Special Edition @ training voor de Brabantse!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Special Edition @ training voor de Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 18:49

Hallo!
Vandaag had ik weer les dus moeders mee gesleurd en lief gevraagt of ze foto's wilde maken. O:)
We zijn hard aan het trainen voor de Brabantse kampioenschappen, want daar rijden wij op 6 februari in de klasse E-B. Het rijden ging vandaag echt heel erg fijn, Spicy liep lekker ontspannen.
Ik heb sinds kort ook een nieuw zadel (hiervoor had ik vzh zadel) en moet hier echt heel erg aan wennen. Doorzitten kan ik mezelf nog niet helemaal 'loslaten' zodat ik ontspanne kan zitten, dat gaat dus nog een beetje moeilijk. Om toch te wennen rijd ik toch best vaak zonder beugels, en ja het werkt ook goed voor mijn houding! Linksom is momenteel onze moeilijke kant. Ik moet mijn binnenhand veel meer voor houden en zelf recht blijven zitten. Doordat Spicy zijn buitenschouder niet goed mee draait, gooit hij zijn kont naar binnen. Ik moet dan zelf mijn binnenhand juist voor houden, dat gaat steeds beter alleen af en toe vergeet ik het. We proberen hem nu mooi op lengte te rijden, dat hij mooi op de loodlijn loopt. Tot nu toe gaat het super goed rechtsom, linksom begint te komen als ik zelf wat fijner rijd op die kant.

Spicy is een 5 jarige ruin van 1.54m. Ik heb hem in juni al weer 2 jaar. Op het begin toen ik hem kreeg ben ik er echt super vaak van afgevallen, omdat hij meteen bokte bij het opstappen. Eind 2008 kreeg hij een hoefwond, daar zie je nu gelukkig niks meer van. Daarna ging het wel weer wat beter. Hij is wel een maand naar mijn instructrice gegaan, omdat hij nogal 'gevaarlijk' werd. Ik heb zelfs zitten te denken om hem toch maar weg te doen. Gelukkig gaat het nu super! Als hij een week stil staat kan ik toch zo opstappen wat eerst niet kon. We worden echt een team nu :+: En we hebben veel zin in de Brabantse!

Foto's:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
14. Afbeelding

Commentaar mag maar houd het vriendelijk! :)

Naomi_Star

Re: Special Edition @ training voor de Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:54

He Marije!
Leuk om foto's te zien van jullie vooruitgang! Jullie gaan hard vooruit zeg! Die brabantse kampioenschappen gaan vast goed komen! Probeer wel een beetje op je houding te letten, de ene keer zit je met een gespannen rug voorover en de andere keer iets te ver achterover.. Misschien komt het door je nieuwe zadel?!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:27

leuke foto's!!!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:41

Hij is echt leuk Marije, & mooi dat het weer goed gaat met 't rijden! :+: Veel succes nog :))

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:49

Hee Mar!

Dat ziet er al een stuk beter uit dan dat filmpje waar ik bijna een hartstilstand van kreeg! :D
Je zit ook netjes! Op sommige foto's hang je wat achterover of heb je je hakken een beetje opgetrokken, maar dat is niet storend. :)
Let wel op je handen! Hou ze netjes hoog en geen pianohandjes!
Succes op de kampioenschappen! :D

Hij begint zich echt mooi te ontwikkelen!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:59

Ziet er al een stuk beter uit als dat ik de vorige keer zag Marije, echt goed! :D
Spicy word ook al mooier qua bespiering :+:

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:59

Mooi paardje,hij loopt precies ook vrij vlot ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:06

Oh Marije, ik ben echt trots op je :o.

Je gaat zo hard vooruit met Spicy en Spicy zelf natuurlijk ook :). Vind het zo goed van je dat je doorgezet hebt met hem.. Het rijden ziet er ook echt al veel beter uit dan van de zomer!

Jullie komen er wel, toppertjes. :+:

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 21:14

Lotte: Nou dat achterover hangen, zie je zeker op de foto 14? Ja klopt, dat komt omdat ik daar deed doorzitten en dan ga ik snel ingezakt achterover zitten, omdat ik dat nog niet zo goed kan uitzitten met mijn nieuwe zadel. ;)
Door dit zadel zit ik wel veel minder vaak en snel naar voren dan in mijn oude zadel, maar nog steeds niet helemaal goed.

Selien: Haha ja hij is nu veel braver, en gelukkig doet je hart het nog :j Opgetrokken hakken klopt, dan druk hem wat aan bijv. met wijken en in de galop moet ik hem nu ook echt aanvullen, hij maakt nu wel meer sprong. :D Ja hij ontwikkelt zich echt goed. Zijn deken is te klein geworden door zijn gespierde billen :') Dankjewel!

Idifix:Ja hij is vlot van zichzelf en daar ben ik blij om. Hij reageert op de kleinste hulpen :)

Rebecca: Dankjewel :+: Laatste keer dat jij hem hebt gezien was hij ook nog niet super braaf, maar het gaat echt goed nu :D

De rest: dankjewel!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:45

daar is die leukerd weer :D Jullie zijn hard vooruit gegaan sinds de laatste foto's die ik gezien heb. Je hebt precies meer te zeggen nu hè? dat komt helemaal goed met jullie

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:36

leuke fotos marije, ziet er netjes uit :)

wat ligt der nou weer allemaal achterin de bak :=
wel beter dat bijna al het stro weg is

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:48

Leuke foto's en knap paardje. Succes! :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:21

Christi schreef:
daar is die leukerd weer :D Jullie zijn hard vooruit gegaan sinds de laatste foto's die ik gezien heb. Je hebt precies meer te zeggen nu hè? dat komt helemaal goed met jullie

Ja hij luisterd veel beter gelukkig :D

Julia: Geen idee :') stond een menwagen en wat borden geloof ik en pakken hooi. Genoeg ruimte om te rijden verder

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:50

Ziet er echt netjes uit, zo op die foto's passen jullie goed bij elkaar :j
Kan het niet zo goed zien op de foto's maar soms heb je een rare knik in je handen? Of heb ik die rare knik in mn ogen? O:)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:58

Ik zie dat jullie lekker bezig zijn!
Maar eigenlijk ook best wel fout, ik weet niet of het ook zois.
Maar op de foto's zie ik dat jullie veel meer rechtsomrijden, omdat dat ook zijn makkelijke kant is.
Terwijl die onwijs scheef is! Hij is veelste veel rechtsom gebogen en laat links dus totaal niet lso wat ook op de foto's te zien is.

Zorg dan eerst dat je paar recht is, in plaats van lekker veel rechtsom te rijden met veel stelling.
Hij moet recht zijn en zichzelf recht willen maken. Wat ik hier jammer genoeg niet zie :n .

Daarbij lees ik hier dta je met een ander punt al bezig bent, hij valt veel op de voorhand je moet jem echt wat meer bij je houden vooral door je zit (en dan juist niet naar achteren hangen dat is erg slecht voor het rug van het paard :P, dan liever naar voren, maar dat is allemaal al verklaard en begrijpelijk :) ). Maar probeer hem wat meer bij elkaar te rijden, wat meer ana te vullen met je been en toch wat terug te rijden. Niet steeds over zijn tempo heen rijden zodat die dus totaal uuit elkaar valt.

Een galop is hier een mooi voorbeeld van, volgens mij uit de verhalen vind die dat lastig. Maar om die reden wordt di ewel heel mooi bij elkaar gereden :), nagefelijkheid komt vanzelf als je hem ook hierbij maar weer recht makat :P!

Verder vind ik jullie super leuk, en vooral fijn om te zien dat je zo vriendelijk met je dier bezig ben! Super!! Moeten we vaker zien *D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 19:27

Kallandso: Hmm eigenlijk geen idee :+ op welke foto's zie je dat? :)

x_Lys: Het zijn maar foto's hé. ;) Omdat er alleen maar foto's zijn van rechtsom hoeft nog niet te betekenen dat ik alleen maar rechtsom rijd, want dat is dus niet zo. Zelf weet ik heel goed dat het dan juist níet goed is veel rechtsom te rijden. Ik wissel veel af dmv voltes, slange voltes etc. En rechtsom met veel stelling, tjah hij moet rechtsom ook goed inbuigen want op die kant laat hij zijn kaak ook niet lekker los.
Op de voorhand vallen valt heel erg mee. Hij loopt nu lekker in zijn eigen tempo en juist níet over zijn tempo heen. De galop vindt hij opzich wel lastig, maar juist gister liep hij heerlijk los. Hij liep echt op eigen benen en ik moest hem juist aanvullen wat ik eerst niet kon. Ik vind dat hij juist totaal niet uit elkaar valt. We zijn erg mee bezig geweest dat hij met zijn neusje er uit loopt en op de loodlijn loopt. Op foto 7 zou hij wel wat bij elkaar mogen. ;) Alsnog bedankt!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:39

Daarom zei ik ook al, ik weet ook niet of het zo is.
Maar dat die scheef is is wel van de foto's af te zien. Hij houd zijn kaak vast. En kan je je denk ik beter bezig houden met rechtrijden en je erin verdiepen hoe dat moet dan alleen amar met stelling etc te rijden. Daarmee maak je je paard niet rechter maar schever :)! Gewoon alleen maar een tip.

Hij valt ook niet heel erg uit elkaar, maar ik vind dat je hem wel op de foto's over zijn tempo heen rijd, als je hem dan net wat meer opvangt en toch blijft aanvullen wat je dus goed doet krijg je een nog mooier beeld.
Ik hebdezelfde problemen, zie het ook echt terug komen op de foto's en wij zijn er ook ahrd mee bezig

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 12:15

Mijn vraag is dan:Hoe kan je nou aan een foto zien of een paard over zijn tempo heen loopt? :+
We zijn ook bezig met het rechtrichten, maar linksom gooit hij zijn kont naar binnen. Dan rijd ik hem schoudervoor zodat zijn buiten schouder er in komt en zijn voorhand voor blijft. Als ik dat makkelijker kan rijden dan rijd ik hem ook makkelijker helemaal recht zonder schoudervoor te richten.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:16

Als je geen commentaar of iets wil, of verwacht plaats dan ook geen foto's :).

Probeer julliealleen maar te helpen, omdat alles wat ik hier zie op mijn foto's, filmpjes of in het echt ook te zien is. Maar dan niet ;).

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 12:40

Dat snap ik best, maar dan ben ik wel benieuwd na hoe je dat dan ziet . Mag ook via pb ;) En ik waardeer het ook dat je wilt helpen, alleen ik geef daar een reactie op terug.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:52

Ziet er goed uit hoor!
Succes op de BK :)

x_Lys: Dit is ITP, hier kun je foto's plaatsen wanneer je geen rijtechnisch commentaar wilt.
En als je dan ook nog vind dat de TS aanvallend reageert, zou ik even je post teruglezen, misschien snap je dan waarom :o

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:17

zo dat gaat lekker! ziet er ontspannend uit, foto 10 vind ik trouwens mooi;p

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:35

Marije, ik vind het er goed uitzien, veel succes met de brabantse op 6 februari! zal vast wel lukken!
Nummer 13 vind ik wel een mooie actie foto :+:

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:07

Gave pony! veel succes op de brabantse

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 15:40

Dankjullie wel! :D We zijn er helemaal klaar voor. Nog even getoilleteerd worden en dan gaan we er voor volgende week!