Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:47

Gisteren ochtend hebben we een leuke fotoshoot gehad van LoveCartoon.
De haflinger is een 8 jarige merrie, 115 dagen drachtig en van mijn zus en mij.
De palomino is 15 jarige ruin en van roxxxiejjj @ bokt.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Belonen hoort er ook bij.

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

http://i971.photobucket.com/albums/ae19 ... 12x768.jpg

Chaos

Re: Fotoshoot met Afrika's Pé Pé en Blazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:01

Leuk paard en een mooie omgeving. Al ziet het rijden er wel een beetje uit alsof er wat trekwerk is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:06

Ze waren gewoon een beetje heet ;)

De omgeving bij ons is idd wel mooi voor paarden.
Dankje.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:14

Mooie plaatjes hoor, het is te zien dat ze heet zijn ;) Je barefoot ligt trouwens ontzettend scheef op de op een na laatste foto te zien..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:16

Chaos schreef:
Leuk paard en een mooie omgeving. Al ziet het rijden er wel een beetje uit alsof er wat trekwerk is.

Tja dat heb je met hete paarden. En het is niet eens op alle foto's. ;) We hebben echt niet heel de tijd aan de teugels lopen hangen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:20

Marlou_ schreef:
Mooie plaatjes hoor, het is te zien dat ze heet zijn ;) Je barefoot ligt trouwens ontzettend scheef op de op een na laatste foto te zien..

Ja ik weet het. In de tussentijd zijn we er nog af geweest om foto's te maken van alleen de paarden zonder zadel maar ze is zo dik dat je niet makkelijk aangesingeld krijg. Het is een probleempaardje wat betreft zadels.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:07

Leeuk paardjes, en mooi omgeving ook ! :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:43

Dankjewel :)

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:23

leuk joh en die bok haha

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:43

lirote schreef:
leuk joh en die bok haha

haha ja precies op t goeie moment geknipt! :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:12

Mooi getimed inderdaad :D
Wat heeft Peeps een gaaf hoofdstel zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:29

Hele gave foto's! :wow:
Ik vind beide pony's erg leuk.. :j

Foto 5 en 6 zijn leuk om uit te vergroten.
Ik denk stiekem wel dat ze een beetje pijn hebben in hun mond nu. :o

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 05:39

Leuke foto's! Haha die bokfoto :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 09:30

Pijn in hun mond? Nee hoor. Ze werden genoeg met een losse teugel gereden maar als ze te heet worden zul je ze toch echt terug moeten krijgen zodat ze bij je blijven en dat het toevallig op foto's staat dat kan maar we zitten echt niet alleen maar kei hard te trekken hoor.

De palomino was heel de rit al heet en als mijn haflinger heet wordt moet je er ook echt op de een of andere manier terug kunnen krijgen en het is een echte tank die soms echt wel door je heen denderd.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 09:31

Amanda schreef:
Mooi getimed inderdaad :D
Wat heeft Peeps een gaaf hoofdstel zeg!

Een barefoot hoofdstel, voor een prikkie erbij gekocht bij mijn barefootzadel. Gelukkig maar anders had ik nu geen hoofdstel meer gehad voor der ivm dat al me spullen op me vorige stal met asbest liggen. Hij is idd errrug gaaf. Dankje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 09:31

Dankjewel :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:32

Ik vind het er echt niet vriendelijk uitzien sorry.. :n
En waar is de cap op de eerste paar foto's?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 09:35

Die hadden we alleen op het begin op om te kijken hoe ze zou zijn. En ze was braa dus toen voor de foto's afgedaan. En cap is eigen verantwoording of je die op doe of niet.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:37

Leuke foto's! Erg leuk gedaan.

Alleen voor mijn gevoel liggen bij beide paarden de zadels scheef of zit bij Blazer de beugels scheef. Daarnaast zie ik soms wel wat trekwerk en ik me afvraag of dat alleen maar met hete paarden te maken heeft en of je dat op die manier moet gaan oplossen... Daarnaast vraag ik me af of je wel zo ver moet gaan trekken of je dan goed bezig bent. En als ze heet zijn, misschien een tip om dan toch een cap te dragen. Ik weet dat het eigen verantwoording is, maar bij hete paarden weet je het maar nooit. En bij het trekwerk zie je ook geen cap. Maargoed dat is slechts mijn mening, verder leuke foto's!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 09:41

Blazer zijn zadel schoof soms iets aangezien het zadel wat te breed is geworden nadat die op een haflinger had gelegen die hem eerst over wou kopen.

En bij peep ligt de zadel ook wat scheef(en ongelijke beugels door ongelijke benen). Peep is zo rond dat het moeilijk is om het zadel ook goed liggend te houden en heeft ook geen schoft en is super breed. Maar rond dus echt van dik zijn.

Als peep op me zit niet luisterd zal ze toch op deze manier terug moeten komen. En ze is opzich hardstikke relaxt maar heb super lang stil gestaan door blesures maar normaal is ze bitloos/touwhalster etc ook gewoon makelijk te rijden. En ik reed ook altijd zo maar heb geen spullen meer voor haar ivm asbest op stal. Ze moet gewoon weer elke dag gereden worden en dan is er niets meer aan de hand bij der. Maar 600 kg laat ik niet door denderen met mijzelf erop.

En over de cap hoeven we niets te horen is onze verantwoording.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:43

Die opsprongfoto..... :=
Ik vind het geen mooie foto's. Een nette houding en contact met het paard is ver te zoeken.
Als je paard dan al zo gespannen is, doe je beugels eens wat korter en houd contact met je teugel. Jullie hebben totaal geen controle over de paarden.

Wat je zegt ' Peep is zo rond dat het moeilijk is om het zadel ook goed liggend te houden'.... Ehm, waar ben je mee bezig?
Ook voor ronde paarden heb je passende zadels. En als hij nu niet goed blijft liggen omdat ze drachtig is, dan lijkt mij dat je er ook niet mee moet gaan rijden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:46

Op zich leuke photoshoot, maar gezien het trekwerk zou ik ervoor gekozen hebben om ze niet te plaatsen. Want ook al zijn het momentopnames, gezien het aantal foto's (en op elke foto is er wel trekwerk te zien), zijn het bij elkaar toch wel heel veel momenten ;)

Enw at ik dan nooit begrijp, als ze dan heet worden, waarom dan niet even ontspanning erin gooien :? Heb jij een blijer paard en uiteindelijk worden de foto's er ook mooier van.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:06

IndianLady schreef:
Op zich leuke photoshoot, maar gezien het trekwerk zou ik ervoor gekozen hebben om ze niet te plaatsen. Want ook al zijn het momentopnames, gezien het aantal foto's (en op elke foto is er wel trekwerk te zien), zijn het bij elkaar toch wel heel veel momenten ;)

Enw at ik dan nooit begrijp, als ze dan heet worden, waarom dan niet even ontspanning erin gooien :? Heb jij een blijer paard en uiteindelijk worden de foto's er ook mooier van.

Ze hebben zich genoeg ontspannen tussendoor hoor, lekker lang tuegeltje draven en lekker rustig stappen even wat gras happen tussendoor. Ondanks dat dit op de foto's te zien is kies ik ervoor het te plaatsen. Geen een paard en geen een ruiter is perfect ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:11

daNiielle_ schreef:
Die opsprongfoto..... :=
Ik vind het geen mooie foto's. Een nette houding en contact met het paard is ver te zoeken.
Als je paard dan al zo gespannen is, doe je beugels eens wat korter en houd contact met je teugel. Jullie hebben totaal geen controle over de paarden.

Wat je zegt ' Peep is zo rond dat het moeilijk is om het zadel ook goed liggend te houden'.... Ehm, waar ben je mee bezig?
Ook voor ronde paarden heb je passende zadels. En als hij nu niet goed blijft liggen omdat ze drachtig is, dan lijkt mij dat je er ook niet mee moet gaan rijden.

Wie zegt dat ze heel de rit gespannen waren? Ze waren op sommige momenten heet. Een gespannen rit is het niet geweest ;) En hoe de beugels zitten en de teugels bepalen de ruiters zelf op dat moment. Controle hebben we ook over ze ze zijn er geen een keer vandoor gechoten of echt dingen gedaan die neit horen maar dat zien jullie niet maar weten wij wel. Wij zijn heel de rit erbij geweest.

Het zadel ligt goed als het strak genoegis aangesingeld. Moet alleen even een kortere singel kopen deze is iets te groot. Maar al mijn spullen voor mij en mijn paard heb ik niet meer door asbest bij ons op stal en dan heb je niet 123 het geld om gelijk van alles nieuw te kopen. Het zadel ligt dus goed met een kortere singel dan schuift die niet wat die nu wel deed ;)

En dat het zadel niet blijft liggen omdat ze drachtig is is hier geen een keer genoemd dus waar dat vandaan komt?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:15

Een zadel hoort niet te schuiven, met of zonder singel.

Waarom plaats je een topic als je niet tegen commentaar kunt?
Ik geef je alleen maar een tip omdat die kapstok voeten en je handen ergens hoog boven er gewoon niet uitziet, al helemaal bij een fotoshoot.

Je laat je paard dan wel lekker aan de lange teugel, maar blijkbaar blijft ze niet netjes onder je lopen, en pak jij ineens de teugels weer strak. Dat lijkt me niet bepaald fijn voor je paard.
Als je gewoon netjes contact houd blijft ze ook beter bij je en dat scheelt heel wat getrek.

Of vind je zelf wel dat je houding erg mooi is en dat het er vriendelijk en ontspannen uitziet? :=