Eerste wedstrijd op Kaylak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Eerste wedstrijd op Kaylak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 15:28

Kaylak is een merrie van net 7 jaar en sinds eind mei 2010 is ze van mij. Daarvoor was ze van mijn zusje en reed ik haar twee keer per week. Zaterdag 25 september ben ik met Kaylak naar de New Forest sportdag in Ermelo geweest. We hebben meegedaan aan sportpony en hobby dressuur volwassenen. Sportpony ging niet zo heel goed omdat Kaylak niet wou springen. De dressuur ging voor mijn gevoel heel erg goed, we hadden 185 punten en een derde plaats. We hebben nog genoeg om aan te werken en als alles goed gaat wil ik in januari een startkaart gaan aanvragen zodat we ook officiële wedstrijden kunnen gaan rijden. Er zijn bijna 200 foto's gemaakt, en ik vind het kiezen heel erg moeilijk, vandaar dat er ook nog een paar foto's in linkjes staan.

Ik was om kwart over 5 's ochtends op stal om Kaylak in te vlechten en alle spullen klaar te leggen. Om half 7 kwamen ook mijn bijrijdster en mijn vader en konden we Kaylak inladen. Na een rit van ongeveer 45 minuten kwamen we in Ermelo aan. Snel even gekeken of Kaylak er goed bij stond en toen naar het secretariaat om te betalen en de hoofdstelnummers op te halen.

Nog even snel wat drinken en toen gingen we Kaylak opzadelen. Mevrouw vond het allemaal erg spannend en ik lette even niet op... Kapot halstertouw en Kaylak rent vrolijk het terrein over. Gelukkig kon een mevrouw haar redelijk snel vangen en konden wij weer verder gaan met het opzadelen. Toen Kaylak opgezadeld was zijn we snel naar het losrijterrein vertrokken, want we hadden nog maar 30 minuten voordat ik de ring in moest.

Het losrijden ging goed, tot dat ik besloot dat ik ook even moest springen voordat we naar het onderdeel sportpony gingen. Ik heb
een man omver gereden en had enkele tanden door mijn lip. Toch moesten we al naar de hal waar we zo beoordeeld gingen worden. We moesten daar nog even wachten tot we naar binnen mochten. Tijdens het wachten werd ik toch een beetje zenuwachtig en Kaylak werd daar door ook weer wat gespannen.

Eenmaal in de ring moesten we eerst stappen, draven en galloperen en daarna moesten we het lijntje springen wat er was opgesteld.

1. Stap
Afbeelding

2. Draf
Afbeelding

3. Springen
Afbeelding

4. Springen
Afbeelding

5. Of toch niet?
Afbeelding

Na één weigering op de eerste hindernis, en drie op de tweede hindernis mochten we het niet meer proberen. Dus hebben we haar afgezadeld en zijn we naar de exterieurkeuring gegaan. Waar ik natuurlijk heel trots over mijn mooie pony vertelde.

Na de keuring hebben we Kaylak even in de trailer gezet waar ze de tweede helft van haar bix kreeg en zijn we zo'n anderhalf uur naar het springen gaan kijken. Mijn bijrijdster heeft daarna haar dressuurproef gereden, waarbij Kaylak tijdens het losrijden nog even liet zien hoe makkelijk ze haar ruiter er af kan werken, en toen was het mijn beurt om te gaan dressuren.

6. Stap
Afbeelding

7. Draf
Afbeelding

8. Even hoi zeggen tegen Lonneke en mijn vader
Afbeelding

9. Draf
Afbeelding

10. Draf
Afbeelding

11. Einde van de gebrokenlijn 5 meter
Afbeelding

12. Van hand veranderen
Afbeelding

13. Draf
Afbeelding

14. Groeten
Afbeelding

15. Permanent
Afbeelding

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:33

Het eerste wat me opvalt is het jasje wat je aan hebt :P Wat een leuke is dat zeg!! Is dat een gewoon jasje of wel een "paardenjasje"
Jammer van de weigering, maar het zit er verder erg mooi uit!
Zo te zien heb je een nette proef gereden.

Succes verder

Lolacabana

Re: Eerste wedstrijd op Kaylak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 15:35

Het is een gewoon colbert. Ik had geen passend wedstrijdjasje meer en had geen zin om een nieuwe te kopen voor een niet officiële wedstrijd.

Dankjewel :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:43

Leuk verslag zeg! En waarom niet, met zo'n colbertje :j !

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 20:44

Dankjewel :)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:52

Ik krijg de indruk dat je erg aan je paardje gehecht bent en dat jullie samen een leuke dag gehad hebben, plezierig om te zien :D ;) !!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 22:11

We hebben een hele leuke dag gehad :) Was heel trots op mijn dressuurproef, had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar ze deed heel erg haar best <3. Springen moeten we nog wel oefenen, dat vindt ze eng. Zelfs toen de hindernissen balkjes waren geworden sprong ze niet :'). Maar het is wel altijd leuk!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:57

Wat een leuk topic Laura, zitten leuke foto's tussen hoor!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:03

Ik vind het er hartstikke netjes uitzien voor een eerste wedstrijd! :D Ben ook fan van je (niet officiële) jasje. Ziet er hartstikke chique uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:16

Ja!!! Topic!!! :):)

Ziet er leuk uit Laura. :D En Kaylak is een ondeugd! Maar wel een lieve. :D Jammer van het springen...moeten we toch gaan oefenen. :P

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:20

Dankjewel :D
Jasje wou alleen niet goed blijven zitten en de plastron ging steeds los :') Lang leve veiligheidsspelden die ik volgende keer ga meenemen.

Ik heb gister met haar gesprongen :) Even geoefend voor zaterdag. Hoop dat het dan beter gaat... Na ongeveer een half uur deed ze het wel goed :+
Laatst bijgewerkt door Lolacabana op 07-10-10 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:21

Lolacabana schreef:
Dankjewel :D

Ik heb gister met haar gesprongen :) Even geoefend voor zaterdag. Hoop dat het dan beter gaat... Na ongeveer een half uur deed ze het wel goed :+

_O- Na een half uur wel? :+ Dus dat wordt op de wedstrijd een half uur inspringen. :=

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:27

Bellatrix schreef:
_O- Na een half uur wel? :+ Dus dat wordt op de wedstrijd een half uur inspringen. :=

In iedergeval zo lang losrijden :) Maar het zijn natuurlijk wel allemaal "nieuwe" hindernissen :') Ben benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:30

Je bent na zaterdag iig weer een ervaring rijker. :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:33

En na zondag ook weer, meer info over het gaan van de paarden door de ogen van de jury!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:13

Hahaha wat een leuk verslag! En, een man omver gereden, daar moest ik toch stiekem wel een beetje omlaggen... Vertel!
Verder vind ik het er echt leuk uit zien! Jullie hebben zo te zien allebei veel plezier!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:18

Daisy01 schreef:
Hahaha wat een leuk verslag! En, een man omver gereden, daar moest ik toch stiekem wel een beetje omlaggen... Vertel!
Verder vind ik het er echt leuk uit zien! Jullie hebben zo te zien allebei veel plezier!

Ik was aan het losrijden, en wou over een kruisje heen springen en hij stond daar toevallig naast. Kaylak wou niet en ik reed er niet genoeg aan dus knalde we tegen hem aan :'). Gelukkig heeft hij er niet echt iets aan over gehouden. Op de foto van het losrijterrein staat hij nog in het midden.

Plezier hebben we wel ja, elke dag is weer een verrassing :D

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:23

Hahaha, klinkt toch wel erg grappig. Gelukkig voor de man dat hij er niks aan over heeft gehouden.