Stefans 6e les op Jippe (film en foto)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Stefans 6e les op Jippe (film en foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 17:03

Vandaag was het zover. De eerste les in de echte rijbak! De weides zijn dicht dus de paarden staan op de paddocks. Dan blijft de rijbak over om te lessen. En dat vond Jippe reuze spannend. Het was voor het eerst dat Jippe niet stil wilde staan, zodat Stefan kon opstappen. Daar zijn we 5 minuten mee bezig geweest. Omdat Stefan wat onrustig werd dacht ik het eerst kalmpjes aan te pakken. Nog even de bak verkend etc. Stefan gezeg dat dit niet erg was, dat zoiets kan gebeuren, dat een paard een paard blijft etc. Jippe bleef doorduwen en moeilijk doen. Uiteindelijk toch maar eens een brul gegeven en dat hielp! We hadden vandaag niet zoveel tijd dus Stefan heeft een kwartier gereden, maar wel genoten. Van een wel heeel frisse Jippe!

Eerst wat filmpjes geschoten:

Begin van de les. Jippe is erg fris en voorwaards. Vind de trailers die langs de bak staan eng, vooral die ene die boven open is. Stefans beugels zijn nu lekker lang en hij zit nu veel beter. Omdat Jippe toch steeds wat meer gaat durven met Stefan op zijn rug en Stefan ook wel eens wat verder wil gaan, hebben we de BP er weer bij gepakt.
http://www.youtube.com/watch?v=vz_sisZArYY

Die trailers blijven spannend, dus Stefan Jippe aan laten pakken om hem er toch langs te sturen. Sturen gaat (dankzij de vorige filmpjes waarop hij kon zien wat hij fout deed en kon zien wat Jippes reactie was) al veel rustiger en geduldiger. Linkerbeen kan hij met deze beugellengte mooi lang en op zijn plaats houden. Rechts merk ik dat hij hem naar voren plaatst maar dat is dan ook zijn beperkte been.
http://www.youtube.com/watch?v=geGJTr5Kijw

Sturen gaat duidelijk beter en Jippe heeft (bijna) geen neiging meer naar mij toe te komen. Hier een B afwenden naar E. Jonge ruiter dus wend echt af BIJ B (je ziet hem rechts langs Jippe kijken :+ ) en de voorbereiding voor de linkerhand is wat laat waardoor Jippe even zijn eigen pad wil kiezen. Maar laat zich door Stefan de goede kant op geleiden.
http://www.youtube.com/watch?v=X9L7871yfQs

Dan nog wat foto's gemaakt.

Even ter vergelijk een foto van de tweede les van dus 4 weken geleden:
Afbeelding

En dan nu... Lekker in stap:
Ik vind Stefan ineens veel groter ogen (of raak ik aan de combi gewend?) Zal ook door de langere beugels komen denk ik...
Afbeelding
Afbeelding

Bij A afwenden naar C. Stefan heeft er zin in en Jippe ook.
Combinatie gaat gewoon steeds beter naar elkaar luisteren
Afbeelding

Stefan heeft inmiddels een goede grip op de teugels en blijft overeind zitten en verliest de teugels niet meer als Jippe graaaaag lange teugels wil
Mooi recht op de A-C-lijn!
Afbeelding

Paard moet wel door blijven lopen natuurlijk
Afbeelding

Er is natuurlijk nog veel om aan te werken, maar ik zie al vooruitgang. De langere beugels worden door Stefan geaccepteerd (zoiets moet je bij hem nou eenmaal opbouwen) en het sturen gaat steeds beter.

Natuurlijk is Stefan weer erg benieuwd wat jullie ervan vinden (Hij vraagt mij steeds of er al "commentaar" is :D )
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 06-10-10 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

lusixarab

Re: Stefans 6e les op Jippe (film en foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:07

Wat goed zeg! knappe kerel dat hij dat durft op zon groot paard!! echt super en dan helemaal ingepakt met die bodyprotector!!! hele leuke foto's!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:10

Super stoer hoor....als het zo goed blijft gaan en als Stefan wat groter is kan hij gelijk de wedstrijden in als hij dat wil...stelen ze overal de show

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 17:11

Dankjewel!
De stijfheid van de BP zorgt er ook voor dat ie minder in kan zakken. En dat is voor zijn houding (door zijun lich beperking) ook wel een goede oefening/ training.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:11

Ziet er weer super uit hoor :D. Echt goed van Stefan dat hij Jippe zo lekker rond stuurt :D.
Jippe doet zo te zien ook lekker zijn best.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:12

Zijn zit is verbeterd joh, met die langere beugels! Je ziet het in zijn hele houding, vind hem erg vooruit gegaan :j

Fijn ook om te zien dat Jippe meer 'zichzelf' wordt, met wat zoeken op het bit enzo. Nu Stefan wat netter en steviger zit, dat Jippe wat meer durft, lijkt wel?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:12

Super! :D :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 17:14

BrittKitt schreef:
Zijn zit is verbeterd joh, met die langere beugels! Je ziet het in zijn hele houding, vind hem erg vooruit gegaan :j

Fijn ook om te zien dat Jippe meer 'zichzelf' wordt, met wat zoeken op het bit enzo. Nu Stefan wat netter en steviger zit, dat Jippe wat meer durft, lijkt wel?

Ja, :j Jippe loopt nu niet meer zo met de billen tegen elkaar van o, o, o, als dat jochie er maar niet afvalt. :D Ze leren duidelijk van elkaar en Jippe durft zichzelf meer te ontspannen. Loopt nu niet meer zo op eieren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:17

Die langere beugels doen t m! Hij zit echt stukken beter. :D

En ik kan echt geen genoeg krijgen van die 2!! Echt zo geweldig om te zien hoe die 2 met elkaar omgaan. <3

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:25

Wat een superleuke foto's! Ziet er echt goed uit zeg! Langere beugels zorgt inderdaad voor een betere houding, dat zie je wel, al vond ik je andere topics ook al erg leuk om te kijken/lezen! Ga zo door, Stefan(en jij natuurlijk ook;))!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:33

Wat een geweldig leuke combi is dit toch hihi!! Je vorige topic had ik ook al bekeken, erg schattig!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:45

ziet er weer heerlijk uit wanda en die lag op zijn gezicht spreek boekdelen

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:55

Wat een stoere combi!! alleen op het laatste filmpje lijkt het of hij probeert aan te draven door zijn benen veel bewegen.. weet niet of Jippe dat irritant vind? Het is ook moeilijk je benen stil te houden op zo’n groot paard wat veel beweegt.. Maar nogmaals erg stoer

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 10:32

mebianca schreef:
Wat een stoere combi!! alleen op het laatste filmpje lijkt het of hij probeert aan te draven door zijn benen veel bewegen.. weet niet of Jippe dat irritant vind? Het is ook moeilijk je benen stil te houden op zo’n groot paard wat veel beweegt.. Maar nogmaals erg stoer

Neuh... draven durft Stefan nog niet los. Zie dat hij idd veel met zijn been beweegt. Richting trailers is dat logisch want Jippe vond die erg eng, dus moest hem voorwaards houden. Verder is Stefan bezig hem goed de hoeken te laten nemen en hem voorwaards te houden. Maar kan idd rustiger. Ben er ook mee bezig hjoor dat hij alleen mag drijven indien nodig. Maar is lastig idd. Bij Stefan trekt Jippe zich er niks van aan. Bij mijn dochter van 5 gaat dan meteen het gas erop (maar haar lukt het motorisch gezien ook beter haar benen stil te houden) en als ik er alleen maar aan denk met mijn grote teen te wiebelen draven we al :D Jippe interpreteert bij ieder van ons de hulpen dus weer anders. Hij nou ja, weet gewoon dat Stefan moeite heeft met stil zitten. Ook met die handen... je ziet Stefan aan zijn neus kriebelen, teugels weer wat meer op maat pakken etc en Jippe loopt mooi rechtuit... Als ik mijn linkerpink beweeg slaan we al links af... :Y)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:05

@Zilf!!

Nou petje af hoor, hij zit echt al heel veel beter, veel minder stoelzit en mooi rechtop!!

Lekker lol met je knol, super zo ;)

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:16

Zilfstar schreef:
mebianca schreef:

Neuh... draven durft Stefan nog niet los. Zie dat hij idd veel met zijn been beweegt. Richting trailers is dat logisch want Jippe vond die erg eng, dus moest hem voorwaards houden. Verder is Stefan bezig hem goed de hoeken te laten nemen en hem voorwaards te houden. Maar kan idd rustiger. Ben er ook mee bezig hjoor dat hij alleen mag drijven indien nodig. Maar is lastig idd. Bij Stefan trekt Jippe zich er niks van aan. Bij mijn dochter van 5 gaat dan meteen het gas erop (maar haar lukt het motorisch gezien ook beter haar benen stil te houden) en als ik er alleen maar aan denk met mijn grote teen te wiebelen draven we al :D Jippe interpreteert bij ieder van ons de hulpen dus weer anders. Hij nou ja, weet gewoon dat Stefan moeite heeft met stil zitten. Ook met die handen... je ziet Stefan aan zijn neus kriebelen, teugels weer wat meer op maat pakken etc en Jippe loopt mooi rechtuit... Als ik mijn linkerpink beweeg slaan we al links af... :Y)

Super! veel succes ermee en indd. jullie hebben zeker lol met jullie knol :)