Toen hij 4 jaar (en 1 dag
) geleden geboren werd draaiden veel meningen al bij; het was toch wel een leuk ding. En dat leuke ding mag vandaag voor het eerst onder het zadel op bokt 
Meet Carlito. 4 jaar, rijd hem niet heel vaak, meestal 2x per week en als hij een groeispurtje heeft of overbouwd staat al helemaal niet. Toen hij ruim 3 was heb ik hem zadelmak gemaakt, pas de afgelopen maand ongeveer zijn we met echt rijden begonnen. Hij heeft gewoon heel lang op zijn gemakje mogen wennen aan het zadel, ruiter, noem het maar. We zijn van het lekker basic

We zijn dus nog niveautje BB-min, ik vind het voor nu vooral belangrijk dat hij ontspant, zijn achterbenen meeneemt en rijd hem zoveel mogelijk op zit maar sinds kort wel met de teugels op maat.
Mijn eigen probleem is vooral mn stoelzit en knookpolsen. Pianohandjes ben ik me wel van bewust (achteraf dan
) maar met mijn handen rechtop buig ik mijn polsen steeds, dus het is eerst loslaten, dan verbeteren. Ook bij mezelf 
Tips om van die ellendige stoelzit af te komen zijn welkom, een nieuw zadel zou al helpen, maar een zadel is slechts onderdeel van het geheel.
Verder: alle feedback welkom, maar houd ons niveau wel in ogenschouw

1

2

3

4

5

6 Aangaloperen kunnen we niet zo goed...

7 galop in het algemeen is nog wel heel moeilijk..

8

9

10

11

12

13

14

en last but not least; ventje is moe

Met veeeeel dank aan Coydog voor het maken van de foto's!

Wat wordt hij stoer!
Leuk dier, ontspannen en vriendelijk ogend ruiterwerk. Vind de 'moeie' foto ook erg leuk