Hier mijn kleipakket Cheeminee aan het werk in de bak. Dit is denk ik de zevende keer dat ik los door de bak rij en ik blijf blij worden van deze kleine man die groot gaat worden!

Chee heb ik zelf gefokt uit mijn merrie Kelly en is nu ruim 3,5 jaar. Vorig jaar oktober heb ik hem doodziek uit de opfok gehaald en na enkele weken goede verzorging begon hij op te knappen. ([ITP] Wat een verschil in 4 weken, Cheeminee wordt paard!)
Ben expres nu pas begonnen met het zadelmak maken maar hij doet het zo makkelijk. Ik wil hem de winter lekker drie keer per week een beetje rondsturen en volgende zomer zal hij dan nog even lekker de wei op gaan.
Heb helaas hier geen mogelijkheden om hem nu nog buiten te houden en om die reden heb ik dus deze keuze gemaakt.
De afgelopen maanden heeft hij heerlijk op de wei gestaan en heb ik hem gelongeerd in de hele grote en niet zware longeercirkel (boktproof zeg maar

Hij heeft door alle perikelen een flinke groeiachterstand. Daarnaast is het net als mama een enorme laatbloeier en zooist is slechts 1.86.
Dat om het plaatje compleet te maken.
Hij vind alles uiteraard nog heel moeilijk maar met wat aanmoediging gaat tie nu al volledig voor me door het vuur

Ben helemaal wijs met deze ukkepuk (waarom fokken ukkies altijd kastelenpaarden en sidonia's van die ukkepukken) en ben zo onwijs blij dat tie de tijd kan krijgen om stoer sportpaard te worden!
Mijn houding weet ik van. Hoef ik ook geen commentaar op!

Stappen, hier nog met touw om nek wat ik na een paar rondjes alweer verloor

Lekker laten draven

Lekker erachter kruipen

Daar gaat tie lekker over de benen en hand wat aannemen en volgen

Dan al aanmoedigend een galopje proberen (was voor het eerst)

En dat snapt hij wel

En rechtom snapt tie het ook!

Brave pown

Mijn nieuwe topperindedop

Laat even een berichtje achter!
Enne... Juud, bedankt voor de fotos!