Samuel dressuur. Na blessure weer terug :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Samuel dressuur. Na blessure weer terug :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 13:49

Dit is mijn paard Samuel (Sjapoer x Democraat).
Hij is 9 jaar oud en hij is van mij en mijn zusje. We rijden hem beide in de L2 dresuur.
Een tijdje geleden heeft Sam een blessure opgelopen. Hij had een ontstoken hoefgewricht.
Na weken rust mochten we het rijden langzaam weer opbouwen.
We zijn nu zover dat we weer bijna op ons oude niveau zitten.
Hier enkele foto's van het rijden vanochtend :) Op de eerste foto's zit ik er op en op de laatste foto's rijdt mijn zusje hem :)

Afbeelding
Inrijden, lang en laag.

Afbeelding
Draf.

Afbeelding

Afbeelding
Galop linksom.

Afbeelding
Galop rechtsom.

Afbeelding
Halthouden.

Afbeelding
Zusje in draf.

Afbeelding

Afbeelding
Halsstrekken in galop.

Afbeelding
Halthouden.

Afbeelding

Afbeelding
Uitstappen over de weg :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:52

Wat een práchtig paardje! Probeer te letten op je piano handjes en blijf tijdens de galop lekker achterover zitten. Waar gaan jou benen in de galop heen? :D Misschien je beugels een gaatje langer maken? Hij kantelt zijn hoofd op sommige foto's wel echt gi-ga-gantisch! Verder; nogmaals leuk paard ;)

Pebblesther

Re: Samuel dressuur. Na blessure weer terug :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 13:56

Tnx voor het compliment :)
Haha, nou in de galop wil hij nog wel eens z'n kont wat naar binnen gooien en dat probeer ik op te lossen door de voorhand wat naar binnen te zetten en m'n binnenbeen naar achteren te leggen. Dus m'n been leg ik misschien iets te ver naar achteren :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:11

Sam is een leukerd hoor, daarom mag jij ook wel wat troster erop gaan zitten, je kan in de galop ook eens proberen beetje contrastelling te gaan rijden.

Op naar de komende wedstrijden

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:34

leuke foto's Esther :)

ik zie dat je nu ook zonder bontje onder je zadel rijd.. toch overstag gegaan? ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:58

Wat een leuke foto's Esther (en zusje)! :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:41

@ Bren: oke :) Dus als ik probeer om in contrastelling te gaan rijden dan gaat z'n kont niet naar binnen? Of is dat een goede oefening om te doen?

@ Rianne: ja we rijden nu voorlopig toch maar zonder bontje. M'n zusje was het er eerst niet mee eens maar nu toch wel... :P

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:01

Pebblesther schreef:
Tnx voor het compliment :)
Haha, nou in de galop wil hij nog wel eens z'n kont wat naar binnen gooien en dat probeer ik op te lossen door de voorhand wat naar binnen te zetten en m'n binnenbeen naar achteren te leggen. Dus m'n been leg ik misschien iets te ver naar achteren :P

Ik zou juist dit blijven proberen ipv contrastelling. Je moet altijd de voorhand vóór de achterhand plaatsen dus op deze manier doe je het goed. Inderdaad je binnenbeen erbij houden zoals je al doet.
Dat terzijde!
Wat super fijn om jullie weer met Sam te zien rijden!! :D Hij ziet er goed uit hoor, ondanks de rust die hij gehad heeft! +:)+
Binnenkort maar weer lekker de ring in! :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:33

Monica: bedankt :) Ja hij ziet er inderdaad wel goed uit. Z'n bespiering is wel minder geworden, vooral z'n hals maar dat komt vanzelf weer.
We gaan volgende week weer naar de les en dan over een tijdje kunnen we ons vast wel weer inschrijven voor een wedstrijd :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:16

Heerlijk weer zeker om weer te mogen rijden! Zonnetje schijnt ook lekker!
Ik vind vooral dat je paard in de galop zijn rug heel mooi gaat gebruiken. Volgens mij is dat echt een gek waarmee je hem over het algemeen ook sterker kunt krijgen!

Leuk dier! :j

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:46

Gaaf dier!! Wij hebben ook een kruising arabier x rijpaard (Bas Safari x Ferrolan). Een jonkie nog, hij is nu 2 jaar en 3 maanden oud. Erg leuk om eens een soortgelijk paard te zien in volwassen vorm ;) . Ik hoop dat ik volgend jaar net zo'n bink heb om op te mogen stappen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:50

Mirkim: ja ik vind hem op dit moment ook erg fijn in de galop. Terwijl het niet echt z'n sterkste gang is, je moet hem wel goed aansporen en zorgen dat hij er geen 4-tak ipv een 3-takt gang van maakt. En soms wil hij nog wel eens z'n kont wat naar binnen gooien. Maar hij loopt wel altijd over de rug en nageeflijk :)

Suzanne: Leuk dat jullie ook zo'n kruizing hebben :D Wat wel grappig is is dat z'n ouders allebij ponys waren. Z'n moeder een grote E pony en z'n vader dacht ik rond de 1.50 m. En zelf is hij een paard geworden van 1.64 m. Ben benieuwd of die van jou ook zo groot gaat worden :)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:00

Satriani lijkt ook zijn beiden ouders voorbij te gaan. Z'n moeder is een NRPS merrie van Ferrolan x Naturel en is zelf 1,59m hoog. Z'n vader is Bas Safari, zoon van Basgier en is 1,58m hoog. Satriani is nu ongeveer 1,57m hoog en lekker overbouwd. Naar verwachting zal hij nog 5 tot 8 cm groeien.