We zijn eerst op de fiets naar de bak gegaan, dus we hebben maar heel eventjes gelongeerd. Even de stemcommando’s herhalen, altijd handig als je er op zit. Daarna ben ik erop gestapt, terwijl Melissa er naast liep. Hij heeft geen stap verkeerd gedaan, zelfs geen bokkensprongen of racepartijen. Leek wel of hij al een tijdje onder het zadel is. Vandaar dat we daarna ook los hebben gereden door de bak, omdat hij zich zo goed gedroeg.
En voordat mensen gaan zeuren over de zweep, hier de uitleg van het gebruik ervan:
Ik gebruik de zweep dus, omdat hij beenhulpen nog niet kent, maar het zweepje wel van het grondwerk. Dit gebruik ik dus om de beenhulpen aan te leren, in combinatie met mijn stem.
Druk op de teugels kent hij dus ook al van het grondwerk. In stap heb ik de teugels een minuutje ofzo iets aangenomen. Ten eerste om te kijken hoe hij reageert en ten tweede omdat hij dat toch ook moet gaan leren.
En nog wat info over Asmier.
# Haflinger
# Ruin sinds 5/6 weken.
# 3 jaar (28-05-2007)
# ong. 1.40
# v. Allacher mv. Maestro v/d Bosrand
Hier de foto’s:
Eerst longeren..
1.

2.

3.

Dan nog even hangen..
4.

En de 1e keer erop!!
5.

6.

7. Even kijken wat hij doet bij druk op de teugels, zoals je ziet reageert hij supergoed. Net als met grondwerk, loopt hij netjes naar beneden.

8. En aan de longe.

9. Nog een keer, ziet er netjes uit.

10. Halthouden, supernetjes!! Dit deed hij ook gewoon in één keer goed, omdat hij goed reageert op mijn stem. Hij snapte het gelijk.

11. En een drafje, zit wat voorover omdat ik een beetje in de verlichte zit stond de eerste paar passen.

12. Close-upje, hier rijden we inmiddels los.

13. Leren sturen, beetje overdreven, zodat hij snapt dat hij die kant op moet. Je ziet aan zijn koppie dat hij lekker aan het nadenken is.

14. Van hand veranderen.

15. Drafje

16. En nog een keer.