Nim @ wedstrijd (m1)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-10 21:28

Afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad.

Met losrijden liep die erg fijn, mag nog wel meer bergopwaarts maar dat redden we nu gewoon nog niet.

Aan het begin van de proef kon ik het fijne gevoel vasthouden en er aan blijven rijden, helaas is die dat niet gewend, normaal stop ik met rijden in mn proef en mag hij dus wat aansloffen, nu wel doorgereden wat als gevolg had dat hij in de eerste galop tijdens de volte 10 meter sterk werd en ik niet lekker de hoek doorkwam naar mn contra toe, hierdoor raakte hij wat uit balans en sprong over, nog niks aan de hand, terugnemen en gewoon weer aanspringen, helaas ging het daarna mis, in de middengalop al tegen mijn been aanschoppen, doordrammen in de overgang naar de draf en bij het aangaloperen (en later bij de inzet van een volte in draf weer) tegen mijn been aanschoppen.

Was een beetje overdonderd, dit doet hij normaal nooit, dus helaas niet echt meer doorgepakt, les voor de volgende keer, gewoon consequenter doorrijden en niet daarna weer terug naar de safemodus.

Verder zijn mijn eigen verbeterpunten:
Mijn houding, is al beter dan eerst maar hang nog steeds teveel achterover en mn benen kunnen ook nog wel wat stiller.
Oefeningen beter voorbereiden/ afwerken, kwam niet lekker de hoeken door en dan komen oefeningen er niet goed uit (schouderbinnenwaarts, middengangen)
In de galop meer bergop springen, dit kunnen we veel beter dan op deze film te zien is.
Hals mag veel meer dalen in de middenstap.
En voor het plaatje mag de neus er nog net wat meer uit, moeilijk want hij kropt zich graag op.

Eerste filmpje is van het losrijden


en het 2e filmpje van de eerste proef, waarbij hij dus af en toe tegen het been schopt en niet fijn meer te rijden is.


19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:35

Ok... filmpjes gekeken!

Je mag best voor je kijken!!!
Verder vind ik Nim ook wat onrustig met zijn staart en mag zijn achterhand er wat meer onder, hij lijkt wat ''hol'' te lopen.

Voor de rest ziet het er best geef je zelf al aan waar je op moet letten! Succes bij de volgende wedstrijd

life sucks....get over it and smile!!!! :D

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:38

ik sluit me wat commentaar betreft bij linda aan...maar ik ben er van overtuigd dat jullie je best doen en vooruit blijven gaan...succes met de volgende wedstrijden...

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:39

hey miek,

Ik ben het met lin eens ;)

zitten nette stukken tussen.
Probeer alleen je onderbenen stiller te houden. Ik weet dat t lastig is ;)

Ook kan na mijn idee zn middendraf wat meer zoals ik het kan zien op t filmpje :)

Gewoon lekker dooroefenen en dan komen jullie er wel ;)

Kijk eens om op je levenspad en zie de kiezels die bergen leken voor je ze passeerde.
Tina: Dressuur; L1+8, SGW; B+1 :+:

missanous

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: lunteren (gelderland)

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:51

hey marieke ik sluit me ook aan bij de rest
ook vind ik je schouderbinnenwaarts wat mat overkomen en mag je middendraf ook meer (ziet er zo braaf uit allemaal)
je mag best iets gedurfder rondrijden

en wat betreft je benen...........dat probleem heb ik ook :P

lekker dooroefenen dan komen de punten vast wel binnen

Tica eindstand Z1+3 springen B+12 en B sgw+2 Bink eindstand L1+12 Bizar Stb Ster eindstand M1+4 Sir Ivanhoe beginnend in carriere
Tica - Don Damira verkocht - Bizar Sensation (verkocht) - 1-6-2011 bevallen van een prachtige dochter Djalisha

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-10 21:55

De sb gaat nu eindelijk in training goed, op wedstrijd blijft t lastig en blijft ie nog teveel aan de wand plakken.
Middendraf is niet zn sterkste gang, mag idd gedurfder maar loop dan het risico dat ie taktfouten gaat maken.
Onderbenen waren erger, maar moeten idd nog stiller.

Voor de rest bedankt.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:07

Ik vind dat je netjes rijdt en dat je het ook goed oplost als er iets fout gaat.
Verder vind ik dat de gehele proef er te braaf uit ziet.
Het mag allemaal wat flitsender.
Vooral de middendraf en de SB mag veel meer, maar ik lees dat je daar al mee bezig bent.
Ik denk dat je de minpunten zelf al heel goed weet, dus ik wens je veel succes met het verdere trainen :)

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:15

Nimmy :) Hij heeft zo een eigenwijze uitstraling :P hij zou dikke vrienden zijn met charlie denk ik :P
Vind ook dat jij alles heel netjes oplost!
Ik vind wel dat hij heel kort loopt, misschien dat je hem zelf wat inhoud door zelf gespannen te zijn? En misschien ook door die spanning dat hij een beetje geirriteerd wordt?
Verder moet je echt meer de tijd nemen hoor, met halthouden en achterwaarts bij voorbeeld, allebei doet ie netjes, maar het is zo gehaast, en dat is zonde als je het toch wel goed doet.. ook met halthouden en groeten, dan hoor je respect te tonen aan de jury vind ik, en als het allemaal zo snel gaat dan lijkt het niet zo. Maar dat is alleen maar mijn mening :P
Maar goed, je weet het allemaal al :P vaker starten, dan zijn jullie allebei vast wat minder gespannen. Jullie zijn een hele leuke combinatie ook :)

Billy Elliot Z2 + 13
http://www.ginnyenbanshee.nl

_Kimo_

Berichten: 2380
Geregistreerd: 09-07-07
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:19

Ziet er netjes uit! Super leuk paardje zeg! (ben echt gek op schimmels :P )
Ga ook met het bovenstaande mee, en je eigen commentaar.
Het ziet er allemaal netjes uit, nu alleen bij sommige dingen wat de puntjes op de i zetten.
Schoudernbinnewaarts mag wat meer", en het achterwaarts wat netter afmaken.
Maar verder, super bezig! Doe het je (nog? :P ) niet na!

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-10 22:23

Nim heeft idd een eigenwijze uitstraling, hij kan ook heel voldaan kijken als die vind dat hij zn best heeft gedaan.

En achterwaarts is bij nim iets wat vaak niet vanzelf gaat, soms blijft ie stug staan, soms doet ie t vanzelf. Nauwelijk te peilen wanneer je welke bui hebt.

Sb ben ik hard mee bezig, gaat de goede kant op maar als je de hoek al niet lekker doorkomt krijg je m er gewoon niet uit. Moet thuis ook echt bewuster trainen op hoeken rijden, daar laten we ook teveel liggen.
En heb m nu al gedurfder gereden als anders, kan idd nog veel meer, maar daar gaan we aan werken.

missanous

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: lunteren (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

marieke probeer met het losrijden de schouderbinnenwaarts scherper in te zetten en probeer dit in je proeven ook voor elkaar te krijgen.........meer hoek dus zoals mijn instructrise dat altijd zegt

ook met het halthouden en achterwaarts niet te gehaast doen
dus echt enkele seconden stilstaan en dan pas achterwaarts ;)

je rijd vriendelijk en dat vooral ook blijven doen

ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt

Tica eindstand Z1+3 springen B+12 en B sgw+2 Bink eindstand L1+12 Bizar Stb Ster eindstand M1+4 Sir Ivanhoe beginnend in carriere
Tica - Don Damira verkocht - Bizar Sensation (verkocht) - 1-6-2011 bevallen van een prachtige dochter Djalisha

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:25

je hebt hem zo wel netjes aan het lopen,
alleen ziet het inderdaad uit alsof hij een holle rug trekt,
ik vind jou wel een fijne ruiter om te zien.

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-10 22:30

@anous als ik in mn proef wacht met achterwaart duurt t daarna vaak te lang. Gaat al beter hij blijft nu nagevelijk ipv kop omhoog, maar is idd nog een aandachtspuntje.
De sb ben ik in training al op die manier mee bezig, bedankt voor je tip.

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:13

ik heb een beetje gemengende gevoelens als ik je filmpjes zie
het lijkt wel alsof je hem behoorlijk met je sporen in zijn zij prikt en je daar gewoon protest tegen krijgt.

:+:B'jay :+:
B'jay B+8 L1+1
Lexie.❤️

Binky_Zephyr

Berichten: 3504
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Den Helder

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:15

ik kan de filmpjes niet zien.

Binky :+: --> Bijna 11 maanden ! Zephyr v. la mère anne :+: --> mijn kleine zwarte prins !!
Van alles ook shet, BIEDEN !! --->> [EA-TK-AP] Veel Nieuw, ook shet .. BIEDEN !!

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-10 23:19

@only als dat t geval zou zijn zou ik het probleem vaker moeten hebben, mn benen moeten stiller, daar heb je echt gelijk in maar prik niet zo erg dat hij daar naar trapt.

@binky geen idee waarom ze t bij jouw niet doen.

Binky_Zephyr

Berichten: 3504
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:24

ooh nu doen ze het wel :P

EDIT : ik vind hem niet fijn lopen.. kan niet precies uitleggen waarom niet .. daar ben ik zelf ook nog niet achter !

Binky :+: --> Bijna 11 maanden ! Zephyr v. la mère anne :+: --> mijn kleine zwarte prins !!
Van alles ook shet, BIEDEN !! --->> [EA-TK-AP] Veel Nieuw, ook shet .. BIEDEN !!

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:34

Hier de helft van de coach... :D

Miek, je hebt het fantastisch gedaan zaterdag! Dat er nog van alles te verbeteren valt, weten we. Maar Nim en jij zijn volop in ontwikkeling en dat dat in de proef nog niet direct terug te zien is, is alleen maar logisch.

Je werkt er keihard voor en beter iets proberen waardoor er af en toe een paar onderdelen mislukken, dan kop in het zand en braafjes rond de 170 blijven hangen!

We gaan weer lekker aan de slag morgen... :Y)

A Bonnie Lass (Abby) Tchaikovsky x Balzflug

linn__

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:50

Hee Miek!

Heb niet de hele filmpjes gekeken, dat zal ik van de week nog weleens doen..
Je heb hem al beter aan het lopen als van de zomer, mijn complimenten!
Echter net als wat Ginny zegt, met halthouden, tel ff tot 4 dus wat langer stilstaan, de tijd ervoornemen.. zowel met groeten rustiger, teugels op maat nemen en dan even blijven staan en dan pas wegdraven. Ook met achterwaarts, halthouden, 2 tot 4 seconden stilstaan en dan pas achterwaart. Let wel, vanuit je achterwaarts dan wel weer gelijk vertrekken.
Schouderbinnenwaarts zie ik ook graag wat meer, loopt net niet op 3 sporen en kan wat meer buiging in de ribben krijgen. Ook de inzet moet iets eerder, nu heb je hem er net fijn in en dan kan je hem er gelijk weer uit halen.
Verder heb ik maar een heel klein stukje galop gezien, hier ziet die er inderdaad erg sterk en gehaast uit, probeer in de training hem gewoon erg laag te laten galopperen met zijn hals dat hij lekker bol door de rug loopt, die drukt die nu nogal weg.
De middendraf (uitgestrekte draf?) zie ik graag ook wat meer, nu versnelt die wel maar verruimd die niet zoals ik op het filmpje kan zien. Een goed truckje hiervoor is in de bocht hem wat meer op achter zetten, gewoon ff actief maken met je been en dan gaat het vanzelf wat meer op achteren en ook wat rustiger maar wel ruimer.
In de middenstap zie ik hem ook niet verruimen, probeer de hals wat lager in te stellen, hij moet naar beneden met het neusje er een stukje uit dan gaat hij vanzelf ook overstappen en dus verruimen.

Zo dit was ff alles wat ik gezien heb haha.. en in het algemeen zie ik hem graag wat losser in zijn ribbenkast, rug en achter de kaak.
Wat een leuke oefening is, op de A-C middenlijn een aantal pionnen neerzetten en hier dan in draf slalommen op de juiste manier met de juiste buiging, hier moet hij zijn ridden gaan buigen. Echt, doe dit 10 keer en die dag heb je opeens een heel ander en vooral los paard onder je!!

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-10 10:42

@lin, punten die je aankaart kloppen, zie mn eerdere reacties.
los krijg ik m over t algemeen wel, nu dat nog vasthouden in de proef.
@jasja, bedankt en we gaan morgen weer hard aan t werk. Ooit komt t goed.

Priya

Berichten: 145
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Renswoude

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:30

Ik wil ook nog even wat toevoegen :)

Ik vind het hartstikke stoer dat je je zo inzet! Je vraagt aan alle kanten om tips en feedback - je stelt je kwetsbaar op - en je neemt adviezen aan, doet écht je best om vooruit te komen. Dat is een dik compliment waard.
Je hebt zaterdag, vooral de eerste proef, met lef gereden. En dat resulteerde in wat verzet van Nim en ongemakkkelijke momenten voor jullie beiden. Maar je hebt wel wat laten zien: er zaten hele mooie onderdelen tussen.

Ik denk dat je al met al onderhand wel weet welke kant je op moet, wat me moet veranderen en aan wie je trainingsadvies moet vragen. Ik heb daar niet echt iets aan toe te voegen. Ik wil je wel iets anders mee geven: doorzetten! Doorgaan zoals je nu bezig bent. Dit heeft meer nodig dan een weekje. Dit is een kwestie van volhouden. Je bent op de goede weg, en dat is niet de makkelijkste, maar wel de enige voor jou&Nim. Het gaat goed komen, dat weet ik zeker. En als je even vergeet om moedig te zijn spring ik wel weer op je nek. Op naar de Z! (:

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Nim @ wedstrijd (m1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-10 17:28

@Eline, bedankt voor je lieve reactie!
Ga je vanavond nog mee met Jas?

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:50

Dat is inderdaad een hele lieve en goede reactie van Eline-Priya.

Zoals beloofd reageer ik ook even als het andere deel-coach. Jullie gaan knetter hard vooruit! Als je voor de gein je ouder topics erbij pakt toen we nog zo ontzettend aan de basis-basis aan het werken waren en nu is een wereld van verschil, ik ga hier ook niet op de mindere punten kijken maar voor de goeie.
Het feit dat je in deze proef een beetje de handrem losgelaten hebt vind ik heel knap. (dan is die western les ook niet meer nodig hihi) Verder krijg je veel goede tips, en ben je zelf sinds je op je nieuwe stal staat en weer bent gaan lessen fanatieker dan ooit te voren.

(ik kan me die aller eerste les nog zo goed herinneren, Miek kwam de bak is draafde een rondje , kwam naar het midden en zei: "help?!") Wat een verschil met die tijd.

Nadeel is de trainingen zullen alleen maar zwaarder worden en de obstakels groter, maar jullie samen groeien ook en ik heb Nim al een poosje niet zo happy gezien in de training. Jij bent rustiger, denkt meer na over dingen en ben heel zelfbewust geworden over je houding. Huiswerk maak je super, en inderdaad dat is ook wel eens een compliment waard. Het is niet makkelijk, Nim heeft niet de makkelijkste bouw met zijn hogere kontje, maar op deze weg zitten we goed. No doubt about it!
Op naar de volgende wedstrijd! Lekker weer met lef rijden en zodra ik weer eens vrij ben op zaterdag ga ik mee.

When life begins, love never ends

Nimmy

Berichten: 3914
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-10 19:40

Raan, bedankt voor je reactie. Hij is idd enorm vooruit gegaan.
Even je geheugen opfrissen, aan de telefoon smeekte ik om hulp. In de bak was t gewoon een hoop frustratie van paard en ruiter...

Wat betreft Nims bouw betreft, t is voornamelijk dat korte voorbeen, echt overbouwt is die niet (hij is meerdere keren de pineut geweest voor lessen exterieur beoordelen ;)), we zullen er wat harder aan moeten trekken in vergelijking met een paard met ruime gangen of veel spektakel in het voorbeen, maar we komen er vast wel. Scheeld dat hij wel een enorme werklust heeft en ondanks dat t zwaarder wordt steeds meer zn best doet en mee gaat denken.

Zometeen les met hem, dus zullen we er weer aan moeten geloven.

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:43

Heej ik hoor dat ze daar Eline FM draaien, wat leuk!!! :P

Maar goed to the point. Ik begrijp dat je met achterwaarts niet te lang stil wilt staan gezien Nim zn reputatie wat dat betreft ik sta altijd weer in spanning te kijken wat er gaat gebeuren. Misschien dat ik daarom op dat moment niet eens opmerk dat je maar zo kort stilstaat voor je achterwaarts gaat. Maar ik denk dat het idd wel een puntje is om aan te werken.

Verder ben ik het eens met wat ginny zegt wat betreft het afgroeten. Het heeft er echt iets van weg van: Ik moet hier zo snel mogelijk wegwezen!

Nja je weet dat ik vind dat het nog steeds netter kan met de figuren, maar ben heel trots dat je een 8 kreeg voor die volte 10m. En zoals ik gisteravond al zei die eerste gebrokenlijn in contra die je gister reed had je van mij een 8 voor gekregen (en je weet hoe zuinig ik ben als ik ga punten := )

Verder ben ik ook heel blij dat je een keer lef hebt getoond en wat feller hebt gereden. Het is jammer dat Nim het er niet zo mee eens was dat ie niet als altijd een beetje relax rond mocht hobbelen en daardoor naar je been ging slaan. Maar als je proef zo was doorgelopen als het begin had je echt winst gereden en dat is het belangrijkst om te onthouden ;)

Het is ook wel jammer dat ie niet wil;de dalen in de uitgestrektestap want dat is zo zn sterke punt. Wilde ik nog even zeggen want er zijn wat reacties op en dat is in deze proef wel een verbeter punt, maar eigenlijk alleen in deze proef. Wat veel belangrijker is is dat je Nim bij elkaar houdt en niet al in de middenstap zit voor je moet beginnen met je uitgestrekte stap want dat kost gewoon punten. Vond ook dat je dat deze keer minder goed deed dan de keer daarvoor, maar goed ik zal ARBEID extra duidelijk blijven voorlezen als reminder ;)

Owhja en het losrijden zag er dit keer een stuk prettiger uit dan anders, je had nu tenminste wat lengte in het begin en dat vond ik fijn om te zien. Vind nog steeds dat je meer mag draaien (dus niet alleen grote voltes maar ook voltes 10m en slangevoltes)

Zn hoofdhalshouding gaat wel vooruit het wordt al wat minder gespannen en dat is natuurlijk mooi om te constateren want dan betaald alle training iig uit!

En volgende keer gewoon ook je 2e proef met lef rijden want je weet als je zo braaf rijdt dan heb je die winst ook niet dus dan maar 2x keer finaal de mist in maar er wel voor gegaan zijn dan 1x wat liefjes rondrijden en ook geen winst hebben, want dan kan je jezelf weer verwijten dat je er niet alles aan gedaan hebt.

Goed volgens mij heb ik het zo wel gehad.

Maloy (Gio x Anke) 6 jaar saampjes :D
Raven FM (Gio x Byoko) 3 jaar saampjes!!
Fjunicorn Meadow fjorden fokkerij 3 veulens in 2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers