Leuk dat je komt kijken.Hierbij weer een topic van m'n 2 kleine toppertjes

Een jaartje geleden hebben Zorro en Lynn voor het eerst met elkaar kennis gemaakt. Nu rijdt ze hem een ruim half jaar 1x in de week.
Hun vorige topic was een klein half jaar geleden: [RIJ-ITP] 2 kleine opdonders onderweg naar de top! Toen ze hun eerste wedstrijd hadden en gelijk wonnen
Volgende week zaterdag is de Shetlandpony-indoor weer en gaan ze weer starten, B-dressuur en bereden agility. Er wordt deze keer ook nog een dagkampioen gekozen dus hebben we zondag nog een extra training ingelast
Buiten de indoor rijden ze geen wedstrijden.Even wat dingen op een rijtje
Zorro is een Shetlander van 1.05 m en 9 jaar. Lynn is vorige week 12 geworden.
Zorro is de afgelopen weken nogal hyper en wat onberekenbaar waardoor Lynn het vertrouwen een beetje kwijt raakte. Gelukkig ging het de afgelopen keer wel goed en deze keer ook, hij was superbraaf. Ik vind zelf dat ze behoorlijk vooruit zijn gegaan, vooral de galop.
Zorro kan onwijs leuk lopen, maar hij is zeker niet makkelijk en je moet er best wat voor doen om het eruit te krijgen maar hij wil wel graag voor je werken. Hij gaat bij Lynn nu ook wat lekkerder lopen. Hij valt minder snel uit elkaar, af en toe alleen nog wel een beetje op de voorhand, maar op andere stukken gaat hij al wat beter van achter lopen en wordt hij al nageeflijker
We zijn veel bezig met overgangen maken.Lynn vindt het moeilijk om dr been lang te houden, in galop zit ze niet altijd goed op dr kont en verliest ze wat contact met z'n mond.
Maar dit is al veel beter dan dat het wat
Ben benieuwd wat jullie van mijn koppel vinden en of er nog meer tips zijn die we nog mee kunnen nemen voor volgende week

En hoe vinden jullie arme Zorro in z'n roze setje
1# Stappen

2# Draven

3# Netjes halthouden

4#

5# Pasje terugrijden

6# En weer weg (er liepen verderop 2 paardjes die ook erg interessant waren
)
7#

8# Galopje

9# Andere hand

10#

11#

12# Deze vind ik zo lief

13# Netjes ontspannen
Been lang! 

14#

15# En de laatste

Vervolgens hebben ze nog een klein sprongetje genomen. De 1e keer vond Zor prima, daarna had die niet zo'n zin meer
:http://nl.fotoalbum.eu/images1/200910/1 ... 000068.jpg en gleedt ze heel mooi over z'n nek naar beneden en stond ze aan de andere kant van de hindernis in een soort handstand

Reacties zijn leuk
Alleen de galop lijkt ie nog wat teveel haast te hebben, mss nog wat meer oefenen met netjes terugzitten en een rustig tempo proberen te houden. Maar verder ziet het er keurig uit hoor. Nog 10 dagen en dan kan ik ze live komen bewonderen
2-strijd! Gaan die ook de B doen?
Hij viel telkens terug, dus heb ik ze wat voorwaartser laten gaan. Hij zat dr een beetje in de maling te nemen
) B-debuut