Vandaag moest het dan toch maar eens gaan gebeuren! Het is nu weer lekker rustig, het was laag om half 1 én een dinnetje kon mee op Fleur!
Heb het heel de zomer uitgesteld, omdat ik zelf nog niet durfde, maar als ik zie wat we dit jaar allemaal voor nieuws hebben gedaan en overwonnen (wedstrijdje gereden, keuring, bestgaand tot in Den Bosch, beleerd voor de kar, sjezenrijden, alleen op buitenrit, etc.) dan móest dit toch ook wel kunnen?
Ow, Tycho is een 5jarig Nederlands Trekpaard (v. Jacco van Groot Veldhuis), 1.75m hoog, hij is vanaf 5 maanden oud bij ons en ik heb m zelf beleerd en ingereden, met hulp van instructrice. Hij is aan de ene kant ontzéttend nuchter, maar kan bij nieuwe dingen behoorlijk heftig reageren... Lastige combi soms

Hij had een heerlijke bui, zag het al toen ik floot: Hij kwam direct naar het hek en bleef daar staan tot we klaar waren met uitmesten enzo.
01. Dus eerst ff lekker kroelen

02. En kusje voor t vrouwtje van Tych

Daarna gepoetst en gezadeld en op pad gegaan. Tante Fleur (mijn mooie dame, zie profiel) had er ook zin aan en liep lekker door!
Tot aan de overgang niets aan de hand, maar we waren nog geen 10m de duinen in of er was al iets 'engs': Prullenbak!

Na een paar vol in zn achteruit en omdraaien hem er toch langs gekregen....Pfff! Ik begon ze zenuwen te krijgen, wat hij natuurlijk direct oppikte en zwaar gespannen liepen we verder....
Overgang op was ook niet je-van-het. Stilstaan, draaien, achteruit...*zucht* Ik geprobeerd heel ontspannen over te komen, tegen m praten, beetje lachen, maar ja, hij is ook niet gek he?!

Eenmaal de overgang over, was hij weer een engel!!! Ik had zelf ook gelijk de rust weer en hij reageerde daar direct weer op! Zelfverzekerd liep hij naar het harde zadn en terwijl Fleur nog een eindje achter ons liep, stapte hij zo de kreek in! YES!

03.

04. Moest echt hard lachen stees om hem; hij tilde zn pootjes steeds enorm hoog op! Zit heul apart

05. Jaja, drafje door t kreekje!

06. Hij deed t zó netjes!

07. We hebben het naar ons zin!

08. Creabea

09. Op weg naar de Grote Zee

10. Zo lijkt ie gewoon best klein

11. Uitbundig belonen; mensen zullen wel gedacht hebben.....

12. Bewijs dat Fleur er toch ook écht was...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S6RGJZV8.jpg
En toen écht naar de Grote Zee! Fleur stopte op grote afstand ervan al, maar Tych is errrug nieuwsgierig van aard, dus dat erg fijn! Er waren gelukkig geen grote golven oid, duseen rustig stukje opgezocht en hem daar laten wennen. Hij schoot een paar keer vol achteruit, draaide één keer op zn achterbenen om, maar daarna liep hij tot zn kroonrand erin, om daarna gelijk weer weg te schieten

Maar zijn actie was voor Fleur wél de por die ze nodig had en die liep ineens zo de zee in!

13. Ook in de zee probeerde hij zn benen tot boven water uit te tillen

14. Al wat minder diep (zijn bijna tot z'n buuk erin geweest!)

15. Aparte verhoudingen heeft ie zo....

Hierna naar de volgende overgang gereden en lekker met lange teugel naar huis gestapt! Lekker een hap biks gegeven in zn emmer.
16. Die moet t wel altijd ontgelden

17. http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XBUU8CJ.jpg
Mensen, mensen, ik ben er nog helemaal

Hopelijk wordt dit een wekelijks iets, vond het heerlijk! Hij wordt vast en zeker echt een waterrat, dus dat wordt zwemmen van de zomer

groetjes!