Lis (tinker) haalt 1e winstpunt in het Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Lis (tinker) haalt 1e winstpunt in het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 13:53

Allereerst ben ik ontzettend trots op deze prestatie. Ik start Lis nu ruim 3 jaar (15 april 2007 was onze 1e wedstrijd in de B) en we zijn echt samen de klasses doorgegroeit tot nu dan het Z! De eerste paar keer was het enorm wennen aan de afmetingen van de bak, de proeven voelden wel meteen logisch eigenlijk. Nu, toch eerder dan verwacht, hebben we onze eerste winstpunt behaald en wel met 217 punten!

Lis zelf is een inmiddels 12 jarige stermerrie bij het NSvT, ze is maar 1m52 hoog en we rijden voornamelijk dressuurmatig, al maken we regelmatig een buitenrit of pakken we een springlesje mee voor de afwisseling.

Commentaar mag altijd, maar wel vriendelijk en onderbouwd. Ik zie zelf dat er nog genoeg verbeterpunten inzitten en mijn instructeurs zijn beiden kundig zat.

Dan nu de foto's (niet op volgorde en met dank aan Berendje):

Uitgestrekte draf:

Afbeelding

Linkergalop:

Afbeelding

Uitgestrekte galop rechts:

Afbeelding

Schouderbinnenwaarts:

Afbeelding

Verzamelde draf:

Afbeelding

Glitter_

Re: Lis (tinker) haalt 1e winstpunt in het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:55

Gefeliciteerd hoor!

Ziet er leuk uit!
Veel succes met deze combinatie!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:55

zoals al eerder gezegd Wen, jullie mogen enorm trots zijn op wat jullie bereikt hebben samen +:)+ heel veel succes in het Z!!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:56

in een woord top !!!! echt geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!
echt heel erg van harte........ <3 <3 :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *\o/*

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:00

Top hoor Wen!
Hele mooie prestatie, al je harde werken dan nu beloond!

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:01

gefeliciteerd!!! doe ik je echt niet na!!
Het ziet er echt super uit!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:02

Dank jullie wel allemaal!!!

Tja Kel, uiteindelijk is en blijft het allemaal JOUW schuld... _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:02

super zeg, gefeliciteerd!

hartstikke knap!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:03

Netjes Wen! (al lijkt het op de foto's dat je stang aardig strak staat..?)

Ik teken voor zo'n score voor Benson en mij de 24e! :D Heb afgelopen maandag met S&T gelest, maar hij moet er nog wel aan wennen.. ("Heeuj! Dit zijn er twee in m'n mond hoor, TWEE! Das er een te veel!") }:0 _O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:04

Gefeliciteerd :D ! Nette prestatie, en fijne combinatie om naar te kijken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:05

Ik zie het op de foto's ook Britta, maar heb het niet gevoeld en er thuis (gister en eergister) ook goed op gelet. Ik houd het er maar op dat de foto's vertekenen want normaal heb ik meteen protest op een (in haar ogen) wat strenge hand.

De 24e gaan we gezellig samen, zal Lis zeggen dat ze niet mag hengstenpesten dan... Haha...

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:08

Haha, gezellig! Van de week al even m'n hoedje opgezocht.. (Ships, waar is dat ding toch..?!) maar uiteindelijk wel gevonden. Heb er echt zin in!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:09

Super gaaf!! dat was ook mijn doel. Heb hem als 3 jarige groen gekocht en ben nu M2+8 en ben gestopt... moest naar de paarden met hem en hij is gewoon erg kort in zijn pasjes en uitgestrekte draf dat zie ik nooit gebeuren haha :P Ook vind ik dat als ik mijn proef uit kwam van WAUW ging goed dat t ook echt goed ging en ik te vaak niet de punten kreeg die ik verdiende.. :\ ook viel hij de laatste 3 maanden dat ik wedstrijd reed en we dus hard trainde vaak. We zijn 2x vanuit de galop gevallen... knakte door zijn knietje heen of weet ik wat :S en 1x vanuit draf.. ja daar lig je dan! dus denk ook dat hij het niet echt meer aan kon. dus beter om te stoppen!

Echt gaaf!! *D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:10

Goed zo Britta!

Ben ook heel benieuwd, wel blij dat ze (we) daar in de buurt mag (mogen) overnachten... :j Scheelt toch.

Jammer dat het niet gelukt is Chaatje... Heb Lis inderdaad ook zelf beleerd (en de nodige fouten gemaakt :j)

Minko3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:11

Leuke foto's WenK! En geweldig haar sokken, die dansen mee met de beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:12

*zoekt smiley die petje af doet*
Sorry WenK ik kan 'm niet vinden, maar mag ik je deze als alternatief aanbieden: +:)+ ?
Mooie prestatie, leuke combi om te zien ook. Foto's ogen ietsjes 'zwaar', mag iets luchtiger maar ik verheug me op een volgend topic van je, leuk om te zien!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:13

Ontzettend goed van jullie zeg! Gefeliciteerd!!
Jullie zijn echt een fijne combi om te zien!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:13

Ja is jammer! maar je moet doen wat beste is voor je paardje en ik denk dus stoppen... dat het nu te veel voor hem werd qua dragen en verzamelen etc. maar ben wel mega trots op hem *D dat mijn tinkiewinkie dit toch kan *D

Ik vind het veel gaver om met een tinker hoog te komen dan met zo'n andere kak pony en dan winnen ook, wat een prestatie !! *D

je mag trots zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:15

chaatje16 schreef:
Ik vind het veel gaver om met een tinker hoog te komen dan met zo'n andere kak pony en dan winnen ook, wat een prestatie !! *D

-O-
Ken je de uitdrukking "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:18

Het is gewoon zo, een tinker heeft veel minder beweging en moet veel harder getraint worden en zijn best doen + dat veel jury's het niet willen zien. Dan vind ik het een dikke prestatie als je wint! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:19

Is het ook, maar die overwinning is nog veel leuker als je d'r niet op kat richting anderen. Je kunt het ook 'sportgerichter gefokt'
noemen bijvoorbeeld. Klinkt héél veel sympathieker.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:21

wat jij wilt, ik noem het altijd kakpaardjes, omdat ze zo netjes bekakt lopen haha geen bedoelingen verder mee ;) iedereen moet zijn eigen beestje nemen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:22

Sorry, maar het openen van dit topic heb ik niet gedaan met de gedachte om er een tinker/fjord/fries vs KWPN/warmbloed/sportpaard-topic van te maken.

Ik vind het heel leuk dat je het extra knap vind en misschien heb je ook wel het eea tegen (nee, niet de jury, maar bouwtechnisch bij het paard) maar om nou te praten over "kakpony's" vind ik jammer en te ver gaan. De mensen die met een warmbloed-/sportpony rijden hebben daar nu eenmaal voor gekozen en moeten misschien wel harder trainen dan jij. :o Dat jouw/mijn paard het wel fijn doet in de sport heeft niet altijd met lichaam te maken he, de mentaliteit van je paard speelt ook een grote rol en wie weet heeft die van jou dat wel veel beter dan dat sportgefokte (goed omschreven Sonja!) diertje!

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:22

Wauw, wat een geweldige tinker! Ziet er super uit!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:22

Wilde net zeggen dat ik die opmerking van Chaatje een beetje jammer vind. Start nu binnenkort ook Z1 met een tinker(hengst), maar vind dat niet knapper of betere prestatie dan met mijn vorige KWPNer. Die was door zijn karakter moeilijker naar het Z te rijden dan de tinker. Dat jury's het niet willen zien is onzin, als jij je paard correct voor elkaar hebt krijg je je punten wel. En dat mist er bij behoorlijk wat tinkers aan, en gooien ze het maar op "de jury houdt niet van tinkers.." Beetje jammer allemaal..

Qua beweging heb je gelijk, maar een rijpaard moet je net zo hard trainen als een tinker, en doet ook net zo hard zijn best ervoor.