Vienna (v. Casco) @ work na een hoop ellende

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Vienna (v. Casco) @ work na een hoop ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:20

Mijn merrie Vienna heeft van maart 2007 tot juli 2009 alleen maar op de wei gelopen ivm met een heleboel blessures achter elkaar, waar maar geen einde aan leek te komen. In april 2008 hadden we het eigenlijk opgegeven, rijpaard zou ze nooit meer worden, ze zou haar leven verder doorbrengen als grasmaaier en fokmerrie. Echter toen in april 2009 mijn veulen Esmee werd geboren deed Vien het zo goed dat we haar in juli weer op zijn gaan pakken. Afgelopen jaar is met pieken en dalen gegaan, soms ging het weken goed, dan ging ze opeens weer gruwelijk staken en bokken. Kreupel is ze niet meer geweest, maar dat er iets niet lekker zat, dat was me duidelijk. Met een homeopatich middel om de hormonen te reguleren ging het een hele tijd stukken beter, maar zo rond begin juni was het weer mis, ze stond om de haverklap in de staak. Voor mijn idee zat dit echt niet tussen de oren, het is een karakterpaard, maar zoveel verzet, dat klopte naar mijn idee niet. Op dat moment heb ik er een fysio/ostheopaat bijgehaald en is het balletje gaan rollen. Het zadel waar ik al jaren mee reed (en ook door verschillende zadelmakers is gecontroleerd) bleek te lang te zijn, en op haar lendewervels te liggen. En aangezien dit gebied toch al gevoelig was door de hormoonproblemen (eierstokken?) gaf dat een hoop protest. De fysio heeft haar drie keer behandeld, rug weer los gemaakt, en sinds 2,5 week hebben we een nieuw zadel. En wat een wereld van veschil zeg, paard loopt weer met plezier, staakt niet meer en is lekker voorwaarts en veel losser in het lijf! Als ik dit jaren eerder had geweten......

Maar afijn, hier de foto's, want daar komen jullie voor. Aan mijn eigen houding valt nog heel wat te werken, ik kijk veel te veel naar beneden (wat wil je met zo'n knap paard :D ), steek mijn tenen naar buiten, zet regelmatig een hand teveel vast en in galop moet ik veel meer op mijn kont gaan zitten. Ik ben me hier van bewust en heb ook les, dus wordt hard aan gewerkt!

Stappen
Afbeelding

Afbeelding

Draven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje, hakken uitdrukken!
Afbeelding

Afbeelding

Drafje andere kant
Afbeelding

Afbeelding

Pasje naar voren
Afbeelding

Afbeelding

Pasje opzij
Afbeelding

Galop rechts
Afbeelding

En nog even op het land voor een mooi plaatje
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:24

ah daar is de halfbroer van stroopwafeltje, super Fieke! Mooie kap erop, erg mooi!

Edit: yeah, ik was de eerste :D

natuurlijk bedoel ik halfzus!!!! Ik schaam mij diep
Laatst bijgewerkt door Morris op 01-08-10 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:25

Morris schreef:
ah daar is de halfbroer van stroopwafeltje, super Fieke! Mooie kap erop, erg mooi!

Ehm, halfbroer :+ ?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:27

Oh wat heerlijk om zulke plaatjes te zien!! Super dat het nieuwe zadel zoveel goed doet en jullie weer met plezier aan de slag kunnen *D

Zie ik je er nu zelfs weer lachend op zitten? ;) +:)+

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:29

Ik ben echt heel blij voor jullie!
Fijn dat je weer lekker kan rijden!

Een erg mooi paard trouwens

Veel plezier

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:29

Wat een fijne merrie om te zien! Hoop, dat jullie het blessureleed bespaard gaat blijven nu en jullie lekker door kunnen rijden.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:31

Fijn dat je weer aan de gang kunt met je mooie merrie. Die ziet er qua kleur echt anders uit als een tijd terug. Nog knapper nu.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:35

mooi fieke. ze loopt lekker ontspannen. commentaar geef je zelf al. en nu hopen dat dit zo blijft gaan en dat jullie weer vooruit kunnen gaan kijken ipv steeds tegen problemen aan te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:36

Gelukkig is alleen het zadel het probleem, wel jammer dat er pas naar een paar jaar achter kwam. Maar gelukkig kunnen jullie weer echt goed aan de slag! Ik vind het er fijn uit zien, lekker ontspannen. Nu maar hopen dat al het blessureleed voorbij is...

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:38

Ziet er goed uit hoor Fieke! Top dat het zo goed gaat nu met je nieuwe zadel +:)+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:41

Mooi paard! Het rijden ziet er plezierig en ontspannen uit. Ik hoop dat je nu al het blessureleed achter je kunt laten en lekker met haar verder kunt werken.

Lowara

Re: Vienna (v. Casco) @ work na een hoop ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:43

oeww wat een ontzettend mooie merrie is dit zeg!
heb vaak niet echt wat met schimmel,smaar deze vind ik erg leuk!
wat mij vooral opvalt, is dat je je rug/schouders wat gespannen/vast lijkt te hebben.
probeer deze wat meer bewust te ontspannen :j

verder, gewoon lekker genieten van deze nieuwe kans :D

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:49

Ben en blijf Vienfan :9
Vien loopt echt veel meer ontspannen en losser als de vorige keer dat ik haar zag op de foto`s.
Ben echt blij voor je dat het nu veel beter gaat,genieten maar.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:59

fieke, het ziet er top uit! Wat heeft ze toch een prachtig voorbeen gebruik, zo elegant!
Wat is Vien trouwens in een mooie conditie zeg!
Ik wil ook graag een keer foto's van jullie komen maken!

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:12

het ziet er super goed uit fiek ben maar trots op je mooie dame :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:31

Wauw fieke! Ziet er echt geweldig goed uit :oo!
En wat staat dat setje jullie gaaf allebei :D

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:39

Rijden ziet er fijn uit, lekker ontspannen. Hopelijk heb jullie nu genoeg blessureleed gehad en kunnen jullie nu samen van het rijden genieten!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:59

Ik zeg niks, ik geniet alleen maar.... <3

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:03

Wat fijn dat je paard nu weer goed is.
Het ziet er heel fijn en ontspannen uit, heel veel succes met deze mooie merrie.

Wat voor zadel heb je nu?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:12

Ulfeino schreef:
Wat fijn dat je paard nu weer goed is.
Het ziet er heel fijn en ontspannen uit, heel veel succes met deze mooie merrie.

Wat voor zadel heb je nu?

Een Albion SLK, zadel met erg veel schoudervrijheid en achter mooi afgerond waardoor het niet ver achter op de rug ligt. Rib uit mijn lijf, maar tot nu toe elke cent waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:20

wat een mooie merrie heb je en wat een onwijs mooie nek heeft ze!
het rijden ziet er goed uit hoor, goed dat je eindelijk een oplossing hebt gevonden.
jammer dat het even heeft geduurt, maar je hebt het niet opgegeven en zo zie je maar dat het allemaal wel weer goed komt!
liefs

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:56

Hey Fiek,
Wat een superleuke en mooie foto's !! Ja aan de houding en zit word gewerkt mensen , fieke kan ook niet alles tegelijk willen na zo'n tijd niet veel gedaan te hebben !! Je hebt een superfijn paard om mee te werken , ze is superwerkwillig nu ze geen pijn meer heeft en zie het resultaat in 2 weken tijd !!! Ik ben trots op jullie !! Dinsdag gaan we weer verder aan de slag !
dikke knuffels , en tot dinsdag ! :D

groetjes jeannette

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:01

Wat een mooi dier!! Je hebt haar nu ook lekker aan het lopen. Ik vind het een heel ontspannen beeld geven.
Wat een ellende hebben jullie gehad zeg! Goed dat het probleem gevonden is en je het zo op hebt kunnen lossen.

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:54

Wat een prachtig paard! <3
Rijden ziet er netjes uit

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:34

Wauw, je zou niet zeggen dat dit paard ooit zou beginnen te bokken! Echt super onstpannen loopt ze nu! Ik heb twee weken terug ook een nieuw zadel gekocht, mijn paard loopt er ook veel meer ontspannen door, alleen moet ik er wel aan wennen :+ , was dat bij jou ook zo?