Viane (tinker) aan 't werk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Viane (tinker) aan 't werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:11

Half april plaatste ik op RIJ-ITP dit topic: [RIJ-ITP] Viane (tinker) eindelijk weer eens op bokt @ les!.
Ondertussen zijn we weer ruim 1,5 maand verder en vond ik het wel weer eens tijd voor een update van ons rijden.

Vandaag tussen de buien door (en een beetje in de regen). Even in de bak gereden. Ik heb haar zo'n half uurtje even aan het werk gezet. Dit viel niet mee omdat ik zelf niet erg veel energie had (weinig geslapen) en Viane had ook niet bijster veel zin nadat we even geschuild hadden voor de plensbuien. Toch hebben we wel lekker gereden.

Zelf merk en zie ik best veel verschil qua foto's van 1,5 maand geleden. Viane ontspant beter, reageert fijner en krijgt veel meer kracht van achteren en ze laat van voren veel sneller los. Het zijn misschien geen mega sprongen vooruit, maar het belangrijkste voor mij is dat Viane haar rug beter leert gebruiken, meer ontspant en we er beide van leren.

Ik les om de week bij Suzanne (soeske) hier op Bokt. Het is ontzettend leerzaam en hele simpele dingetjes waar we al tijden tegen aan lopen (bijv de kracht vanuit de achterhand) gaan nu al een stuk beter. +:)+
En het in galop aanspringen ging vandaag op beide kanten echt super goed :D

Mijn houding valt zoals altijd nog genoeg aan te sleutelen en wees niet bang, dat gebeurd met lessen ook echt wel :D.
Maar tot nu toe blijft het moeilijk om bepaalde dingen af te leren, helemaal als je alleen rijd. Zo moet ik leren om geen los-vast verbinding met mijn teugels te hebben (vooral buitenteugel) en mijn buitenhand niet over de hals heen te brengen naar binnen. Ook moet ik leren mijn hakken niet zo ver uit te drukken en voor me uit te kijken en zo kan ik nog wel even door gaan.

Al met al heb ik heel ontspannen gereden en daar ben ik ontzettend blij mee, aangezien we vorige week zondag in het bos samen ten val zijn gekomen.

Genoeg gepraat, hier de foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LiVetime

Re: Viane (tinker) aan 't werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:17

Nais Ier :D
Vooral de laatste foto vind ik heerlijk om naar te kijken. Fijn ontspannen paardje :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:45

'k kan echt wel zien dat jullie vooruit gegaan zijn!
Voor het plaatje zou het echt veel mooier zijn als je vooruit zou kijken, ipv verliefd naar je tink te kijken <3 , maar wie ben ik om daar wat van te zeggen.
Doe het zelf nl ook steeds :D
Leuk dat jullie zo aan het werk zijn, en dat er verbetering te zien is! Veel plezier nog samen! +:)+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:31

super leuke fotos <3
maar van mij mag je je teugel nog wel een stukje korter nemen ;)
nu hangen de teugels soms los of je doet je handen omhoog om contact te houden :D

Maar :P
ik zie wel verbetering hoor ;)

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:35

heel mooi paardje en het klopt wat gooya zegt probeer ook vooruit te kijken is lastig maar is ook fijner voor het paard want dan weet hij ook waar hij/zij na toe moet want dan ga je ook al anders zitten met je bekken en boven lijf ga je links kijk dan ook waar je na toe gaat bijvoorbeeld na een boom of zo wat links staat dan gaan je bekken ook al vanzelf kantelen na links let dan wel nog een beetje op je binnen been want anders valt die na binnen. en mij is altijd gezegt na zo een mooie pony moetje n iet te veel naar kijken dan verslijt die :P waha xd
ikdoe het zelf ook nog soms en ik weet het is heel lastig.
verder vindt ik het mooi uit zien en wat een geweldige tinker (L)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:41

Leuke foto's hoor! Idd verbetering al :j

Blijven oefenen en lessen, dan komt het vanzelf goed ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:31

Leuke foto's oefening baart kunst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:37

Bedankt voor de reacties! :D

MDH. Mijn teugels zijn inderdaad te lang. Dat viel mij eigenlijk pas op toen ik de foto's zag. Dus daar ga ik zeker (proberen) iets aan te doen.

mecc_myrthe, wat betreft het kijken en het gebruiken van de bekken; daar zijn we met les ook heel erg mee bezig. Met les gaat het vaak ook wat beter. Als ik alleen rij is 't altijd veel moeilijker. Moet 't echt nog tot een gewoonte maken zeg maar.

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:14

oh gelukkig dat u hier les in krijgt en van veel oefenen en les leer je dit van zelf en maak je er ook een gewoonte van ik krijg hier ook les in en kan het ook niet altijd ik rij ook veel verschillende pony`s en iedere is anders en waardoor het bij de ene makelijker is dan bij de andere:P
maar goed
wil je misschien ook na deze topic kijken en misschien reageren miscchien heb je nog tips voor mij : [RT-HAW] verzorgpony haflinger

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:42

KIJK NIET ZO BOOS! :P

Ziet er goed uit Ier, teugels zijn idd wat lang, maar heb ik zelf ook altijd moeite mee :P