Tobago is van 22-05-2005 is heel schattig nu snijtandjes aan het wissellen,
is echt nog een puppy in zijn gedrag en uiterlijk.
Knabstruppers zijn laat volwassen. (en ja, deze heeft geen vlekken, is wel een echte,
hele echte zelfs... met hele zuivere alleen maar knabbi bloedlijnen)
Tobago is mijn nieuwe sportpaardje, hij moet in eerste instantie dressuur paard worden,
maar met mijn voorliefde voor buitenrijden, ligt de endurance niet ver achter.
En een sprongetje moet hij ook zeker gaan maken. Dit alles hoeft niet binnen 1 week.
We gaan rustig aan beginnen met dresuur.
Wat is Tobago's opleidingsniveau?
Vorig jaar 2 maand in het voorjaar naar beleer bedrijf geweest, daarna wei weer in.
Voor kerst 5 x gereden voor andere koper, die uitglee op het ijs in Duitsland en niet kwam.
Toen weer stilgestaan (binnen) vanwege sneeuw en ijs.
Vrijdags voor ik kwam is hij gelongeerd en gereden.
Zaterdags door mij gelongeerd en gereden.
Weer stil gestaan, afgelopen vrijdag gekeurd en opgehaald, nu moe van het vele leren vandaag..
Filmpje van 6 februari, voor het eerst aandraven op Tobago en andere filmpje galop.
http://picasaweb.google.com/Sjolvir/201 ... 8861645762
Galop filmpje wil niet laden, grrrr, als het alsnog lukt plaats ik hem er wel bij.
Vorige week was onze eerste ontmoeting en na een paar rondjes aan de longe, ben ik op Tobago geklommen.
Eerst even gehangen... Daarna mocht ik aan de longe even rondstappen.
En dit is Tobago na het rijden. Zit echt heerlijk!
Nu dan nog een stukje voor de fun.
Zoals het een echte fjord

Hij heeft even met Vesq. zijn buurman geneuzeld, maar zijn hengstige buurvrouw werd genegeerd.
Vanochtend op stal aangekomen eerst Sjollie gelangeleidseld.
Vervolgens poging gedaan om met bevroren equistar, Tobago onder handen te nemen.
Missie mislukt, hij is nog niet zo van de spuitbussen

Tevens kwam de boer even vertellen, dat Tobago het eerste en enigste paard is,
dat ooit door het achterdeurtje in de stal is gepiept.
De boer was aan het uitmesten, en weg was Tobago, koeien kijken in de koeiestal....
(Heeft 'ie zeker over de luchtpost van Sjol gehoord of zo.. Dat ontsnappen een leuk iets is

Viv was er ook en die heeft zich meer dan verdienstelijk gemaakt als Tobograaf.

Alhier Tobago op zijn eerste wandeling over het eiland, waar de boerderij staat.
Hij vond alles heel spannend en liep met grote ogen en hinnikend braaf mee.
Ben wel paar keer over zijn benen gestruikeld, we moeten duidelijk nog aan elkaar wennen....
Toch is ie best groter dan Sjol.. Kijk maar...

Sjolvir heeft natuurlijk over deze leuke hippe langharige nieuwe gozer haar eigen ideeen.
En toch, vind ze hem wel heel aardig...
Tobago met Sjolvir haar vriendje Rikkie.. Sjol mocht niet vanwege haar blessure, maar volgende keer mag Sjol.
Tobago is een rustig ventje, rent wel een keer, maar breekt niet half uur lang de tent af.
Die 2 mogen elkaar wel..
En met elkaar gaat het best goed! Beter dan vanochtend alleen, nu durft ie ook te rollen.
Mijn nieuwe ventje in actie.

's Middags voer wezen halen en een andere boom voor mijn Bates zadel, zat een rode boom in (Sjolvir)
nu een zwarte....En hij past! *o/*
Tobago om gekocht met wortels, toen heeft hij dus Rikkie pas ontmoet.
En we hebben ook nog gedurfd gedaan!
Rikkie er achter Tobago voor met halstertje, rondje dorp, langs de weg.
Je moet het toch een keer uitproberen..
Beter nu, dan later, aangezien we naar de vereniging hier ook langs moeten.
Op de heen weg Tobago voor, die op de grond de strepen apart vond en meende dat in elke huiskamer
een Tobago stond. Want tja, spiegelbeeld in een raam, wat is dat??
Ben doofgetetterd van het gehinnik in mijn oor en wederom vele malen over zijn benen gestruikeld.
(wat mijn schuld is want ik loop als pinguin en ben Sjol gewent, terugweg ging het goed.)
Stuk in het dorp waar het rustig is naast Rikkie gewandeld.
En terug erachter, alle 3 de posities gaat goed!
Hij vind veel dingen doodeng, maar kijkt dan met zijn reebruine bange oogjes naar je en loopt toch
braaf mee! Wat een knuffel!!!
Oh.. en ik dacht dat Tobago 1.54 was of zo, maar Rikkie is 1.55...
Nou staat hij hier wel hoger, maar hij is in ieder geval groter dan Rikkie.
Filmpje Rikkie en Tobago in de paddock.
http://picasaweb.google.com/Sjolvir/201 ... 1635999058
Relaxt ventje samen met Rikkie, 's morgens toen ie alleen was, vond hij het vreselijk in de paddock.
Was druk rende bij het hek heen en weer en wou eruit. Hier nog een keer met Rikkie.
http://picasaweb.google.com/Sjolvir/201 ... 4664112850
Tobago heeft uiteraard net zoals Sjol zijn eigen site....
http://www.knabstrupper.come2me.nl