We zijn nu sinds eind januari elke week aan het lessen en we kwamen er al snel achter dat Reus zo krom als een hoepeltje was en dit voor nogal wat problemen met het rijden zorgde.
Mijn houding werd bagger en werk er heel erg hard aan, zo raar als je houding voorheen altijd best goed geweest is.
Reus zette mij naar links waardoor het voelde alsof ik er links afgleed als ik dus rechtzat en corrigeerde dit onbewust door met mijn bovenlichaam naar rechts te zitten.
Gevolg knik in de heup en scheef zitten.
Inmiddels is Reus al wel een stuk rechter en is mijn houding weer wat beter geworden.
Na ons laatste @ work topic heb ik aan veel dingen hard gewerkt en begint langzaamaan zijn vruchten af te werpen al hebben we nog een heel eind te gaan.
[RT-HAW] Met Amadeus (Reus)) @ dressuurwork *foto's dit keer*
Waar we mee bezig zijn:
- Vooral mijn houding, handen stil/laag, rechtop zitten
- Reus voorwaarts neerwaarts rijden
- Achterhand activeren
- Recht richten
- Reus heeft de neiging te gaan slingeren met zijn hoofd, hoe stil ik mijn handen ook hou.. ook daar wordt aan gewerkt

Er zijn nog heel veel verbeterpuntjes, Reus loopt te vaak onder me weg en op de volgende foto's is de ontspanning en neerwaarts ver te zoeken (hij was beetje heul voorwaarts dat dan weer wel)
Het ene moment denkt ie doe het zelf maar en andere moment is het lang leve de lol ik heb geen zin de groeten en soms loopt ie gewoon ook heel erg fijn

Maar we gaan steeds beter en we komen er heus wel

Hier de foto's en een filmpje van een dagje dat het even iets minder ging als normaal

1. niet verkeerd, maar kantelt zijn hoofd

2. nog wat spanning

3. spanning en hoofd kantelen

4. mooi peerd

5. mooi vierkant en oogjes dicht

6. gespannen galopje

7. gaat iets beter, maar moet goed terug blijven zitten

8. nog een drafje, heel charmant sta-moment maar vond wel mooi om te zien dat mijn handen op hun plek blijven

9. ben zo blij met mijn Reussie
(hij kijkt niet zo blij
)
10. even afzadelen, kan ie lekker rollen

11. hij krijgt al wat meer spekkies en spiertjes
en staat er erg charmant bij 

12. lekker rollen

13. lekker vies

14. vriendjes
( ik zei hier net wat
maar hij kijkt zooo liefff )
15. hij begint er echt beter uit te zien!

En het filmpje

Commentaar mag uiteraard, wel graag opbouwend

Tips altijd welkom, ik weet onze punten maar misschien heb ik nog wat aan goede tips/adviezen!
Ik zeg ook meer activiteit, tempowisselingen rijden etc. Verder lijkt die bak nogal klein
Wat ziet hij er mooi uit!