Omar heb ik nu zo'n 2jaar, waarvan ik bijna 1,5jaar wedstrijden rij. We zitten nu een tijdje in de M2, en vliegen hierdoor. We hebben nu al 17winstpunten en gaan na de kampioenschappen dan ook over naar het Z1. Een mooie oefening om met zo'n onderlinge dat eens te proberen.
Omar was dit keer wel lekker druk. Met inrijden was hij niet te houden, en hij hielt ook maar niet op met gillen naar zn vriendje (het paard van mn zus die in de trailer stond). Zo'n 2uur ervoor had ik er ook al op gereden, omdat mijn zus toen moest starten, ook toen was hij wel wat vrolijk maar niet zo erg.
En tjaa, zijn conditie is ook nogal goed, dus meneer weer ook niet zo snel rustig door veel galoperen enzo. Maar gelukkig kwam er nog een extra combinatie voor mij aan, had ik nog wat langer de tijd en nu kreeg ik hem net wat rustiger nog net voor de proeven. En volgens mij had hij ook door dat het echt moest gaan gebeuren toen we de rondjes om de bak mochten gaan maken, hij zuchte er nog net niet bij maar liet zich opeens ontspannen. Ook voor mij scheelde dat weer, kon ik ook meer ontspannen en dan rijd het toch een stuk lekkerder. Ik was heel tevreden over de proeven. Er zijn nog heel veel verbeterpunten, maar dit was ook pas de eerste keer in de Z1. En we hebben nog een maand te oefenen, en wanneer ik er echt aan ben gewent kan ik hem ook vast beter de proeven door krijgen. Maar we hadden het gedaan, en er zaten hele fijne stukken tussen. Dus ik was heel erg tevreden en trots op Omar, en nu nog lekker even door oefenen.
Ik zal even een paar punten noemen die ik zowiezo echt wil verbeteren..
- Ontspanning, vooral van mijn kant
- Mijn houding.. Ben ik nog niet echt blij mee, hang ook meestal erg achterover met uitgestrekte draf enzo
- Beter voorbereiden
- De wissels.. Het ging aldoor heel goed, maar in de proef was het meestal niks, stond soms bijna stil of we hadden juist een drafpas.
- Verzameling
- Keertwendingen (tjaa, ik kan ze nu thuis wel, maar onder de proef gaat het weer mis.. Ik denk te veel na en bereid daarom niet goed voor)
En verder heb ik nog wel veel dingen, maar dan wordt het ook zo'n grote waslijst

Ohja, we mochten trouwens in zomertenue omdat het zo warm is. En let niet om mij moeder die soms commentaar geeft tussendoor

De eerste proef
En de tweede proef
Uiteindelijk duurde het ook even voordat we de punten kregen, maar ze kwamen toch nog.
Met de eerste proef had ik 200punten! (58,82%) (vond ik gewoon goed gejureerd, klopte allemaal wel)
Met de tweede proef had ik 221punten! (65%) (vond ik te soepel gerekend, denk dat die jury meer het idee had van dit is een onderlinge dus ik reken niet te streng)

Gaat snel! Het ziet er harstikke netjes uit hoor 

.