Jim was druk, onbestuurbaar, ik had geen vertrouwen in hem, enz.
Kortom: we waren met hele andere dingen bezig

En nu... Hij heeft van de week een wondje opgelopen door zijn hoofdstel (dat de deur uitgaat, en ik heb een ander hoofdstel dat hopelijk beter zit).
Dus we kunnen niet rijden. Ik bedacht me dat ik nog een touwhalster had liggen en dat ik daar wel eens wat mee kon proberen.
En zo gezegd, zo gedaan

Men neme 1 vieze, onder het zand zittende en verharende haflinger

Deze poets je dan en zadel je op.

Dan stap je op en rij je ermee weg. Wel in de bak uiteraard, want je moet niet meteen te vreemde fratsen uit willen halen

Netjes langs het hek ging goed

Een volte lukte ook goed

En toen was er ineens de ontdekking dat je baasje bijzonder weinig te vertellen heeft en je dan gewoon op je dooie gemak naar het hek kan lopen

Na wat overtuiging vervolgden we onze poging en hebben we zelfs een relaxed drafje en galopje gedaan.
Waar uiteraard geen foto's van zijn, want dat was onmogelijk voor mij

En helaas was er niemand die ze voor me kon maken.
Na de draf en galop verzamelde ik nog meer moed, heb ik het hek open gedaan en zijn we naar buiten gegaan.
De pony vond het ook leuk

Links akker, rechts het kippenhok, mesthoop en wei

Het uitzicht

Weiland van de buren

Klaar! Knappe pony

Genietend van zijn verdiende muesli met peen en appel

Ik ben helemaal trots op mijn blonde monster. Hij was zo braaf! Wel ondeugend uiteraard, maar haalde geen gekke dingen uit, maakte er geen misbruik van (okee, op die ene keer richting hek dan).
Vorig jaar heb ik op het punt gestaan om hem te verkopen omdat ik het vertrouwen aardig kwijt was. Hij kon alleen maar rennen en bokken en ik werd er bang van.
En nu?
We draven en galopperen rond met een touwhalster. Vol vertrouwen, alsof we nooit anders gedaan hebben