5 Jarige Sjouke, Leffert x Remmelt, @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reformer

5 Jarige Sjouke, Leffert x Remmelt, @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:48

Hoi Allemaal!

Dit is mijn paard Sjouke. Sjouke is een ruin van 1.70 hoog en is sinds juni dit jaar onder het zadel. Ik heb hem zelf ingereden.

We hebben het lange tijd rustig aan gedaan maar we gaan nu langzamerhand naar het wat zwaardere werk toe. Ik rijd Sjouke nog maar drie keer in de week, waarnaast ik longeer en een buitenrit maak met hem. Uiteraard ook een dagje vrij. Dit bevalt ons nu nog prima! Heb geen haast en Sjouke is nog erg zwak bespierd.

Vandaag zijn er foto's van ons gemaakt in de bak die ik voor het eerst durf te plaatsen. We zijn er nog lang niet maar ben erg blij met de vooruitgang, Sjouk heeft het mij niet makkelijk gemaakt aan het begin.

Het liefst zou ik hem nog wat langer en lager zien, hier zijn we mee bezig. Sjouk is een paard met veel looplust, hij wil wel, maar is nog erg zwak bespierd dus raakt snel uit balans en struikelt nog veel door zijn achterbenen. Met veel tijd komt dit wel goed, ik heb er absoluut geen haast mee.

Uiteraard zijn opbouwende tips altijd welkom! Mijn stoelzit en pianohanden zijn bekend, ook moet ik op mijn kont zitten in de galop, maar die is zo massaal dat die nog even niet te zitten valt. Om zijn rug te ontlasten probeer ik iets in verlichte zit te zitten. Mijn stoelzit vind ik op dit moment niet het ergste probleem, zie liever mijn paard ontspannen over de rug lopen dan dat ik met mijn benen ga zitten klooien ;) Komt allemaal wel, we werken eraan.

Dus, hier de foto's! Wees wel een beetje lief voor ons, we doen ons best..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze! Brand los! :D

Twinklebel

Re: 5 Jarige Sjouke, Leffert x Remmelt, @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:53

Komt al heel duidelijk meer bespiering op jouw knappe jongen sab, en je ziet ook dat die steeds meer balans krijgt! Ga zo door zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:58

Wat een gaaf dier, zeg! Helaas heeft mijn computer besloten om vandaag van bijna alle foto's op bokt alleen de bovenste helft te tonen, maar voor zover ik kan zien ziet het al heel goed uit! Je zit netjes rechtop en kan op sommige foto's nog wat meer voor je kijken, maar ik begrijp dat je paard veel leuker is om naar te kijken.. :D

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:55

Bedankt! Had met de foto's ook wat problemen, heeft lang geduurd voordat ik ze ook allemaal zag en dus kon plaatsen, haha!

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:45

Hey bientje, wat een leukerd is het toch he?! Echt een lekker koppie en hij kan zich ook behoorlijk groot maken zeg. Ik vind dat je erg goed bezig bent, je hebt geduld en bent echt een goede persoon voor hem. Hij heeft wel een mooie gang in draf hoor, ruim en zwevend! Je zit netjes en tsja... je kan niet alles in 1 keer doen he?! Geniet ervan.... xxx

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:56

leuk paard heb je! Lief hoofd ook!
Dan nog wat tips: jouw 'stoelzit' komt niet door je benen maar door de spanning die je vastzet in oa je schouders, onderrug en binnenbovenbeen. Je werkt jezelf een beetje omhoog uit het zadel en je mag juist meer gaan 'zitten'. Je zwaartepunt is daardoor ook hoger (zo rond je schouderbladen) dan je 'm eigenlijk wilt hebben (iets onder je navel).

edit: deze dingen zie je het duidelijkst op foto's 4 en 5.

Tip: loslaten, je schouders ontspannen en laten zakken, je heupen loslaten en 'lucht' geven. Klinkt raar, maar als je denkt dat er lucht in je gewrichten zit zijn ze ineens een stukje soepeler.

Veel succes!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 13:11

Bedankt voor je tips! Daar kan ik zeker wat aan hebben. Heb helaas een vorm van ocd in mijn knieen, dus die werken niet altijd mee, baal er onwijs van!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:14

wat een super gave fries heb je dat ten eerste.. en grooooot.. haha
wat mij opvalt en miss lijkt het alleen maar zo maar draaft hij niet onder je zeg.. mischien dat je hem iets meer bij je kan houden

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:50

ziet er super uit zeg zeker voor zo kort onder het zadel

en wat lijkt hij op die van mij zeg ook zo groot en ook kwa bouw lijken ze wat op elkaar.
ook kwa beschrijving van jou.

P.S. zie nu ook dat ze dezelfde opa hebben ;)

C_Capture

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:43

Hi sab,

Zijn bespiering is mooi aan het worden.
Het ziet er goed uit, idd iets losser zitten, maar daar ben je al lekker mee bezig.
Hoe is hij nu in de galop, kan je hem al een beetje sturen ;)

Gaat het al beter met de kriebels van Sjouk?

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:49

Kriebels met Sjouk gaat wel goed ja :)

Galop word al wat stuurbaarder haha! Het is alleen nog niet uit te zitten :D Komt wel!

* En Sjouk loopt indd soms onder me weg, hij is gewoon onwijs voorwaarts en heeft daar soms wat moeite mee, de rem is nog niet altijd bevestigd, ligt maar net aan de situatie haha! Maar hij gaat al een stuk beter :)