Stoere fjord Cayo ITP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Stoere fjord Cayo ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 18:25

Cayo wordt dit jaar tien, en hij begint zich op buitenrit eindelijk een beetje naar zijn leeftijd te gedragen.
Tussen het verkeer rijden is geen probleem, maar wanneer we in een wat meer natuurlijke omgeving terechtkomen (denk aan bomen, schapen,...) gaat de rem er regelmatig op. Vroeger kon je dan een heeeeele tijd stilstaan, nu beperkt zich dat meestal tot enkele minuten :) Vandaag was er iemand bij met een fiets, dus geen problemen gehad.

Afbeelding
Oeps, STOP, eng brugje... Daar ga ik niet over!

Afbeelding
Hier werd hij even stressy :D (Merk nu dat m'n keelriem losser moet)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ach, ondanks z'n rare kuren toch een geweldig dier!

kruimellover

Re: Stoere fjord Cayo ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:27

Hihi leuk! Fjorden.. Eigenwijzer kun je ze soms niet krijgen, hahaha.

Wat is ie donker trouwens! Wel mooi hoor, das weer eens wat anders ;)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:28

ziet er leuk uit.
alleen het lijkt meer alsof je hem naar beneden trekt
verder leuke beestje!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:36

Oh gelukkig. Ik ben niet de enige met een ik-vind-het-buiten-echt-eng-Fjord! Stil staan en dan gewoon echt niet meer vooruit willen. Of alleen nog maar achterwaarts en in eens omdraaien en terug rennen.

Tja en dat wil je dressuurmatig oplossen. Vandaar dat het waarschijnlijk lijkt dat ze hem naar beneden trekt. Soms zijn fjordjes gewoon heel sterk!

Wel fijn dat het bij jou steeds beter gaat. Misschien dat ik dan ook ooit nog eens een rustig ritje kan maken. Hoe lang ben je al bezig om het buiten op orde te krijgen??

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:44

wat een prachtige kleur heeft ie :D en leuk dat ie zo 'wakker' is :P toch beter dan sloom !

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 19:03

lieskehh schreef:
ziet er leuk uit.
alleen het lijkt meer alsof je hem naar beneden trekt
verder leuke beestje!

't Was niet de bedoeling dat hij naar beneden liep hoor, hij sprong even weg voor iets en hield hem wat in :) Door z'n kort nekje ziet het rijden er idd snel opgekropt uit...

Sanny_lief schreef:
Oh gelukkig. Ik ben niet de enige met een ik-vind-het-buiten-echt-eng-Fjord! Stil staan en dan gewoon echt niet meer vooruit willen. Of alleen nog maar achterwaarts en in eens omdraaien en terug rennen.

Tja en dat wil je dressuurmatig oplossen. Vandaar dat het waarschijnlijk lijkt dat ze hem naar beneden trekt. Soms zijn fjordjes gewoon heel sterk!

Wel fijn dat het bij jou steeds beter gaat. Misschien dat ik dan ook ooit nog eens een rustig ritje kan maken. Hoe lang ben je al bezig om het buiten op orde te krijgen??

Van vorige winter ongeveer. Ik heb vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk werkt rustig blijven nog het beste. Hoe kwader ik werd, hoe verder hij achteruit ging en begon te steigeren enzo. Ook tegenhouden omdat ik schrik heb dat hij omkeert verergert het, dus zit ik een beetje als een aap wanneer hij staakt... Armen naar voor zodat hij helemaal vrij is in z'n mond, maar m'n teugels wel kort genoeg zodat ik vlug kan ingrijpen als hij toch beslist zich om te draaien en te gaan rennen. En dan maar praten en sussen en zingen,... :D

Trouwens, weet niet of je dat al hebt geprobeerd maar als vooruit echt niet meer wil lukt achterwaarts meestal wél bij hem...

GinnyBanshee schreef:
wat een prachtige kleur heeft ie :D en leuk dat ie zo 'wakker' is :P toch beter dan sloom !

Idd :) En hij brengt mij zelden in gevaarlijke situaties, dus dat beetje pit heb ik geen problemen mee!
Laatst bijgewerkt door Oonax op 16-04-10 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:04

Een caramel fjord, leuke afwisseling ;)
Wel verrassend dat hij zich juist in natuurlijke omgeving niet op zijn gemak voelt in plaats van bij al het verkeer.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:06

Sanny_lief schreef:

gelukkig!
ben ook niet de enige.
om de 5 min stilstaan bij alles wat beweegt.
pfffff, wat een gedoe :P

leuk kleurtje :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:10

he, wat een mooie donkere!!!

Beetje pit moeten ze wel hebben anders is het saai!
En zo te horen hebben jullie ondertussen soort overeenkomst gesloten wat betreft buiten rijden.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:57

Wat een leuke kleur! Bijzonder!

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 09:51

ik vind hem echt mooi, heel apart kleurtje!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:46

Senzafine schreef:
Sanny_lief schreef:

Van vorige winter ongeveer. Ik heb vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk werkt rustig blijven nog het beste. Hoe kwader ik werd, hoe verder hij achteruit ging en begon te steigeren enzo. Ook tegenhouden omdat ik schrik heb dat hij omkeert verergert het, dus zit ik een beetje als een aap wanneer hij staakt... Armen naar voor zodat hij helemaal vrij is in z'n mond, maar m'n teugels wel kort genoeg zodat ik vlug kan ingrijpen als hij toch beslist zich om te draaien en te gaan rennen. En dan maar praten en sussen en zingen,... :D

Trouwens, weet niet of je dat al hebt geprobeerd maar als vooruit echt niet meer wil lukt achterwaarts meestal wél bij hem...

Zingen, lachen, praten, ik heb echt alles al geprobeerd. Bij mij werkt het om hem niet de kans te geven om stil te staan. Dus meteen je benen erbij. Omdat hij nu, met het rijden in de bak, super aan het been is, is dat meestal wel genoeg. Niet altijd dus! Het verder achterwaarts gaan werkt ook niet helemaal. Probleem is dat hij achterwaarts richting de sloot gaat. Ben zo bang dat we er samen in kukelen! Nou dus gewoon door blijven puzzelen en hopen dat het goed komt!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 23:49

Sanny_lief schreef:
Senzafine schreef:

Zingen, lachen, praten, ik heb echt alles al geprobeerd. Bij mij werkt het om hem niet de kans te geven om stil te staan. Dus meteen je benen erbij. Omdat hij nu, met het rijden in de bak, super aan het been is, is dat meestal wel genoeg. Niet altijd dus! Het verder achterwaarts gaan werkt ook niet helemaal. Probleem is dat hij achterwaarts richting de sloot gaat. Ben zo bang dat we er samen in kukelen! Nou dus gewoon door blijven puzzelen en hopen dat het goed komt!

En een goed gesprek voor je op pad gaat? :D
Afbeelding

Nee, een kant en klare oplossing is er idd niet. Vooral niet opgeven en zo veel mogelijk buitenritjes maken :)

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:52

Wat een super foto!! Helemaal gezellig met zijn tweeen!! Ik vind het ook echt een onwijs mooie kleur!!

En opgeven gaan we het zeker niet, maar is besteed het buitenrijden nu wel uit aan mijn vriend en onze bijrijder!! Ik word te bang!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:00

<3 <3 Zijn kleur, Dat had die van mij ook mogen hebben !!
Maar zoals ik het lees, komt vast goed :D!!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:42

Sluit me bij de rest aan, mooi kleurtje :D