Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 21:43

Mijn eerste topic sinds jaren werd prompt geslotterd :D Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus hierbij nieuwe poging.

Speciaal voor de mensen die ons nog herkennen een paar foto's om te laten zien hoe het met ons gaat :)

Topic verboden voor Lovely :P

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding

Mallodie

Re: Hoe gaat het met Pepeijn? [2e poging]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:46

Ik krijg maar geen zicht op je houding. Waarom zit je zo kort in je beugels? Er stoort me iets enorm ....

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:47

Ziet er goed uit! Maar oehh, je tenen! En waar is je cap ? :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:48

Je tenen en waar is je cap :+.
Vind hem wel wat te diep lopen soms :=.

Beetje anders dan anders := je houding..

Verder wel netjes! :)
Laatst bijgewerkt door Origineel op 21-05-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:49

Cap! O:)
Je zit netjes maar er is iets.. weet alleen niet wat.
Je mag je paard soms wel iets meer ruimte geven! :j
1e en 2e foto's zijn erg diep en strak.

Wel mooi beestje zeg! <3

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:49

Mooi paard!
- Beugels véél langer! Je hebt nu een stoelzit.
- Tenen naar binnen (of anders sporen af).
- Paard meer ruimte geven van voren.
- En je zadel ligt te ver naar voren.
Verder netjes!
De foto in je profiel ziet er trouwens supernetjes uit!
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 21-05-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:51

Ik vind het er best leuk uitzien!!
alleen je tenen jaa, en je hebt afentoe een klein beetje pianohandjes!
& je beugels langer!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 21:53

Krijg ik nou ff serieus op mn kop van een meisje van 11 dat ik mijn cap niet op heb?

Wat schattig! <3

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:54

beugels langer en het paard meer ruimte van voren geven dan kom je al een heel eind ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:54

Het zadel lijkt inderdaad vrij ver naar voren te liggen op sommige foto's. Verder zou je voor je eigen comfort je beugels 1 of 2 gaatjes langer kunnen maken.
Zo op de foto's te zien heb je vooral bij een versnelling of verruiming last van vliegende tenen ;) als je een paar gaten langer zit, kun je je benen verder uitdrukken en is dat probleem sneller verholpen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:56

Sodeletuut schreef:
Mooi paard!
Verder netjes!

het zadel ligt goed. paard heeft een lange rug, dan lijkt het zadel tever naar voren.
verder wel dezelfde punten.

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:58

SuperPepeijn schreef:
Krijg ik nou ff serieus op mn kop van een meisje van 11 dat ik mijn cap niet op heb?

Wat schattig! <3

eerder slim...
je hebt een leuk paard, maar probeer je benen te ontspannen en je hakken uit te drukken + tenen recht te houden. ik vind ook dat je je paard wat strak rijd, probeer meer los te laten maar wel tempo te houden :)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:00

Voor alle mensen die zich afvragen waar die cap is..: niet op 't hoofd van de ruiter in ieder geval!! :P :o? (krijg wat van dat soort reacties, sorry)

Ik vind ten eerste dat je een leuk paard hebt :~ , die nog leuk kan lopen ook..
Ik zou hem wel graag wat meer bij elkaar zien..
Hij wordt wat lang in z'n lijf op momenten dat ik juist de achterhand er graag wat meer onder zie..
Probeer iets meer lengte in de hals te creeeren, lekker uitschuiven met je hand en dit aanvullen met je been.. dat laatste is erg belangrijk.. hou die motor achterin goed aan de gang :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:00

Uh nogmaals: Leuke fotos en pepeijn ziet er goed uit!!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:01

SuperPepeijn schreef:

Wat schattig! <3

:D

dat dacht ik dus ook :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:02

Maaaaan!!! Geweldig!! Wat loopt Pepeijn goed en wat zit je netjes!! Beter als vroeger!! (pakweg 8 jaar geleden :D )
Tof man! Ga zo door, ziet er goed uit!!

Enne.... dapper dat je een topic opent in de nieuwe bokttijden!! Ik durf het niet meer hoor. :D :7

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:02

Haha ik ook niet :+

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:04

Ookal is het Rijden In The Picture, toch even wat kritiek (ik kan het niet laten :o )... Ik heb ook het idee dat je zadel te ver naar voren ligt.
Daarnaast mogen je beugels wel een aantal gaten langer. Probeer vanuit je heupen je benen lang te maken. Wanneer je je zit verbetert, zal dit een positief effect hebben op het geheel.
Het lijkt op de foto's erop dat je paard teveel op de voorhand loopt, zijn achterkant mag er wel wat meer bij. Dan zal er denk ik een betere balans ontstaan.

Je draagt je handen wel mooi. En je hebt een prachtig paard!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:05

kiwiwitje schreef:
Sodeletuut schreef:
Mooi paard!
Verder netjes!

het zadel ligt goed. paard heeft een lange rug, dan lijkt het zadel tever naar voren.
verder wel dezelfde punten.

Ik vind wel dat die best wel ver naar voren ligt!
Sorry!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 22:05

esmir schreef:
Hij wordt wat lang in z'n lijf op momenten dat ik juist de achterhand er graag wat meer onder zie..
Probeer iets meer lengte in de hals te creeeren, lekker uitschuiven met je hand en dit aanvullen met je been.. dat laatste is erg belangrijk.. hou die motor achterin goed aan de gang :)
Ik reageer hier even op omdat dit de eerste posting is waarbij ik het idee heb dat er langer over nagedacht is dan een minuut.

Ik ben helemaal voor lengte in de hals en op een paar foto's kan je dat ook zien. Echter, wanneer juist de achterhand ondergebracht moet worden, zal je dat moeten opvangen van voor (boog-principe). Doe je dat niet, en hou je veel lengte, gaat de buiging en dus ook de impuls verloren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 22:10

Suzanne F. schreef:
Maaaaan!!! Geweldig!! Wat loopt Pepeijn goed en wat zit je netjes!! Beter als vroeger!! (pakweg 8 jaar geleden :D )
Tof man! Ga zo door, ziet er goed uit!!
Leuk om te horen! Zeker van jou, dat vind ik echt een compliment, dank je!

Suzanne F. schreef:
Enne.... dapper dat je een topic opent in de nieuwe bokttijden!! Ik durf het niet meer hoor. :D :7
Ik begin te begrijpen waarom, mijn hemel :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:11

Heee ik heb ook langer nagedacht dan 1 minuut hoor! :D
Ik denk dat je zadel te klein voor je is, Maan. Je beugels kunnen inderdaad ook langer maar ik denk eerder dat je hele zadel wat te klein is.

Achterhand mag meer ondertreden, klopt. En de neus mag er wat meer uit. Dat komt vanzelf als hij van achter meer aantreedt en meer aanspanning blijft maken.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:28

ja, ik begrijp wat je zeggen wil! ik denk dat mijn reactie iets te voorbarig was..
ik denk dat je (mijn visie hé. := ..) nog iets verder terug naar de basis moet..

een goede constante verbinding als basis.. (waarin uiteraard gecorrigeerd moet worden, zoals jij benoemd, door bijv het opvangen van voren) met een goede verbinding bedoel ik stille teugelvoering waarbij je paard jou hand volgt..(alsof je als het ware 2 stokjes in je hand hebt, waarme jij de neus van je paard naar voren kan "duwen".. )Dit lukt je niet zonder "kuit"( wisselwerking been/hand, die per paard natuurlijk kan verschillen van intensiteit)

stel dat je je paard meer wil gaan verzamelen/ achterhand activeren(als die basis goed zit) is je verbinding stil ,constant en kan je die motor van achter in gang gaan zetten.. dat is wat ik bedoelde, en ik ben de laatste die beweerd dat je dat, zo even, veranderd.. en volgens mij ben je ook al aardig op weg.. t gaat immers niet in een keer vanzelf .

zoals ik ook uit jou reactie opmaak, ben je nog lekker aan het "sleutelen/corrigeren" aan je paard, en ligt jouw "streven" in de buurt van het mijne. ik twijfel er dan ook niet aan dat dit goed komt..

ik hoop dat het te volgen is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:35

Het zadel zit zowat op zn nek en lijkt te klein voor jou. Verder geweldig paard, loopt leuk maar inderdaad: cap op. Er hoeft niets te gebeuren, meestal gebeurt er niets maar als er wel wat gebeurt lig je zo in coma.........

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:36

Ik las de titel, ik las de titel nog een keer.. ik keek naar de topic starter, en ik viel uit mijn stoel!

leefde gij ook nog dan?

Jullie zijn allebei volwassen geworden! en jullie zien er allebei nog steeds goed uit! hahah...

Ik vind overigens dat je wel netjes zit! Het lijkt wel of ze je ruggegraatje vastgeschroefd hebben! doe mij ook zo'n corsetje?

Rijtechnisch commentaar zal ik mij als reiningruiter van onthouden!

Leuk jullie weer te zien!