zosja solitair X samber dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

zosja solitair X samber dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:45

Na een hele tijd geen forums te hebben neergezet .
Nu weer 1 topic van zosja en mij.
Ik vind zelf dat er erg veel rust tussen ons is gekomen ook wel zichtbaar op de foto´s.
Het gaat stukken beter ook met rijden.
En we gaan weer verder met wedstrijden starten.
Veel mensen die de forums van mij en zos hebben gezien zullen denk ik er blij zijn met het resultaat hoe het nu is.
Ik hoop dat jullie net zo veel van de foto´s genieten als ik zelf ik ben er zelf wel erg blij mee .
Ik heb er een filmpje bij gedaan zodat jullie beten kunnen zien hoe het echt gaat.
Ik heb nu zelf elke week les en dat gaat stukken beter.
Nog wat info voor mensen die haar niet kennen

Zosja is één zwarte kwpn merrie haar vader is solitair haar opa is samber .
Ze is pas 6 geworden en al 2 jaar in mijn bezit.

Nou ik hoop dat jullie de foto´s goed vinden graag reacties voor de verbeter puntjes.

Stand foto voor het rijden ja ze glimt al voor ik der heb gepoets :D
Afbeelding
In stappen
Afbeelding
Halthouden!!
Afbeelding
en verder het rijden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

nouja dat was het dan reacties zijn natuurlijk welkom ;)
Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:51

Ik weet niet hoe het er eerst uitzag, maar iets wat mij echt opvalt in je filmpje is je binnenhand. Deze mag toch een stuk minder streng in mijn ogen...
Verder glimt ze inderdaad erg goed :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:52

Het ziet er echt al een HEEL stuk beter uit dan je vorige topic! Dus absoluut mijn complimenten.

Maar bij het kijken van je filmpje krijg ik echt JEUKENDE handen van jouw handen :D

Dat bedoel ik niet verkeerd hoor, maar als je daar nog even flink aan gaat werken zal het meteen NOG beter gaan! :))

Probeer eens om meer op de buitenteugel te rijden, dus elke keer als je het gevoel krijgt dat je iets met je binnenhand moet doen(als ze vastpakt of wat dan ook) ga je het juist oplossen met een zachte ophouding aan de buitenteugel. Binnenhand hou je dan alleen flexibel, dus zorgen dat je daar niks vasthoudt met spanning, gewoon verbinding houden en beweeglijk blijven, dus niet fixeren die hand. En al helemaal niet naar je toe halen want daarmee blokkeer je je paard.

Verder is er echt een wereld aan verbetering te zien op je foto's dus je bent echt goed bezig!

zosja24

Re: zosja solitair X samber dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:58

dankjé mindfields
ben erg blij met je comentaar en wat je wat het grapige is ze was nu ook hengstig

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:21

Let idd goed op je hand houding, mischien eerst meer voorwaarts rijden en dan komt dat koppie vanzelf wel naar beneden!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:23

ik weet maar ik ben al erg blij met dit resultaat maar wat
ik wel jamer vind mensen die altijd op me topics reageren
heelveel comentaar hebben hoor ik nu niks van
beetje raar

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:24

Joh je topic staat er nog maar net en het is avond he, zaterdagavond zijn de meesten films aant kijken of aant stappen :)

Gewoon even morgen afwachten, komt vanzelf :))

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:29

nouja jij bent er zo te horen erg blij met het resultaat dus er is verandering

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:31

Leuk weer een topic! Zie duidelijk verbetering, maar probeer op je handen te letten. Soms ben je aan het piano spelen ipv bekertjes vast te houden ;) Punt wat hierboven genoemd wordt over op de buitenteugel rijden kan ik alleen maar ondersteunen.

Je houding is wat wisselend. Soms val je naar voren en dan val je naar achter waardoor het geheel er wat gespannen uitziet. Probeer zelf te ontspannen en rechtop te blijven zitten, meegaan met de bewegingen van je paard en het geheel zal er nog lekkerder uit gaan zien!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:55

Het ziet er veel beter uit dan de vorigfe keer. Ik zou wel aan je houding gaan werken, gaan lichtrijden en voorwaarts rijden, en zoals Mindfields zegt aan de binnenhand werken. Paardje moet echt een betere voorwaartse drang krijgen. De voorkant loslaten is natuurlijk een begin, en dan sneller aan het been maken. Je houding is wat teveel naar achter gekanteld. Kijk er maar eens goed naar. Het is wel echt stukken verbeterd ook voor je paard. :D

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:01

ziet er goed uit!
en wel aan je handen werken!
maarja, we hebben allemaal wel wat waar we altijd aan moeten blijven werken en schoonheidsfoutjes.!
komt vanzelf goed!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:04

Ziet er echt al een stuk fijner uit dan je vorige topic!!

Op het filmpje zou ik haar graag een stuk actiever zien. Probeer wat overgangen te rijden, weg en terug, dat haar achterhand wat actiever wordt. Ook zou ik nog even blijven lichtrijden zoals Bolzak zegt, lekker voorwaarts neerwaarts rijden.

Let ook een beetje op de stap! In het begin van het filmpje lijkt ze wat lateraal te stappen. Probeer eens iets meer met het neusje eruit te stappen en misschien het tempo in de stap iets lager, zodat ze goed haar passen af kan maken. En balkjes stappen is ook wel fijn met paarden die wat lateraal stappen.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:46

hoi hoi,

Je heb een leuk paard, heb ook even het filmpje gekeken, maar mijn tips zijn:
Teugels korter handen mooi voor houden
minder binnenhand, dit valt heel erg op, probeer meer met je buitenhand te werken, en binnenhand er gewoon rustig aan houden.
Actiever in de draf, soms mag ze er net wat meer doorheen
Zo wordt de ah ook actiever,
Probeer goed aan je houding te denken, hou dit op zijn plaats.

Verder heb je een leuk paard, en hoop dat je er wat aan heb!