Roos en ik, een stapje verder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Roos en ik, een stapje verder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:17

Er zijn vier weken verstreken sinds ons eerste topic; [RIJ-ITP] Roos en ik, een nieuwe vriendschap..

Tijd voor een nieuwe dus! Ik heb Roos (12 jaar, nakomeling van Jet Set D, 1.73m groot) sinds 8 mei en geniet met volle teugen van haar. Het verdriet van mijn vorige paard zit er nog heel erg maar Roos krijgt het voor elkaar dat ik opnieuw kan genieten van het met paarden bezig zijn. Ze is een hele fijne merrie, wil onwijs veel voor me doen en stelt zich zo fijn open. Ze is geen makkelijke merrie, ze is heet en sensibel - maar wel in de goede zin van het woord.
Ik loop tijdens het rijden best nog tegen veel dingen aan. Dat is niet erg, ik rijd haar nog maar een maand. We zijn druk bezig en ik heb veel les (mijn instructrice is haar ex-eigenaresse, handig, want als íemand het paard kent, is zij het wel!) Stukje bij beetje begin ik dingen van haar te snappen en we gaan elke keer dat we rijden een stukje vooruit. De ene keer is ze fijner te rijden dan de andere keer, wat vooral met mijn onzekerheden en angsten te maken heeft. Ze laat zich niet van de wijs brengen door mijn geklungel, maar ik merk wel aan haar heetheid hoe erg ik klungel.. Nou ja, ik leer dus onwijs veel van haar!!

Punten waar ik zelf heel erg aan moet werken zijn vooral mijn houding - welke al een heel eind is verbeterd. Ik ga snel naar voren zitten, hartstikke fout. Roos ging gewoon stilstaan als ik teveel naar voren ging zitten, want ja, het gewicht ging van de achterhand af := Af en toe ga ik toch nog naar voren zitten, op dit moment ben ik zover dat ik mezelf daar dan op betrap en mezelf corrigeer, ipv dat het onbewust gaat. Vind ik zelf al een hele verbetering!!
Verder heb ik hier en daar m'n binnenbeen tever naar achteren. Ik moet m'n been wat aanleggen om haar te laten buigen, maar dat kan ook prima met m'n been bij de singel. Aandachtspuntje, ik probeer erop te letten!
Verder moet ik, wanneer ik stelling vraag (en dat moet af en toe overdreven) m'n binnenhand wat omhoog en naar voren brengen. Dit zie je dus ook terug op de foto's.
Rechtsom gaat het eigenlijk best heel fijn, linksom is onze moeilijke kant. Voorheen kreeg ik maar moeizaam stelling, om over buiging maar helemaal niet te praten. Dit is een heel eind beter geworden al!

Echt een niveau hebben we niet. Ik ben allang blij dat ik nu rechtsom kan galopperen en linksom lukt het kleine stukjes. Ik probeer echt heel erg aan mijn - en daardoor ook die van Roos - onstpanning te werken. Dit gaat stukje bij beetje beter, ik heb er helaas behoorlijk wat onzekerheid inzitten.. Genieten is het doel, en dat lukt absoluut! Ik ben blij met Roos en heel erg trots op haar! Ze doet het toch maar wel even met mij op haar rug :o

Heerlijk koppie heeft ze :+:
Afbeelding

Losstappen (2e keer in de buitenbaan, voor haar niets bijzonders maar voor mij wel!)
Afbeelding

Met fijne stelling de volte op
Afbeelding

Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het galopperen gaat ook echt de goede kant op! Er zijn stukjes dat ze helemaal fijn mijn tempo gaat, en stukjes dat ze het nog een beetje overneemt, maar we gaan de goede kant op!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieve merrie, ben echt gek van haar :+:
Afbeelding

En na het rijden krijgt ze altijd een hapje.. Vandaag had Kirsten (die heeft ook de foto's gemaakt, super SUPER bedankt :* :* ) een hapje voor haar gemaakt.. laten we het er maar op houden dat ze flink heeft lopen kokkerellen en dat Roos dat prima op prijs kon stellen :D Witte neusjes zijn er niet om wit te houden, gesmaakt heeft het zeker!! :Y)
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie tips en commentaar! Ik heb nog een lange weg te gaan maar ik doe hard m'n best!

_Jelske

Re: Roos en ik, een stapje verder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:26

Ziet er goed uit, verbeterpunten geef je zelf al aan en ik denk dat die niet onredelijk zijn.

Ik vind het toch een fijn beeld geven en ik vind het ook leuk om te zien dat je het plezier weer terug hebt gevonden. :)

Succes en veel plezier!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:27

HEe Patricia!

Ik zie hier een stel wat aan het genieten is van elkaar! Je kan echt trots op jezelf zijn en helemaal met de stappen die je nu gezet hebt. :) Je geeft zelf al aan waar je aan moet werken. Ik heb echt veel respect voor je!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:35

Meid, wat vind ik het fijn om te zien dat j zo lekker met Roos aan de gang bent! Het ziet er echt heel goed uit hoor! Punten die je aangeeft, ach, niet te streng voor jezelf zijn! Je hebt zo veel gedoe achter de rug, en zoals je al schrijft, de tweede keer buiten vond jij heel spannend, dan vind ik het echt niet slecht hoor! Je weet wat er fout gaat, dan ben je al een heel end op weg om dat te verbeteren!
Meid, geniet van elkaar, laat je op minder goede momenten troosten door je mooie Roos, en dank op goede momenten Val, ook al klinkt dat raar...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:36

Wat leuk om je weer te paard te zien!En wat een leuke merrie!
Hoop dat je veel geluk en plezier met haar zal hebben!

Oh ja, moet een tip geven geloof ik hè?
Je zit erg ver naar voren op de een-na-laatste foto, probeer rechtop te blijven zitten! *D
Laatst bijgewerkt door Fortuna22 op 03-06-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:37

Tries wat super! Het ziet er echt heerlijk uit :+: Als ik een keer foto's moet komen maken moet je het maar roepen, ik zou het een eer vinden om deze mooie dame eens op de foto te zetten!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:37

Heerlijke foto's Patries! Fijn om te zien dat ze je het plezier in het rijden weer terug geeft, jullie zijn een leuk team :j

Commentaar ga ik verder niet geven, dat heb je zelf al gedaan en we zitten niet bij HAW :Y)

Ik zou zeggen, blijf zo doorgaan, maar blijf vooral genieten :+:

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:55

Ha Patries,
wat een mooie foto's van jullie! Ik geniet ervan om te zien hoe jij weer lekker aan het paardrijden bent ook al is af en toe niet makkelijk met het gemis van Val in je hoofd.

Veel liefs en tot snel :)

Rianne

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:04

Het plezier straalt er vanaf Tries! :D
Wat een heerlijke fotos, jullie zijn echt de goede kant op!

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:06

Wat zijn jullie een ontzettend leuke combi aan het worden zeg!
Plezier straalt er af, en het gaat ook echt al de goeie kant op!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:08

Ziet er erg leuk uit, en ongetwijfeld gaan jullie samen vooruit!
Ben erg benieuwd hoe het er een maand verder weer uit ziet :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:14

De foto's zien er goed uit Patricia +:)+. Maar ik zou wel proberen om wat verder naar achteren te gaan zitten. Maar er is zeer zeker een klik tussen jullie twee. <3

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 23:22

Dat naar achteren zitten is moeilijk Nathalie!! Ik doe echt m'n best en het gaat steeds meer bewust :j
In galop moet ik zitten, alleen maar zitten. Bovenbenen los en meegaan met haar bewegingen, en dat is ook moeilijk :Y)

Bedankt voor de leuke reacties!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 06:16

Heerlijk om jou op een paard te zien.. :j
Hoe je je er weer door heen hebt gesleept, ik weet niet hoe je het doet maar ik blijf het knap vinden!

Ook deze fotos zijn weer super, de enige twee minpuntjes die ik kan vinden zijn je benen en je bovenlijf, maar daar ben je je al bewust van.

Verder compliment voor je handhouding, die vind ik erg netjes! :D

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:37

whauw wat een mooi paard ziet er echt al super uit, jullie komen er zeker wel ;)!!!

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:39

Zit er mooi uit! Inderdaad wat je zelf zegt, dat naar voren zitten.. Probeer je schouders rechterop te houden dat moet sowieso al helpen! Hangt Roos trouwens iet heel erg in je hand? Zo lijkt het namelijk wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:47

Wat een lekkerding zeg!
Probeer op je houding te letten ;)

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:50

Wat een leuk paard! Als ik dit paard zie lijkt het net alsof ik naar mijn eigen paard kijk, precies hetzelfde hoofd. Kan ook niet anders met zo een papa. Leuke foto's zeker als je weet dat jij haar nog niet zo lang hebt:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:52

Super Tries, wat ziet het er al fijn uit :+:

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:56

Super!

Mooie combinatie en hoop dat je veel plezier aan der gaat hebben.

Wel goed opletten dat je haar kanaliseert tussen je benen en handen. Nu vergeet je vaak de buitenschouder en lijk je wat aan je binnenteugel te hangen.
Maar als nieuwe combi komt dat vast goed. veel succes!

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:05

Hey Patries,zie ik jou daar ineens weer voorbij komen.....

Ik vind jullie een leuke combinatie en de foto's geven een fijn, vriendelijk en ontspannen beeld! toppie!

Wel mag je wat trotser gaan zitten en vooral vooruit kijken! , maar dat is volgens mij meer van de concentratie! ........ken het wel, wat ik heb het ook altijd!

Groetjes :wave:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:18

jadeb schreef:
Zit er mooi uit! Inderdaad wat je zelf zegt, dat naar voren zitten.. Probeer je schouders rechterop te houden dat moet sowieso al helpen! Hangt Roos trouwens iet heel erg in je hand? Zo lijkt het namelijk wel!

Ze hangt niet in mijn hand, ze is juist heel licht als ze ontspant. De foto's waar haar bitje aan de binnenkant wat strak staat (en die foto's bedoel je denk ik?) vraag ik stelling. Dat is nog niet altijd even makkelijk namelijk :P

Bedankt voor alle tips en de leuke reacties!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:21

Hey patries! Ik vind het echt prachtige fotos die er gemaakt zijn. Wat ik zie is onzekerheid in je houding? En terecht want je hebt een moeilijke periode achter de rug. Met les komt dat helemaal goed. Ik vind het er verder heel fijn uitzien en heel vriendelijk.

Ligt je WOW helemaal goed op Roos? Dat zou natuurlijk al helemaal fijn zijn! Ik ben blij voor je patries!!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:26

Wat een fijne plaatjes Patries! Jullie zijn echt een leuke combinatie en ik vind dat je Roos al heel lekker aan het lopen hebt :) Komt helemaal goed met jullie :+:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:29

M'n WOW ligt helemaal goed Marlou!! Arie is hem ik denk 2 weken terug aan komen passen :j Ben echt heel blij daarmee, ik zit weer als een huis :+:
En idd, het is vooral onzekerheid. M'n 2e keer in de buitenbaan was dit. Met Val kon ik niet in de buitenbak, die paniekeerde en ging rennen.. Heb met Val gewoon echt een rotperiode gehad wat rijden betreft - en uiteindelijk kwam er dus uit waarom.. ik ben door die rotperiode m'n zelfvertrouwen kwijtgeraakt en dat moet weer worden opgebouwd. Dat gaat wel goed, maar stapje voor stapje..
We komen er wel, ik heb alle tijd.