We zijn pas net begonnen met officieel wedstrijden. Dit was dan ook pas ons 3e wedstrijdje. Ik sta sinds kort op een nieuwe stal waar we een bak aan huis hebben wat echt ideaal is. Ik kan nu iedere dag trianen wat een erg positief effect heeft op Mara. Ze is behoorlijk gespierd geworden in toch wel korte tijd (2 maanden) en ik heb nu door hoe ik haar echt vanuit haar schoft omhoog kan laten lopen in de training. Op wedstrijd gaat dit nog niet, maar we hebben de tijd en maak me er nog niet zo veel zorgen over.
We hebben naar mijn mening 2 redelijke proeven neer gezet. Hier en daar wat kleine storinkjes. Ze kwam in de 2e proef heel erg terug op zijn zit waardoor ze een beetje in protest raakte. Gelukkig had ik dat zo weer onder controle en konden we netjes aanspringen in gallop.
Waar ik een beetje tegenaanloop in mijn proeven is dat ze te veel mee gaat denken en dus bijv stil gaat of wil gaan staan. Dit zorgt er dus voor dat ik er soms heel hard aan moet trekken om haar voorwaards te laten gaan.
Met het halsstrekken heeft ze heel erg de neiging om zich eerst helemaal op te krullen en daarna een redelijke halsstrekken te laten zien. Ik heb dan wel contact, dan neemt ze mijn teugels mee en dan in een keer krult ze zich op en heb ik dus geen contact meer. Daarna zakt ze vanzelf weer. Gelukkig gaat ook dit steeds beter.
Waar ik mezelf helemaal door aan erger zijn mijn benen. Die leiden echt een eigen leven waardoor mijn spoortje er soms onbedoeld in duikt. Wat dat dus ook helemaal niet nodig is.
Ik heb rugklachten waardoor ik soms nogal voorover zit, daarom is er van mijn kant nog wel eens wat onbalans. Maar ook dit heb ik gelukkig steeds meer onder controle, al is het wel heel lastig.
Nou, ik ben dus best tevreden over de foto's, er zijn altijd verbeter punten, maar we zijn lekker opweg.
Hier de foto's
01

Horizon staat behoorlijk scheef

02

Over deze ben ik heel tevreden.
03

04

Dit is dus zo'n moment dat mijn spoortje er echt heel erg in gaat wat dus totaal niet bedoeld is. Ik schaam me daar echt voor...
05

Hier duik ik dus een beetje naar voren.
06

Zo ook hier...
07

En hier

08

Hier zie je goed dat ze zich heel erg gaat opkrullen
09

Trotse pony

10

Hier duikt ze zelf een klein beetje...
11

En hier al weer gecorrigeerd.
12

13

Weer dat opkrullen, hier valt ze ook een beetje uit elkaar aan de achterkant, dat moet er meer bij blijven....
14

Ik moet zelf wat rechter blijven zitten.
15

Beter

http://i703.photobucket.com/albums/ww36 ... C04847.jpg
En dan opweg naar: tussen X en G halthouden en groeten.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Gr Gail