Ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor een topic met rijfoto’s van Kalim en mij, ben erg benieuwt wat jullie ervan vinden! Dit was pas weer de 3e keer na de winterstop dat ik hem echt opgepakt heb en ook wat oefeningen heb meegepakt.
Mijn vader is gisteren meegeweest naar Kalim, omdat de camera nog in de auto lag van de fotoshoot van Mabel heeft mijn vader wat foto’s van Kalim en mij gemaakt.
Voor jullie dus eens een puur natuur Kalim incl. vieze vlekken en te lange manen, heb nog wel even een leuk setje aangedaan.
Bandages waren enkel voor de foto’s en cap is eigen keuze.
Ons laatste rijfototopic:
[RT-HAW] Haymete's Kalim (AV) Wedstrijd L1 (SLR)
Voor de mensen die Kalim niet kennen:
Kalim is een Arabische Volbloed ruin van 11 jaar, ik heb hem vanaf dat hij 1 jaar is in mijn bezit. Zijn vader heet Milak AA (v. Malik) en zijn moeder heet EA Estada (v. Kar Ghafiz). We rijden af en toe eens een wedstrijdje mee in het L1 tussen de paarden en vinden dit beide erg leuk.
Onze verbeterpuntjes zijn:
Kalim:
- Meer activiteit
- Beter ondertredend achterbeen
- Gemakkelijker schakelen
- Aanleuning goed houden in overgangen
Van mij:
- Benen stiller
- Betere concentratie, niet bezig zijn met andere dingen
- Rustig blijven als hij druk wordt
Nou dan zijn dit de foto’s van gisteren:
Foto’s zijn gemaakt van het oppakken, losrijden had ik al gedaan voordat mijn vader er was.
De mooiste als eerste, middendraf het gaat steeds beter en hij kan steeds makkelijker verruimen

Drafje:

Galopje:

Schouderbinnenwaards, mijn vader zij wat dat ik niet verstond vandaar dat ik de verkeerde kant op kijk en ik zo moeilijk kijk

Wegrijden vanuit halt richting draf, hier zie je dat hij er niet lekker doorheen blijft

Net voor het wegrijden richting middengalop werd hij een beetje jolig

Helaas zijn de foto’s van de middengalop mislukt, dit is alweer terug gereden

Draven