Heb hem nu een paar maanden, maar door het weer nog niet echt regelmatig kunnen rijden. Vanaf de grond gaat het wel steeds beter, hij was eerst erg zenuwachtig maar hij voelt zich nu duidelijk thuis. Eerste paar dagen liep die constant als een hondje achter me aan, kon zich geen houding geven zo zonder stal en halsters

Maargoed. Ons niveau is dus nog niets te noemen, ponybeest is 8 jaar en een New Forest van Kantje's Ronaldo. Heeft M gesprongen maar door een blessure niet meer geschikt voor de springsport. Hij heeft tevens een jaar stilgestaan.
Ik ben aan het overleggen met een instructrice maar het is erg lastig om een plekje te vinden dat we beide kunnen. Zit in de pijplijn dus. Mijn fouten worden al snel duidelijk bij het zien van de foto's, daar kan ik nu al heel veel mee. Vince is niet zo aan 't been (wordt gelukkig steeds beter) waardoor ik hard moet aandrijven. Beentjes gaan naar achter, ik kieper naar voren met als resultaat dat 't beest op de voorhand loopt. Ook mag die nog veel meer over z'n rug lopen, maar mede door 't voorwaarts-probleempje krijg ik hem er nog niet goed onder van achteren. Als ik mezelf les had moeten geven was ik begonnen met de beugels een paar gaten langer, maar dat is het probleem niet. Ik moet echt m'n benen lang maken en aansluiten, en hem beter leren op weinig druk voorwaarts te gaan. 't Is gewoon een poephouding (
), kont naar achteren, rug te recht en benen naar achteren..
Ik was die dag daarvoor uit geweest (was jarig!) en zal al om 10 uur op 't paard, dus ik was helemaal gesloopt na dat halve uurtje rijden..
Foto's geven een iets ander beeld dan normaal, maar alsnog kan ik alle tips gebruiken. Hou het vriendelijk graag, we moeten nog aan vreselijk veel dingen werken maar misschien kan net die ene tip werken! 
Instappen

Indraven (hier vallen we al voorover..)

Fijn plaatje, mag nog lager wat mij betreft (en beentjes op de plek!)

Eerste keer verruimen, oef wat slorig ging dat zeg

Eerste gallopje, voorwaarts-probleem..

Tussendoor wat los draven, en kletsen met de fotografe

Op advies van de fotografe wat meer opgepakt, hij liep namelijk onder me uit met verruimen. Vind hm zelf te hoog lopen en ik zit naar voren.. (dat handje zien we maar even door de vingers)

Al iets actiever galopje

Fijn plaatje. Was echt helemaal kapot

Nog een fijn plaatje van 7 maart

Zoals ik al zei, hou het netjes, ik zie zelf al veel fouten wat tijd nodig heeft om aan te werken, ik heb geen haast. Tips zijn dus erg welkom

Groetjes Eline