Na 4 weken kreeg hij ineens last van zijn rug. Stijf lopen, rug wegdrukken, heel strak.
De veearts is geweest, gelukkig geen spierbevangenheid.
Natascha van http://www.paardensymmetrie.nl is daarna geweest en heeft het 1 en ander recht gezet.
Het was allemaal niet heel schokkend, waarschijnlijk combinatie van spierpijn, kou op de spieren (regen en wind), rare beweging gemaakt.
Hij heeft 2 weken op de wei gestaan en afgelopen zondag ben ik er weer op gegaan.
Het was wel weer een beetje wennen en wat wiebelig. Gisteren hadden we les en ging het alweer beter.
Vandaag was Surprice_Iris van bokt zo aardig wat foto's te maken.
We hebben geen topniveau (B) en zijn voorlopig bezig met de ontspanning, loslaten van voren, op eigen benen lopen en goed van achter naar voren, over de rug. Onder begeleiding van een topjuf

En voor er vragen komen: mijn hoofdstel is een Rambo Micklem Competition Bridle.
We beginnen altijd met lang en laag stappen. Linksom, rechtsom, wat voltes.

In draf proberen we dit ook te doen. Is iets lastiger. Hij neemt snel druk van voren en ik zet dan automatisch zelf ook meer druk

Loslaten, loslaten, loslaten.
Gelukkig gaat het steeds vaker goed en hebben we er fijne momenten tussen zitten.

En soms ook even iets mindere

Hier mag hij er net nog iets meer doorheen, net wat actiever van achter.

Galop rechtsom is ook al verbeterd. Toch blijft dit moeilijk.
Hij zoekt hier enorm veel steun, is nog wat ongecontroleerd. Maar ook hier zitten er fijne momenten tussen.

En ook wat minder fijn

Ik moet ook echt leren om die steun op de binnenhand niet te geven. Maar is moeilijk

Even lang tussendoor

Weer oppakken.

Galopje linksom wordt al mooi bergop en springt hij goed door. Hij mag nog iets losser.
Maar dit is een fijne verbetering

Hee, een fotograaf

En even spanning af laten vloeien.

En fotografe (en vakantie-oppas) heeft 'm uitgestapt

Volgens mij zijn ze beste maatjes geworden tijdens mijn vakantie.