Melody (Haflinger) onderlinge wedstrijd L1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Melody (Haflinger) onderlinge wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:48

Afgelopen weekend hebben ik met Melody meegedaan met een onderling wedstrijdje bij ons op de club, kon het niet laten om de foto's hier te plaatsen :D

Melody is een Haflingermerrie van 17 jaar oud, een Wempire x Stefan van het Hout.
Vorig jaar mei hebben wij onze laatste winstpuntjes gescoord om L1 te mogen starten, vervolgens hebben we geen wedstrijd meer gestart omdat we er eerst maar eens voor moesten gaan trainen :)
6 Juni staat onze eerste officiele wedstrijd in het L1 geplanned, daarom vond ik dit wel een goede oefening :D

Het rijden ging niet fijn, ik merkte dat ze al erg moe was (ze had s'ochtends al een uur in de les gelopen en vervolgens nog 2 proeven gelopen met verzorgster, daarbij was ze ook het land nog niet op geweest) waardoor ze niet actief genoeg was, niet ontspannen en soms tegen de hand.
Zelf reed ik ook bagger, mijn gebroken lijnen werden gebroken lijnen 5 meter enzo, dus tsja... :=
M'n punten vielen nog best mee, de eerste proef terecht 175, de tweede proef ging wel iets fijner in het begin, daar had ik 178 punten voor. Maaike Hommenga jureerde, tevens mijn instructrice, dus we zijn gister weer hard aan het werk gezet in de les :D

Ik zou zeggen, kijk en laat een berichtje achter! ;)
O ja, de foto's zijn gemaakt door Francien Hagedorn van Siens Paardenfotografie, voor leuke foto's van je paard of pony, moet je bij haar zijn! :j

Niet lekker er door heen en ik moet mijn handen meer gaan dragen, op alle foto's trouwens :j
Afbeelding

Afbeelding

Stukje wijken voor het rechterbeen, hier hebben we beiden zoals je ziet, nog heel erg veel moeite mee (ik vooral!)
Afbeelding

Met mijn filmman op de achtergrond :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knieen meer in mijn zadel drukken, tenen naar binnen.
Afbeelding

Afbeelding
En dat was het alweer! Een berichtje zou leuk zijn :) Bedankt voor het kijken :wave:

Marieke_K

Re: Melody (Haflinger) onderlinge wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:55

Leuk dier :) Je handen geef je idd zelf al aan. Voor het wijken mag ze iets rechter zijn (meer op je buitenteugel) en dan opzij voor je binnenbeen. Voor het beeld mag ze er iets meer doorheen van voor, maar je geeft zelf al aan dat ze wat moe was, dan wordt actief rijden ook lastiger :)

Succes met je debuut!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:01

Dankje! :D
Met het wijken moet ze inderdaad rechter zijn, ik zie mijn buitenteugel hier ook slap hangen :o
We zijn er wel heel erg mee bezig hoor, vooral voor het rechterbeen want dat is haar én mijn moeilijke kant (heb zelf het gevoel nog niet helemaal rechts, maar heb nu wel door wat ik fout doe, ik zie mijn eigen fouten nu zegmaar als ik erop zit :D)
Maar daar gaan we nog even aan werken :j
Bedankt voor je reactie!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:03

Het is ook lastig (had ook moeite met rechts := ) maar na veel oefenen, vooral in stap viel bij ons beide het kwartje :)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:06

Wat een ontzettend mooie haf is het ook!

Zou haar persoonlijk iets meer bergop zien lopen. Dat zou het hele plaatje net dát stukje verbeteren wat ik nog een beetje mis.
Maar je geeft zelf al aan dat ze best moe was dus misschien dat dat verklaart waarom ze minder actief was van achter.

Veel succes nog! :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:15

Bedankt voor je reactie :) Ze mag inderdaad meer bergop gaan lopen, ik ga er ook weer wat haver in pompen (voer ik vaak van de zomer), ik merk echt dat ze bij warmer weer snel moe wordt en weinig energie heeft enzo. Als ze vanuit zichzelf wat meer energie heeft, is het voor ons allebij ook wat makkelijker om die achterhand er goed onder te rijden.

Verder geen reacties??

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:29

Daar hebben we knappe melody ! :+:
Wat ziet ze er goed uit !!

Ik weet dat mel niet de makkelijkste is !
Komt vast allemaal met jullie :D

Wanneer ik uit het gips ben en weer kan rijden wil ik wel weer is een keer op mel rijden :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:37

Hihi ja, is goed :D

Verder helemaal niemand?? |(

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:50

Mooi dier, het ziet er erg vriendelijk uit.
succes samen

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:03

leukk!!!

veel succes in de L1!! :D

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:37

Hey daar hebben we Melody weer :)
Was weer een gezellige dag en je hebt het super georganiseerd!!
En gewoon hard door trainen jij kan het maar ik weet zeker dat mel het ook kan! :D

P.s. Foto's zijn met lage pixels geupload naar een upload site en vandaar slechtere kwalitiet (circa 640 Pixels, orginele bestaan uit 2400 pixels dus verliezen ze kwaliteit)