Reno / het gaat al een stapje vooruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

Reno / het gaat al een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:59

Hier een filmpje en foto's van mijn en mijn paardje amareno!
Hij is 4 jaar en word dit jaar nog 5 ik heb hem in mijn bezit vanaf 23 november!
We willen graag van de zomer beginnen met wedstrijden maar alleen de aanleuning is nog niet
zo helemaal zo als het moet zijn. We zijn hard op weg en het gaat nu al steeds beter!
Omdat hij zo erg zoekt naar aanleunin duikt hij naar benee op dit filmpje kun je goed zien dat het al een
stuk minder is! ook is hij vaak gespannen maar nu is hij ook veel meer ontspanne. Ben helemaal trots op hem
hoe het nu gaat.
Nou.. genoeg gepraat hier een filmpje en foto's :D

de punten waar ik echt aan moet verbeteren zijn
-me ellebogen meer langs lichaam
- mijn teugels goed vasthouden en op maat houden (is misschien niet te zien)
- mijn handen als een vuist
-meer op mijn kont zitten
- recht op zitten.

zoo dat zijn er nog al wat zeg :P

OP dit moment was ik zo trots op hem!
Afbeelding

Een lekker voorwaarts drafje!
Afbeelding

Afbeelding

Veder zijn reactie's/commentaar/tips altijd welkom maar houd het netjes alsjebliefd! :o

hyppolyte

Re: Reno / het gaat al een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:26

Zie nog steeds weinig verbetering, het enige verschil is dat je de teugels korter houdt, waardoor hij zijn hoofd inderdaad minder kan bewegen, maar hij zwalkt nog net zo goed en het is nog steeds een gewiebel met zijn hoofd. Verder gebruik je wel de binnenhoefslag, maar het gaat erom dat je dus niet hetzelfde rondje steeds volgt, dus ook veel figuren rijden, en tempowisselingen rijden e.d. Zorgen dat ie lekker voorwaarts wordt en zijn achterbeen er dus ook bij gaat betrekken, je houdt hem nu alleen maar kort. Bovendien ben je nog steeds constant aan het drijven...

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:30

hyppolyte schreef:
Zie nog steeds weinig verbetering, het enige verschil is dat je de teugels korter houdt, waardoor hij zijn hoofd inderdaad minder kan bewegen, maar hij zwalkt nog net zo goed en het is nog steeds een gewiebel met zijn hoofd. Verder gebruik je wel de binnenhoefslag, maar het gaat erom dat je dus niet hetzelfde rondje steeds volgt, dus ook veel figuren rijden, en tempowisselingen rijden e.d. Zorgen dat ie lekker voorwaarts wordt en zijn achterbeen er dus ook bij gaat betrekken, je houdt hem nu alleen maar kort. Bovendien ben je nog steeds constant aan het drijven...

okee, ieder zijn mening! ;)

veder reed ik ook veel figuren en tempowisselingen maar mijn instructrice wou meer op mij
en reno concentreren dan op het filmen ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:36

Ik vind het er netjes uit zien :-)
Je hebt een nette houding en belemmert hem nergens. Dat duiken doet hij duidelijk al minder dan eerst (ik was een stille meelezer bij je vorige topic). Ik denk dat je gewoon zo door moet gaan. De aanleuning zal dan vanzelf steeds beter worden. Het heeft gewoon wat tijd en training nodig.
Ik denk ook dat het met de wedstrijden wel goed komt deze zomer. Zelfs al is de aanleuning nog niet optimaal. Ik zie namelijk nergens protest, en als je je figuren en overgangen heel netjes rijdt kan je ook zeker al winstpunten halen. Bovendien ben je tegen die tijd alweer wat verder.

Ik herken er overigens wel veel in van mijn nieuwe aanwinst. Die is ook nog jong en duikt soms precies zoals jouw paardje :P

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 10:43

Horseware schreef:
Ik vind het er netjes uit zien :-)
Je hebt een nette houding en belemmert hem nergens. Dat duiken doet hij duidelijk al minder dan eerst (ik was een stille meelezer bij je vorige topic). Ik denk dat je gewoon zo door moet gaan. De aanleuning zal dan vanzelf steeds beter worden. Het heeft gewoon wat tijd en training nodig.
Ik denk ook dat het met de wedstrijden wel goed komt deze zomer. Zelfs al is de aanleuning nog niet optimaal. Ik zie namelijk nergens protest, en als je je figuren en overgangen heel netjes rijdt kan je ook zeker al winstpunten halen. Bovendien ben je tegen die tijd alweer wat verder.

Ik herken er overigens wel veel in van mijn nieuwe aanwinst. Die is ook nog jong en duikt soms precies zoals jouw paardje :P

bedankt! *D

Silence_

Re: Reno / het gaat al een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 17:06

veder niemand?? :)