Palomino Welsh Cob Ilvy (v. Llanneweth Don) aan het werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elske_

Palomino Welsh Cob Ilvy (v. Llanneweth Don) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:49

Hoi allemaal!

Vandaag zijn er wat foto's gemaakt tijdens het rijden. Ze was wat gespannen door de vele regen die op het moment viel en die ook naar binnen kwam via een van de deuren. Verder liep ze wel fijn :) Wat mij wel opviel is mijn houding, mijn (te) sterke rechterhand en mijn linkervoet die ik niet naar binnen kan draaien. Hier wordt uiteraard aan gewerkt! Het plan is om in het indoorseizoen in de B te gaan starten, vinden jullie dat we hier klaar voor zijn?

We rijden pas sinds een weekje bitloos, is nog erg wennen voor ons beiden. Hopelijk houden jullie hier rekening mee. Commentaar mag, maar hou het vriendelijk ;)

Enjoy!

1. Allereerst een hoofdfoto.
Afbeelding

2. Draf
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Galop
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. En strek :D
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. En als laatst: Voetjes van de vloer 8-)
Afbeelding

Een reactie zou leuk zijn! :)

Iris82

Re: Palomino Welsh Cob Ilvy (v. Llanneweth Don) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:50

Wat zooooonde van die kapstokjes zeg!! Maar wat heb je haar lekker aan het sjouwen! Werkelijk een schitterend paard.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:52

Wat een leuk paardje heb je onder je kont. :)
Erg netjes hoor!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:53

Ik had er helemaal overheen gelezen dat je nog maar een week bitloos rijdt, maar echt netjes hoor!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:54

En erg zonde dat je er heel scheef op zit, Je hebt hem goed aan de loop ziet er gaaf uit!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:56

Dankjulliewel!

De kapstokjes zijn inderdaad erg jammer, maar krijg op de grond mn linkervoet al niet naar binnengedraaid :) Was voor mij ook de 2e keer serieus rijden bitloos, vind het echt heel erg wennen. Ik had ook echt niet verwacht dat ze ook zo zou lopen met dit hoofdstel, ze loopt zelfs echt stukken beter dan met bit!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:05

Wat een super leuke pony!
Ziet er goed uit!

isbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:53

Wat een leuke paardje heb je zeg! Misschien zou je kunnen proberen om de teugels iets korter te nemen en je handen wat meer voor je neer te zetten?

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 01:16

De teugels neem ik maar niet korter, dan gaat ze waarschijnlijk nog dieper lopen ;) Ze moet ook eigenlijk nog lager en daarvoor is meer teugellengte nodig. Verder is het nog even aftasten met dit hoofdstel en de lengte van de teugels, maar ik vind het zo eigenlijk wel prima.

@HRE: klopt, zijn we hard mee bezig. Paard en ikzelf zijn beiden scheef, waardoor we elkaar versterken. Het maakt het rechtrichten extra moeilijk, maar het gaat steeds beter :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:24

mooi paardje
probeer wat meer mee te gaan in de beweging van de mond van je paard en daarin dan kleine ophoudinkjes te geven
nu zet je jezelf teveel vast in de schouders en armen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 01:45

elske_ schreef:
De teugels neem ik maar niet korter, dan gaat ze waarschijnlijk nog dieper lopen ;)

nee hoor, het is net (deels) omdat je je handen zo dicht bij je lichaam houdt (door te lange teugels dus) dat je ze verkeerd gebruikt, waardoor ze nog makkelijker diep zal lopen. Door je teugels korter te nemen maar je handen voor je lichaam uit te houden (en op gelijke hoogt en naast elkaar, want dat doe je hier ook niet helemaal goed) dat je haar meer de kans zal geven om haar neusje er lekker uit te houden. Met een gedragen hand geef je haar namelijk de kans om lekker op eigen benen te gaan lopen.

Ik kan me inbeelden dat het in dit geval dus niet logisch lijkt om je teugels korter te gaan nemen, maar een correcte handhouding is echt heel belangrijk bij een paard wat snel wat te diep kruipt.

Het is overigens telkens je rechterhand die iedere keer weer (nog) meer bij je lichaam is. Is ze wat moeilijker op rechts? Probeer dan om haar los te maken rechts mbv je rechterbeen in plaats van je rechterhand. Vraag extra buiging om dat been (en dat moet niet altijd zacht), je kan dan wel eens een ophouding maken met je binnenhand, maar laat die ook meteen weer los. Ze kan pas nageven op je rechterhand als jij dat ook doet, dus ontspannen binnenhand en buigen rond het binnenbeen.

Je hebt haar trouwens echt leuk aan het lopen hoor zo bitloos, het is een heeeel knappe dame. :D

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:46

Wat ziet ze er goed uit Elske! En ze loopt erg netjes hoor. :j
Waarom heb je gekozen voor bitloos? Ze lijkt het er in ieder geval goed op te doen!
Naast de tips die al gegeven zijn heb ik nog de tip om wat meer vooruit te kijken. Dat maakt het totaalplaatje ook mooier. :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:51

Leuk paardje! Loopt goed, echt geweldig dat je bitloos rijdt!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:33

Wat een leuke foto's Elske!
Ilvy ziet er goed uit :j

Die B komt wel goed ;)

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 13:03

Bedankt voor de reactie's allemaal!

__Marloes__ schreef:
Waarom heb je gekozen voor bitloos? Ze lijkt het er in ieder geval goed op te doen!
Naast de tips die al gegeven zijn heb ik nog de tip om wat meer vooruit te kijken. Dat maakt het totaalplaatje ook mooier. :)

Ik ben twee weken terug op vakantie geweest en na 1 van de lange buitenritten, waren dr mondhoeken een beetje schraal. Toen thuis dit hoofdstel geleend van een stalgenootje, waar ze eigenlijk wel prima op loopt! Doe dr nu af en toe nog een bit in, maar vind dit eigenlijk ook wel prettig rijden :)

SofieBeau schreef:
elske_ schreef:
De teugels neem ik maar niet korter, dan gaat ze waarschijnlijk nog dieper lopen ;)

nee hoor, het is net (deels) omdat je je handen zo dicht bij je lichaam houdt (door te lange teugels dus) dat je ze verkeerd gebruikt, waardoor ze nog makkelijker diep zal lopen. Door je teugels korter te nemen maar je handen voor je lichaam uit te houden (en op gelijke hoogt en naast elkaar, want dat doe je hier ook niet helemaal goed) dat je haar meer de kans zal geven om haar neusje er lekker uit te houden. Met een gedragen hand geef je haar namelijk de kans om lekker op eigen benen te gaan lopen.

Ik kan me inbeelden dat het in dit geval dus niet logisch lijkt om je teugels korter te gaan nemen, maar een correcte handhouding is echt heel belangrijk bij een paard wat snel wat te diep kruipt.

Mee eens hoor, maar dit ligt meer aan de handhouding dan aan de lengte van de teugels. Ze zou nog meer moeten zakken met dr hoofd en als ik m'n handen op de juiste plek hou, dan zakt ze en gaat ze meer over haar rug lopen. Ik denk ook dat je voornamelijk doelt op de laatste foto's, hier is ze erg voorwaarts en wordt ze erg sterk. Op zo'n moment plaats ik mn handen uit reflex iets naar achter en dat is fout, ik weet het :)