Tijd voor een nieuwe dus! Ik heb Roos (12 jaar, nakomeling van Jet Set D, 1.73m groot) sinds 8 mei en geniet met volle teugen van haar. Het verdriet van mijn vorige paard zit er nog heel erg maar Roos krijgt het voor elkaar dat ik opnieuw kan genieten van het met paarden bezig zijn. Ze is een hele fijne merrie, wil onwijs veel voor me doen en stelt zich zo fijn open. Ze is geen makkelijke merrie, ze is heet en sensibel - maar wel in de goede zin van het woord.
Ik loop tijdens het rijden best nog tegen veel dingen aan. Dat is niet erg, ik rijd haar nog maar een maand. We zijn druk bezig en ik heb veel les (mijn instructrice is haar ex-eigenaresse, handig, want als íemand het paard kent, is zij het wel!) Stukje bij beetje begin ik dingen van haar te snappen en we gaan elke keer dat we rijden een stukje vooruit. De ene keer is ze fijner te rijden dan de andere keer, wat vooral met mijn onzekerheden en angsten te maken heeft. Ze laat zich niet van de wijs brengen door mijn geklungel, maar ik merk wel aan haar heetheid hoe erg ik klungel.. Nou ja, ik leer dus onwijs veel van haar!!
Punten waar ik zelf heel erg aan moet werken zijn vooral mijn houding - welke al een heel eind is verbeterd. Ik ga snel naar voren zitten, hartstikke fout. Roos ging gewoon stilstaan als ik teveel naar voren ging zitten, want ja, het gewicht ging van de achterhand af

Verder heb ik hier en daar m'n binnenbeen tever naar achteren. Ik moet m'n been wat aanleggen om haar te laten buigen, maar dat kan ook prima met m'n been bij de singel. Aandachtspuntje, ik probeer erop te letten!
Verder moet ik, wanneer ik stelling vraag (en dat moet af en toe overdreven) m'n binnenhand wat omhoog en naar voren brengen. Dit zie je dus ook terug op de foto's.
Rechtsom gaat het eigenlijk best heel fijn, linksom is onze moeilijke kant. Voorheen kreeg ik maar moeizaam stelling, om over buiging maar helemaal niet te praten. Dit is een heel eind beter geworden al!
Echt een niveau hebben we niet. Ik ben allang blij dat ik nu rechtsom kan galopperen en linksom lukt het kleine stukjes. Ik probeer echt heel erg aan mijn - en daardoor ook die van Roos - onstpanning te werken. Dit gaat stukje bij beetje beter, ik heb er helaas behoorlijk wat onzekerheid inzitten.. Genieten is het doel, en dat lukt absoluut! Ik ben blij met Roos en heel erg trots op haar! Ze doet het toch maar wel even met mij op haar rug

Heerlijk koppie heeft ze

Losstappen (2e keer in de buitenbaan, voor haar niets bijzonders maar voor mij wel!)

Met fijne stelling de volte op

Drafje

En het galopperen gaat ook echt de goede kant op! Er zijn stukjes dat ze helemaal fijn mijn tempo gaat, en stukjes dat ze het nog een beetje overneemt, maar we gaan de goede kant op!

Lieve merrie, ben echt gek van haar

En na het rijden krijgt ze altijd een hapje.. Vandaag had Kirsten (die heeft ook de foto's gemaakt, super SUPER bedankt

Ben benieuwd naar jullie tips en commentaar! Ik heb nog een lange weg te gaan maar ik doe hard m'n best!