Ondertussen zijn we weer ruim 1,5 maand verder en vond ik het wel weer eens tijd voor een update van ons rijden.
Vandaag tussen de buien door (en een beetje in de regen). Even in de bak gereden. Ik heb haar zo'n half uurtje even aan het werk gezet. Dit viel niet mee omdat ik zelf niet erg veel energie had (weinig geslapen) en Viane had ook niet bijster veel zin nadat we even geschuild hadden voor de plensbuien. Toch hebben we wel lekker gereden.
Zelf merk en zie ik best veel verschil qua foto's van 1,5 maand geleden. Viane ontspant beter, reageert fijner en krijgt veel meer kracht van achteren en ze laat van voren veel sneller los. Het zijn misschien geen mega sprongen vooruit, maar het belangrijkste voor mij is dat Viane haar rug beter leert gebruiken, meer ontspant en we er beide van leren.
Ik les om de week bij Suzanne (soeske) hier op Bokt. Het is ontzettend leerzaam en hele simpele dingetjes waar we al tijden tegen aan lopen (bijv de kracht vanuit de achterhand) gaan nu al een stuk beter.

En het in galop aanspringen ging vandaag op beide kanten echt super goed

Mijn houding valt zoals altijd nog genoeg aan te sleutelen en wees niet bang, dat gebeurd met lessen ook echt wel

Maar tot nu toe blijft het moeilijk om bepaalde dingen af te leren, helemaal als je alleen rijd. Zo moet ik leren om geen los-vast verbinding met mijn teugels te hebben (vooral buitenteugel) en mijn buitenhand niet over de hals heen te brengen naar binnen. Ook moet ik leren mijn hakken niet zo ver uit te drukken en voor me uit te kijken en zo kan ik nog wel even door gaan.
Al met al heb ik heel ontspannen gereden en daar ben ik ontzettend blij mee, aangezien we vorige week zondag in het bos samen ten val zijn gekomen.
Genoeg gepraat, hier de foto's!