Beloofd is beloofd: Kirsten (5) in galop op Jippe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Beloofd is beloofd: Kirsten (5) in galop op Jippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 16:19

Zoals ik vorige week beloofd had zou ik nog eens proberen wat filmpjes te maken van Kirsten (5) op Jippe (7) in galop. Nou was het een overheerlijke dag vandaag en het was druk op stal. Maar de longeerbak was gelukkig vrij. Wel was Jippe lekker fris en dat was soms te merken. Maar hij heeft zich netjes gedragen met onze kleine amazone op zijn rug.

Even opmerking vooraf: In mijn vorige topic over Kirsten viel er iemand op dat zij zou schreeuwen. Ik heb er vandaag op gelet en ondanks dat haar stem duidelijk overkomt op de camera heeft zij NIET geschreeuwd. Ze zegt heel netjes en kalm de commando's maar blijkbaar pikt de microfoon het erg scherp op (ze heeft een vrij hoge stem).

Natuurlijk na gedegen instapwerk wat dochterlief te saai vond om te laten filmen :Y) wordt er netjes gedraafd.
NB: Naast de longeerbak staat een rode trailer en daarchter een bus met zwaailampen op het dak. Op de linkerhand vindt Jippe die dus vreselijk ENG want dan verschijnt dat ding ineens in beeld. Dat bleef zo. Op de rechterhand ging het wel goed. Ik complimenteer Jippe dus de hemel in als hij er braaf langs gaat. In dit eerste filmpje zie je Jippe bij ong de 16e seconde wegspringen en dochterlief blijft gewoon zitten...
http://www.youtube.com/watch?v=rLXpPwPRKok

Na wat draafwerk is de galop aan de beurt. Ze is een beetje enthousiast :Y) (luister maar) Als hij in de galop is schiet hij er ook weer even vandoor maar corrigeert zich braaf. Dochterlief zit er als een huis op.
http://www.youtube.com/watch?v=FHW1y9qWaX4

Dan omkeren en de andere kant weer op. Jippe weet inmiddels op commando de hoefslag te vinden :D En dan eerst draven! Ze zet hem er zelf in en ik heb haar hem er ook weer zelf uit laten halen!
http://www.youtube.com/watch?v=mWaALHcn97E

En dan ook op deze kant galop. Het gaat allemaal goed. Je ziet dat ik (bij 30 sec ong) ineens de camera laat vallen en Jippe gerust stel. Er was iemand onderweg naar een buitenrit en dat paard kwam ineens in volle galop terugrennen en ging zelfs steigeren buiten beeld. Maar Jippe zag dat vol op hem afkomen. Maar hij houdt zichzelf koel! Ik vond 2 handjes aan de longe toen even belangrijker dan filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=HVxbi1r3xYk

Tijdens het uitstappen doet Kirsten voltigekunstjes op Jippe. En als je daar dan lekker van staat te genieten en je paard een compliment geeft, komt die even een knuffel halen. We zijn toch klaar???? }:0
http://www.youtube.com/watch?v=P1yFXoLgn8A

Nou dat was het weer voor vandaag. Kirsten is erg benieuwd naar jullie reacties op deze kleine stoere meid op haar Grote Vriendelijke Reus.

Sodeletuut

Re: Beloofd is beloofd: Kirsten (5) in galop op Jippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:23

Superleuk zeg! En wat zit ze toch goed!!! Echt super hoor, Kirsten!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:25

Geweldig om te zien!!
:D

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:26

Dat ziet er leuk uit zeg!
Wat handig om die voltigeersingel te gebruiken, zo zit ze lekker stevig.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:30

Dat zijn nog eens zitlessen! Hartstikke leuk hoor!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:34

Super leuk!! Ze doet het heel netjes! Lijkt me een goede manier om zo aan de beweging van een paard te wennen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:35

Ik vind haar stoer!!!! Jeetje zeg!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:40

inderdaad super slim zo die singel en een stoere meid

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:45

Wow, ze zit inderdaad echt stevig zeg! Wat goed al :D

Je kan inderdaad wel zien dat Jippe een beetje fris is, maar hij blijft gelukkig wel braaf :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:48

Wat zit ze stevig zeg :D. Ziet er lekker uit.
Ze boffen maar met jou, dat ze lekker op Jippe mogen rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:49

Jeetje wat een stoere combi is dit zeg!! Echt leuk om naar te kijken! :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:52

wat leuk om te zien, zo'n klein meisje op zo'n groot paard!
ze zit er keurig op hoor :)
fier zijn op die combinatie zou ik zo zeggen :D

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:53

Wat een dappere kleine meid :). Super leuk om te zien!

Milan_lover

Superleuk! :D
Hoor haar dan ook roepen! :')
Gaaalloop, en nu Gaalop :+
Ze kan echt goed blijven zitten +:)+

KimD

Super vet die galop!

Kirsten mag trots zijn op zichzelf! <3

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:55

Ahh! :D

Jippe galop!!
Nee eerst draven.
Jippe draf, Jippe galop!!

Ik vind het echt stoer, ze komt ook echt geen stukje omhooh, zit helemaal vast! echt top!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:00

Dat is inderdaad wel een toekomstige Anky.
Heerlijk dat die meid zo weinig angst heeft, maar een ding ergert mij MATELOOS...je beloond doorlopend het paard ( en die is natuurlijk super braaf!) maar dochterlief krijgt geen enkel compliment!
Kijk daar wel heel goed voor uit en prijs je dochter ook eens af en toe de hemel in, want zo'n klein hummeltje op zo'n groot paard en dan al doen wat mams zegt, en nog goed ook, mag echt wel heel goed worden beloond!!

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:05

Ahh <3
wat lief!
Echt knap hoe ze blijft zitten!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:07

@Aardenhout: Euhm... Ik snap wat je bedoeld maar :D ...

Ik zeg miss haar naam niet, maar als ik zeg: goedzo hoor! Zeg ik dat tegen mijn dochter! Beide kids zijn namelijk gewend dat ik het altijd tegen hen heb en als ik het tegen Jippe heb zeg ik zijn naam erbij. Ik wil mijn kinderen namelijk niet afleiden door hun naam te zeggen. Want bij ons zijn ze gewend als wij hun namen zeggen dat ze naar ons moeten kijken.

Beetje ingewikkeld hihi. Komt er dus op neer dat als ik haar naam zou zeggen zij gewend is naar mij te MOETEN kijken (o.a. omdat ik wil zien dat ze mij horen en omdat ik hun mond moet zien als ze tegen mij spreken ivm klein gehoor probleem van mij). Dus als zij paardrijden complimenteer ik ze zonder hun naam te zeggen. Om Jippe duidelijk te maken wanneer ik het tegen hem heb, noem ik bij hem zijn naam erbij. Snap je em? Trouwens ze krijgen heel veel complimenten van mij hoor!

Edit: heb de filmpjes nog eens bekeken en wil toch wat toevoegen.
Eerste filmpje heb ik het veel tegen Jippe omdat ie dan die auto eng vind. Op het eind zeg ik goed zo! En dat is tegen dochter.
Tweede filmpje zeg ik goedzo na de draf en ook "keurig" dat is tegen dochter
Derde filmpje zeg ik beweust weinig want (dat had ik voor ik ging filmen afgesproken) ze wilde zelf zonder hulp Jippe in draf krijgen en terugnemen. Het Goedzo netjes op het eind is tegen dochter
Vierde filmpje: zeg ik ook weer "keurig" tegen dochter en daarna gaat het even mis omdat dat andere paard aan kwam stormen. Dan heb je wel even andere dingen aan je hoofd namelijk checken of je paard rustig blijft.
Vijfde filmpje is ook vrij kort omdat Jippe naar mij toe komt.

Ik weet als ik film dat ik op veel dingen tegelijk moet letten. Maar ik kan je garanderen dat ze buiten het beeld veel complimenten en knuffels krijgt, want ik ben super trots op haar. En dat weet ze duidelijk. Ze kan niet voor niks zo goed zitten op het paard, want met haar zelfvertrouwen is niks mis. Dankzij de vele complimenten die zij krijgt van ons!
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 10-10-10 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:09

aaah super schattig, wat een stoere meid :oo
had ik nooit gedurfd op m'n 5e :n :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:19

Wat een zit en wat een lef. +:)+

Oh, en wat een paard. :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:24

Iedereen ook namens Kirsten dank voor alle complimenten. Ze staat naast mij te straaaaalen van alle mensen die zeggen hoe stoer ze is. Tsja ze is 5 (in december 6), ze meet 110 cm en 16 kilo. Ik weet zeker dat ze sinds ik begon met het voorlezen van dit topic minstens 5 cm gegroeid is :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:25

Zilfstar schreef:
@Aardenhout: Euhm... Ik snap wat je bedoeld maar :D ...

Ik zeg miss haar naam niet, maar als ik zeg: goedzo hoor! Zeg ik dat tegen mijn dochter! Beide kids zijn namelijk gewend dat ik het altijd tegen hen heb en als ik het tegen Jippe heb zeg ik zijn naam erbij. Ik wil mijn kinderen namelijk niet afleiden door hun naam te zeggen. Want bij ons zijn ze gewend als wij hun namen zeggen dat ze naar ons moeten kijken.

Beetje ingewikkeld hihi. Komt er dus op neer dat als ik haar naam zou zeggen zij gewend is naar mij te MOETEN kijken (o.a. omdat ik wil zien dat ze mij horen en omdat ik hun mond moet zien als ze tegen mij spreken ivm klein gehoor probleem van mij). Dus als zij paardrijden complimenteer ik ze zonder hun naam te zeggen. Om Jippe duidelijk te maken wanneer ik het tegen hem heb, noem ik bij hem zijn naam erbij. Snap je em? Trouwens ze krijgen heel veel complimenten van mij hoor!

Edit: heb de filmpjes nog eens bekeken en wil toch wat toevoegen.
Eerste filmpje heb ik het veel tegen Jippe omdat ie dan die auto eng vind. Op het eind zeg ik goed zo! En dat is tegen dochter.
Tweede filmpje zeg ik goedzo na de draf en ook "keurig" dat is tegen dochter
Derde filmpje zeg ik beweust weinig want (dat had ik voor ik ging filmen afgesproken) ze wilde zelf zonder hulp Jippe in draf krijgen en terugnemen. Het Goedzo netjes op het eind is tegen dochter
Vierde filmpje: zeg ik ook weer "keurig" tegen dochter en daarna gaat het even mis omdat dat andere paard aan kwam stormen. Dan heb je wel even andere dingen aan je hoofd namelijk checken of je paard rustig blijft.
Vijfde filmpje is ook vrij kort omdat Jippe naar mij toe komt.

Ik weet als ik film dat ik op veel dingen tegelijk moet letten. Maar ik kan je garanderen dat ze buiten het beeld veel complimenten en knuffels krijgt, want ik ben super trots op haar. En dat weet ze duidelijk. Ze kan niet voor niks zo goed zitten op het paard, want met haar zelfvertrouwen is niks mis. Dankzij de vele complimenten die zij krijgt van ons!

Nou vooruit, ik geef je het voordeel van de twijfel!!! :D :D :D :D :D
Jou dochtertje is echt een hele leuke amazone! Heerlijk als ze op deze leeftijd al zo om durven gaan met een paard!
En eeh..dochterlief...geen kapsonis krijgen he!!!!! :D :D :D

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:29

Wat stoer van haar!
Ze is echt schattig <3

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:34

haha bij de naam jippe dacht ik aan een shetlandertje, dus je kan je vast wel voorstellen dat ik even verbaasd was toen ik het filmpje opende :')
maar jeetje wat zit zij netjes zeg!
en dat stemmetje ook: Jippe doorgaan!
ik ben trots dat dit een naamgenootje is haha! :D