Beaux & Amaretto, wat een koppies!
Vandaag kwam ik op stal met het idee te gaan paarden voetballen met een stalgenootje en onze paarden, had de camera mee, dus helemaal leuk... Totdat we hoorde dat vandaag de koeien terug naar hun eigen wei moesten (waren ontsnapt...
), dus hebben wij (Beli@bokt) en ik onze paarden van de wei gehaald, gepoetst, opgezadeld en zijn we fanatiek gaan koeien drijven!
Ik had nooit gedacht dat Beaux zo fanatiek, heet (en braaf tegelijk) zou zijn, ze deinsde nergens voor terug en had het spelletje snel door! Amaretto heeft zich ook super gedragen, hij vond het prachtig en wat hadden ze er een lol in saampies!
Even kort over de paarden:
Beaux Yeux is een 4 jarige merrie van Troy
Amaretto is een 5 jarige ruin van Kreator XX
Kijk en geniet van de foto's:

Eén van de 10 ontsnappers!
En hup uit de wei waar ze dus ingelopen zijn en op naar hun eigen grote wei!
Daar gingen we hoor, ik kan hier goed aan Beaux zien hoe ontzettend heet ze was, het liefst schoot ze er in galop achter aan, maar daar was het te drassig voor.
Beaux was niet meer te houden, Amaretto bleef koel in zijn hoofd, leuk om dat verschil te zien!
Na het koeien drijven, hebben we nog even gevoetbalt, dat was eigenlijk het plan voor vandaag. Het was voor Beaux de eerste keer, maar ook hier ging ze 100% voor, ze moest en zou tegen de bal schoppen (lijkt natuurlijk ook op een hele grote appel...
) Amaretto vond het ook leuk, leuk voetbal team?
Zo moet dat dus! Geconcentreerd koppie (die oortjes, nou ja zeg maar gerust flappers...
)
Maar ook deze gekke sprongen kwamen voor bij... Yeeha, hoe bedoel je jolig?
Wat een goed voetbal paard heb ik zeg... 
Red in de aanval!
Amaretto had er zin in...
Saampies stappen, Beaux aan de bal!
Maar al snel had Amaretto hem afgepakt!Al met al was het vandaag een super leuke dag, heb Beaux van een hele andere kant gezien, had nooit gedacht dat ze dit allebei zo snel zou snappen en er zo fanatiek mee zou zijn! Ik ben zo blij met haar, heb haar nu 10 maanden en heb al zo veel met haar gedaan, van buiten ritten, cross training, springen, dressuur, buitenritten, en nu dus ook koeien drijven en paarden voetbal! Een heerlijk veelzijdig paard, super dat dat allemaal al kan en dat terwijl ze pas 4 jaar is... !! Ik wil er wel even bij zeggen (voor dat die reacties komen...) dat ik Beaux heel veel rust en vrij geef, zit er max. 3 a 4 keer in de week op, we wisselen veel van werk af en ze staat elke dag in het land (nu nog 24/7) en in de winter alleen overdag buiten.
!! Laat ik ook vooral Amaretto niet vergeten, ook zo'n lekker veelzijdig dier! 
Groetjes Laura

Ik vind overigens dat beide paarden het erg leuk doen! Leuke filmpjes en foto's, leuk dat je ze even gedeeld hebt hoor