Ik was om kwart over 5 's ochtends op stal om Kaylak in te vlechten en alle spullen klaar te leggen. Om half 7 kwamen ook mijn bijrijdster en mijn vader en konden we Kaylak inladen. Na een rit van ongeveer 45 minuten kwamen we in Ermelo aan. Snel even gekeken of Kaylak er goed bij stond en toen naar het secretariaat om te betalen en de hoofdstelnummers op te halen.
Nog even snel wat drinken en toen gingen we Kaylak opzadelen. Mevrouw vond het allemaal erg spannend en ik lette even niet op... Kapot halstertouw en Kaylak rent vrolijk het terrein over. Gelukkig kon een mevrouw haar redelijk snel vangen en konden wij weer verder gaan met het opzadelen. Toen Kaylak opgezadeld was zijn we snel naar het losrijterrein vertrokken, want we hadden nog maar 30 minuten voordat ik de ring in moest.
Het losrijden ging goed, tot dat ik besloot dat ik ook even moest springen voordat we naar het onderdeel sportpony gingen. Ik heb
een man omver gereden en had enkele tanden door mijn lip. Toch moesten we al naar de hal waar we zo beoordeeld gingen worden. We moesten daar nog even wachten tot we naar binnen mochten. Tijdens het wachten werd ik toch een beetje zenuwachtig en Kaylak werd daar door ook weer wat gespannen.
Eenmaal in de ring moesten we eerst stappen, draven en galloperen en daarna moesten we het lijntje springen wat er was opgesteld.
1. Stap

2. Draf

3. Springen

4. Springen

5. Of toch niet?

Na één weigering op de eerste hindernis, en drie op de tweede hindernis mochten we het niet meer proberen. Dus hebben we haar afgezadeld en zijn we naar de exterieurkeuring gegaan. Waar ik natuurlijk heel trots over mijn mooie pony vertelde.
Na de keuring hebben we Kaylak even in de trailer gezet waar ze de tweede helft van haar bix kreeg en zijn we zo'n anderhalf uur naar het springen gaan kijken. Mijn bijrijdster heeft daarna haar dressuurproef gereden, waarbij Kaylak tijdens het losrijden nog even liet zien hoe makkelijk ze haar ruiter er af kan werken, en toen was het mijn beurt om te gaan dressuren.
6. Stap

7. Draf

8. Even hoi zeggen tegen Lonneke en mijn vader

9. Draf

10. Draf

11. Einde van de gebrokenlijn 5 meter

12. Van hand veranderen

13. Draf

14. Groeten

15. Permanent