuke pony.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:46

Wow wat een reacties al, heel erg bedankt! Ik vond het super spannend, maar Madeira was erg relax er onder vond ik. Ik vind het moeilijk tussen hekjes te rijden, ben dus erg blij met een caller :)

GirlyMelis schreef:
Woww super zeg! Rij je dan op ''normale'' wedstrijden mee, of zijn hier aparte rubrieken voor uit geschreven?

Ik rij mee op normale wedstrijden. Als ik volledig blind was, kon ik starten in Grade III, dat is te vergelijken met B/L niveau. Maar nu ik nog iets zie, zo ik moeten starten in Grade IIII, en dat is M/Z niveau…. Dat is wel minder.. maar wilde gewoon B starten, dus heb besloten het zo te doen via een pasje met dat ik een hulpmidden (caller) mag gebruiken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:47

Ik zou willen dat ziende mensen zo reden. Behalve het naar voren kiepen, wat bij het losrijden veel erger is dan in de ring, gaat het best heel netjes. Ik had na het verhaal veel meer zichtbare angst verwacht, maar het lijkt toch alsof je alles goed onder controle hebt.
Ja, je vraagt net niet genoeg van de pony, maar bij een debuut zijn er zoveel dingen aan de hand, dan kun je nu eenmaal niet meteen de sterren van de hemel rijden, dat zou onwerkelijk zijn.
Jammer dat je zo in de war raakte bij de tweede proef.
Wat een ontzettend lieve pony dat je daar zo op kunt rekenen.

Ik raad je aan, even tussendoor, om genoeg water te drinken, dat kan enorm helpen om koel en helder in het hoofd te blijven. Vaak zweet je toch extra van spanning en dat vochtverlies kan verwarring en spanning verergeren.

Moet je dat hesje dragen zodat je herkenbaar bent als zeer slecht ziende zodat ze rekening met je kunnen houden?

Ik hoop dat we meer te zien krijgen van je dressuurcarrière.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:48

Meid, wat een mooi debuut zeg!
Je laat zien dat alles mogelijk is.

Je bent een lief, krachtig, maar vooral iemand die gaat voor wat ie wil!
Je laat zien dat niets jouw tegenhoudt.

Meid, dit ziet er goed uit, ik heb erg veel respect voor jou en je prachtige paard, hoe jullie dit samen doen.
Dit, is echte vriendschap! <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:50

Met ontroering je verhaal gelezen. Ik vind dat je ook ontzettend trots op jezelf mag zijn dat je deze prestatie toch maar durft neer te zetten. En inderdaad je hebt een gouden paardje.
Ga maar lekker verder met rijden dat winstpunt komt vanzelf wel want het ziet er nu al goed uit!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:50

Super gedaan Paulien. Je paard zou misschien ronder mogen maar toch vind ik het niet storend. Ze loopt niet met een weggedrukte rug of in de krul gedwongen. Dus dat komt vanzelf als je er meer aan durft te rijden en ook als je zelf wat meer rechtop blijft zitten en dus niet alles aan de voorkant weer weg laat lopen. Het is mooi om te zien dat je pony het fijn vind om met je mee te werken. Op naar je volgende wedstrijd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:53

Zoooo!!! Respect voor jou en je onwijs lieve poown! Echt, ik neem mijn petje voor je af.