lieskehh schreef:ziet er leuk uit.
alleen het lijkt meer alsof je hem naar beneden trekt
verder leuke beestje!
't Was niet de bedoeling dat hij naar beneden liep hoor, hij sprong even weg voor iets en hield hem wat in
Door z'n kort nekje ziet het rijden er idd snel opgekropt uit...
Sanny_lief schreef:Oh gelukkig. Ik ben niet de enige met een ik-vind-het-buiten-echt-eng-Fjord! Stil staan en dan gewoon echt niet meer vooruit willen. Of alleen nog maar achterwaarts en in eens omdraaien en terug rennen.
Tja en dat wil je dressuurmatig oplossen. Vandaar dat het waarschijnlijk lijkt dat ze hem naar beneden trekt. Soms zijn fjordjes gewoon heel sterk!
Wel fijn dat het bij jou steeds beter gaat. Misschien dat ik dan ook ooit nog eens een rustig ritje kan maken. Hoe lang ben je al bezig om het buiten op orde te krijgen??
Van vorige winter ongeveer. Ik heb vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk werkt rustig blijven nog het beste. Hoe kwader ik werd, hoe verder hij achteruit ging en begon te steigeren enzo. Ook tegenhouden omdat ik schrik heb dat hij omkeert verergert het, dus zit ik een beetje als een aap wanneer hij staakt... Armen naar voor zodat hij helemaal vrij is in z'n mond, maar m'n teugels wel kort genoeg zodat ik vlug kan ingrijpen als hij toch beslist zich om te draaien en te gaan rennen. En dan maar praten en sussen en zingen,... 
Trouwens, weet niet of je dat al hebt geprobeerd maar als vooruit echt niet meer wil lukt achterwaarts meestal wél bij hem...
GinnyBanshee schreef:wat een prachtige kleur heeft ie

en leuk dat ie zo 'wakker' is

toch beter dan sloom !
Idd
En hij brengt mij zelden in gevaarlijke situaties, dus dat beetje pit heb ik geen problemen mee!
Laatst bijgewerkt door Oonax op 16-04-10 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt