29 mei t/m 6 juni ben ik met mijn bijrijdtinkertje Shinzo op vakantie geweest, helemaal alleen met z'n tweetjes

We zaten op camping de Oude Meulenbrugge in Warnsveld (dat ligt in de buurt van Zutphen, voor de topokneus).
Ik was nog nooit met een paard en nog nooit zonder anderen op vakantie geweest, en Shin was ook nog nooit zo weg geweest van huis, dus dat beloofde wat!
De eerste twee dagen waren dan ook erg wennen voor ons beiden. De zaterdag dat we aankwamen had Shin een erg onrustige nacht gehad. Hij staat normaal in een groep, en ook 's nachts buiten, maar hier gingen de andere paarden 's nachts naar binnen. Hij moest dus alleen slapen!

Zondag was het erg slecht weer en heb ik hem ook 's nachts toch naar binnen gehaald. Vanaf maandag werd het echter prachtig weer en is hij alle nachten zonder problemen alleen buiten gebleven! Stoer paard

Vanaf maandag kon het grote genieten dan ook echt beginnen. Gewapend met een goede ruiterkaart, telefoon en volle zadeltassen hebben we met zijn tweeën een week de Achterhoek ontdekt (en onveilig gemaakt). Aangezien het geen schoolvakantie was, hadden we de ruiterpaden (en voor ons gevoel eventjes de wereld) helemaal alleen. Ik ben in de bijna anderhalve week elke dag onderweg welgeteld 1 ander paard tegen gekomen, drie wandelaars en een verdwaalde mountainbiker.
Alles is fantastisch gegaan en na anderhalve week zijn we dan ook voldaan weer huiswaarts gekeerd. Die kop van Shin toen hij opeens op bekend terrein uit de trailer kwam en zijn vriendjes weer zag vergeet ik nooit meer!
Nou, genoeg gepraat, hier een fotoverslagje:
De aankomst: 'eventjes' de spullen uitladen (dank papa, dank). Wat je allemaal niet meesleept als je in je eentje(!) gaat kamperen

Shin mocht even in de aankomstweide. Hier zag hij geen andere paarden om even rustig bij te trekken van de trailertocht. Hij zag gras en vond het wel prima zo.

Shin in zijn weide outfit: De enige echte (tromgeroffel) goudkleurige vliegendeken!

En dan natuurlijk de buitenrit outfit! Met mijn nieuwe zadeltassen om uit te proberen.

Ze hadden een prachtige springweide die door mij (zijnde een buitenrij- en dressuurmuts) toch even geprobeerd moest worden.

In de heerlijke avondzon zelfs

En dan nu wat impressies van de ritten

Prachtige foto's met dank aan vriendlief die een dagje overkwam!

I'm a poor, lonesome....

Van die heeeeerlijke eindeloze ruiterpaden

Even een rustmomentje

En weer verder!

Om uiteindelijk weer moe en voldaan terug te komen op de boerderij

En natuurlijk uitgebreid te rusten

We hebben een heerlijke vakantie gehad en het was zeker voor herhaling vatbaar

Voor geïnteresseerden: http://www.oudemeulenbrugge.nl/