Het vorige topic is van 3 juni. 5 juni is Cindy (CindyUniek@bokt) langs geweest om foto's te maken. Superfoto's die ik graag wil laten zien, dus bij deze!
Ons vorige topic: [RIJ-ITP] Roos en ik, een stapje verder!
Roos is een hele fijne merrie, wil onwijs veel voor me doen en stelt zich zo fijn open. Ze is geen makkelijke merrie, ze is heet en sensibel - maar wel in de goede zin van het woord.
Ik loop tijdens het rijden best nog tegen veel dingen aan. Dat is niet erg, ik rijd haar nog maar een maand. We zijn druk bezig en ik heb veel les (mijn instructrice is haar ex-eigenaresse, handig, want als íemand het paard kent, is zij het wel!) Stukje bij beetje begin ik dingen van haar te snappen en we gaan elke keer dat we rijden een stukje vooruit. De ene keer is ze fijner te rijden dan de andere keer, wat vooral met mijn onzekerheden en angsten te maken heeft. Ze laat zich niet van de wijs brengen door mijn geklungel, maar ik merk wel aan haar heetheid hoe erg ik klungel.. Nou ja, ik leer dus onwijs veel van haar!!
Ik moet werken aan mijn houding *zucht*

- Ga tever naar voren zitten
- Doe mijn binnenbeen tever achter de singel omdat ik denk ik denk dat ze niet om mijn been buigt als ik die gewoon op z'n plek laat..
- Ook daardoor ga ik tever naar voren zitten
- Voor me kijken, al is het moeilijk mijn ogen van Roos te houden

- Op mijn kont zitten
Binnenhand gaat bewust omhoog in bepaalde wendingen. Ik moet haar op die manier uitnodigen om te buigen. Ze pakt dit fijn aan en zodra ze daarin loslaat gaat m'n hand ook weer naar beneden. Roos is fijn in haar mond dus veel druk heeft ze niet nodig. Wel moet ik erop letten dat ik op 2 teugels blijf rijden en me niet teveel concentreer op alleen de binnenteugel met buigen en wenden, want op bepaalde foto's zie je het bit nogal ver in haar mondhoek zitten omdat ik m'n buitenteugel vergeet

Echt een niveau hebben we niet. Ik ben allang blij dat ik nu rechtsom kan galopperen en linksom lukt het kleine stukjes. Ik probeer echt heel erg aan mijn - en daardoor ook die van Roos - onstpanning te werken. Dit gaat stukje bij beetje beter, ik heb er helaas behoorlijk wat onzekerheid inzitten.. Genieten is het doel, en dat lukt absoluut! Ik ben blij met Roos en heel erg trots op haar! Ze doet het toch maar wel even met mij op haar rug

Haar mooie hoofd

Ready for take off

Argh, schrik zelf gewoon van het feit dat ik hier daadwerkelijk voor me kijk waar ik heenga ipv naar Roos

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVAF6VAV.jpg
Vreselijk sta-moment maar is een van de eerste drafjes, ze gaat steeds makkelijker met linkerstelling lopen, ons (vooral mijn gekluns icm met haar gevoeligheid) struikelpunt..

Ik weet nog exact wat hier gebeurde

Nog wat uit elkaar en ik zit niet rechtop, maar fijn ontspannen paard

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XZADHRSR.jpg

Lekkere flappies (oren) heeft ze

Galopje... Is moeilijk. Ik moet écht écht op m'n kont zitten, mijn bovenbenen loslaten en zitten!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-47WWEUG8.jpg

En onze linkergalopboktdebuut

En klaar.. lieve, lieve merrie

Cindy bedankt voor het maken van de foto's, ik vind ze super!!