Primeur: Vince (v. Kantje's Ronaldo) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Primeur: Vince (v. Kantje's Ronaldo) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 16:06

Nu we eindelijk weer wat vaker kunnen rijden (en nu écht gaan trainen) is het tijd voor een topic. Welgeteld het eerste rijfoto-topic van Vince!

Heb hem nu een paar maanden, maar door het weer nog niet echt regelmatig kunnen rijden. Vanaf de grond gaat het wel steeds beter, hij was eerst erg zenuwachtig maar hij voelt zich nu duidelijk thuis. Eerste paar dagen liep die constant als een hondje achter me aan, kon zich geen houding geven zo zonder stal en halsters ;)

Maargoed. Ons niveau is dus nog niets te noemen, ponybeest is 8 jaar en een New Forest van Kantje's Ronaldo. Heeft M gesprongen maar door een blessure niet meer geschikt voor de springsport. Hij heeft tevens een jaar stilgestaan.

Ik ben aan het overleggen met een instructrice maar het is erg lastig om een plekje te vinden dat we beide kunnen. Zit in de pijplijn dus. Mijn fouten worden al snel duidelijk bij het zien van de foto's, daar kan ik nu al heel veel mee. Vince is niet zo aan 't been (wordt gelukkig steeds beter) waardoor ik hard moet aandrijven. Beentjes gaan naar achter, ik kieper naar voren met als resultaat dat 't beest op de voorhand loopt. Ook mag die nog veel meer over z'n rug lopen, maar mede door 't voorwaarts-probleempje krijg ik hem er nog niet goed onder van achteren. Als ik mezelf les had moeten geven was ik begonnen met de beugels een paar gaten langer, maar dat is het probleem niet. Ik moet echt m'n benen lang maken en aansluiten, en hem beter leren op weinig druk voorwaarts te gaan. 't Is gewoon een poephouding ( :+), kont naar achteren, rug te recht en benen naar achteren.. ;(

Ik was die dag daarvoor uit geweest (was jarig!) en zal al om 10 uur op 't paard, dus ik was helemaal gesloopt na dat halve uurtje rijden.. _O- Foto's geven een iets ander beeld dan normaal, maar alsnog kan ik alle tips gebruiken. Hou het vriendelijk graag, we moeten nog aan vreselijk veel dingen werken maar misschien kan net die ene tip werken! :)

Instappen
Afbeelding

Indraven (hier vallen we al voorover..)
Afbeelding

Fijn plaatje, mag nog lager wat mij betreft (en beentjes op de plek!)
Afbeelding

Eerste keer verruimen, oef wat slorig ging dat zeg ;(
Afbeelding

Eerste gallopje, voorwaarts-probleem..
Afbeelding

Tussendoor wat los draven, en kletsen met de fotografe :+
Afbeelding

Op advies van de fotografe wat meer opgepakt, hij liep namelijk onder me uit met verruimen. Vind hm zelf te hoog lopen en ik zit naar voren.. (dat handje zien we maar even door de vingers)
Afbeelding

Al iets actiever galopje
Afbeelding

Fijn plaatje. Was echt helemaal kapot :Y)
Afbeelding

Nog een fijn plaatje van 7 maart
Afbeelding

Zoals ik al zei, hou het netjes, ik zie zelf al veel fouten wat tijd nodig heeft om aan te werken, ik heb geen haast. Tips zijn dus erg welkom :)

Groetjes Eline

charissiej

Re: Primeur: Vince (v. Kantje's Ronaldo) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:10

Ziet er best netjes uit hoor! Gewoon lekker lessenen dan komt het vanzelf goed! Probeer veel overgangen en schijnovergangen te rijden om hem aan het been te krijgen. Ook denk ik dat je het hoofdje even achterwege moet laten en gewoon lekker de basis moet gaan rijden. Eerst zorgen dat hij dus goed aan het been is zodat jij beter kan zitten en dan aan het hoofdje werken! Succes!!

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:51

Gaat de goede kant op Eline, komt vast allemaal wel goed met jou & vince! Heel veel plezier met hem. Het is echt een leuk paardje. :+:

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:57

Vind jullie en leuk stel samen!

Je geeft zelf je punten al aan, heb ik niets meer aan toe te voegen! Veel sucses iig!

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:19

echt een leuk paard zo mooi

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:52

Vince is leuk Eline!! :))

Let alleen idd wel op je binnenhand dat is zonde van het plaatje,
daar zou ik mij persoonlijk meer aan ergere dan aan je voorover zitten etc :)

Gaat helemaal goed komen!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 22:56

Bedankt voor de reacties! :)

Nou Linsey, zodra hij goed nagevelijk loopt ga ik automatisch m'n handen dragen, daar zit ik dus niet zo over in. 't Is meer dat ik zoveel rugpijn heb, en m'n houding dus érg belangrijk is. Ga me daar nu meer op focussen, dan zal hij waarschijnlijk ook minder op de voorhand vallen en wat opwaartser lopen :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:20

Precies! Als die eenmaal goed naar beneden loopt, hoef je in principe 'niets' meer te doen.... dus dan kun je je gaan focussen van, wat moet ik beter doen? draag ik mijn handen? hakken uitgedrukt? rug recht? vooruit kijken?

Vince is nogmaals een leuk peerdie!!
gaat helemáál goed komen!

(En kom snel meeten goed? :)) )

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:17

Eline ik vind het er al goed uit zien! :)
Het gaat helemaal goed komen met jou en Vince.

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:42

Ziet er al goed uit hoor! De punten zijn al genoemd waar je op moet letten. Gewoon lekker doorgaan en dan komen jullie er wel hoor!