Karlijn met sidepull en neckrope.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Karlijn met sidepull en neckrope.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:22

Vandaag voor de 2e keer met een sidepull gereden, nouja sidepull een geïmproviseerde sidepull want heb geen zin er een te kopen voor die paar keer proberen. Het gaat nog niet erg goed haha, Karlijn wordt een soort duikboot en ik krijg het niet geactiveerd (doe veel tempowisselingen en overgangen maar ze blijft duiken). Ze wordt ontzettend zwaar in mijn handen en dan moet ik dat niet beet gaan houden wat ik dus wel vaak doe. Voor de rest heb ik haar voor de 2e keer met een neckrope gereden, (touwhalstertje) en dat ging ook best wel fijn. We hadden af en toe en miscommunicatie (dan denderde ze door) maar dan zette ik haar stil en dan deden we het weer opnieuw.

Stiekem ben ik wel erg trots want van de winter vond ik haar nog zo eng dat ik er een slof om gooide en die niet eens lekker durfde los te laten. Ze rende van de ene naar de andere hoek met haar hoofd hoog in de lucht. Toen hebben we heel wijselijk hulp gezocht en is Karlijn en sinds dien zijn we heel hard vooruit gegaan. Ik merk zelf dat Karlijn vooral veel afwisseling wil, de ene keer met bit de andere keer zonder dan longeren dan buiten lopen of door de wei. Mijn houding blijft trouwens bagger, ik moet echt mijn schouders eens rechtten maar dat valt niet mee, is ook mijn natuurlijke loophouding waar ik heel hard aan werk.

Wat informatie over Karlijn.
Naam: Karlijn van Cordula's Hoeve
Ouders: Bachelor × Fanny van Cordula's Hoeve
Leeftijd: 5 jaar
Geslacht: Merrie

Oja, alle foto's hebben een beetje een grauwe kleur. Heb helaas het kleurprofiel van Photoshop verkeerd ingesteld (heb een nieuwe PS). Geen zin om alles te veranderen want dan moet ik ze opnieuw bewerken.

01. Onze 'sidepull' gewoon een aansnoerneusriem met een touwteugel en de frontriem van de kaptoom.
Afbeelding

02. Stapperdestap, wordt ze gelukkig ook niet lang ofzo :z
Afbeelding

03. Drafje.
Afbeelding

04. Van hand veranderen.
Afbeelding

05. De hoek met de bakkabouters
Afbeelding

06. Loopt ze onder mij vandaan.
Afbeelding

07. Ik moet niet zo gespannen beethouden maar haar achter activeren *zucht*
Afbeelding

08. Is het een limousine? Een Duikboot.. Nee het is een uit elkaar gevallen galopperende Karlijn.
Afbeelding

09. Tijd voor de Neckrope.
Afbeelding

10. Draf, blij dier.
Afbeelding

11. Draf opnieuw, ze is in iedergeval niet erg gespannen.
Afbeelding

12. Andere hand ^^
Afbeelding

13. Braaf paard.
Afbeelding

14. Stuur momentje.
Afbeelding

En nog even 2 filmpjes. Hier het rijden met neckrope, met een ingrijpmomentje. Daar denderde ze gewoon door mijn hulpen heen en heb ik haar even flink op de rem getrapt x). Maar goed, bij de 2e keer rijden met neckrope kan niet alles perfect gaan.
http://s76.photobucket.com/albums/j31/R ... 010324.mp4

Dit filmpje is van na het rijden.
http://s76.photobucket.com/albums/j31/R ... 010325.mp4

AmberHeijman

Re: Karlijn met sidepull en neckrope.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:19

Het ziet er echt heel netjes uit, heel erg vriendelijk. :j
Je kunt er trots op zijn hoor, je hebt een prachtig paard onder je kont en dan op deze manier rijden: Gewoon super knap!

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:11

dat zier er leuk uit

waarom is aar staart zo kort of lees ik daar over heen :o

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 02:14

Dankjewel, ben ook best trots haha. Ze voelt nu heel vertrouwt terwijl ze van de winter nog niet eens een keer kon schrikken zonder dat ik in paniek schoot x).

Smoethie: Nee heb het er niet bij gezet, maar haar staart en manen groeien gewoon niet harder. Dit is alles dat ze heeft gekweekt in 5 jaar.

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:06

wat ontzettend knap!
zoveel vertrouwen! ze loopt gewoon achter je aan!
dat ziet er echt geweldig uit, petje af!
eeh, echt maarzo weinig manen en staart..? jammer maar opzich staat het zeker wel :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:31

Dankjewel. Ben er ook erg blij mee, vooral omdat het van ver heeft moeten komen haha.

Tsja die manen daar ben ik aan gewend vind het ook niet zo heel vreselijk. Die staart vind ik wel erg jammer, die mag best wat langer en iets voller. Het hoeft echt geen dikke volle staart te zijn maar dit is wel heel armzalig x)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 01:12

Edit: Oh wacht verkeerde topic sorry, heb veel te veel tabbladen open staan :z