Zidane traint in de sneeuw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Zidane traint in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 18:04

01-01-'10 a new year has come, tijd voor foto's dacht ik. Allereerst wensen wij jullie een liefdevol, gezond en succesvol 2010!

Zinedine Zidane geldt vanaf vandaag als een 6jarige ruin, hij is groot met zijn stokmaat van 1.75 en zijn vader is Royal Dance. We starten momenteel L2, hij pakt alles qua oefeningen heel gemakkelijk op, maar hij loopt op de indoorwedstrijden nog een beetje met de handrem erop vanwege alle indrukken en heeft nog even wat kilometers nodig. Wel staan we reserve voor het LK dat eind januari wordt verreden. Zidane heeft afgelopen jaar 2 x een terugval gehad, oogt ook nu nog erg puppie en mist nog steeds kracht van achter, maar ik merk nu dat we dat langzaam kunnen opbouwen en verder kunnen werken.

In de training zijn we bezig met controle houden, in tempo en hoofdhalshouding, als de basis goed is gaan de oefeningen als vanzelf. Mijn fout is om hem over het tempo te willen rijden, waardoor taktfouten kunnen ontstaan en het geheel er te gehaast uit ziet. Ik ben me daar inmiddels wel bewust van, maar moet mezelf er ook steeds op blijven wijzen tijdens het rijden.

Losrijden
Afbeelding

Wat galopwerk
Afbeelding

Afbeelding

Hij oogt hier iets strakker, op dit moment vraag ik hem om iets te zakken, hij wil graag bovenin lopen, maar het is belangrijk dat ik hem daaruit kan halen
Afbeelding

Gezakt
Afbeelding

Tussendoor ook even langlaten
Afbeelding

Ezel :+
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Iets verzamelen
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts (ja ik forceer hier met mijn handen, dit komt omdat hij even onder me uit wilde schieten, omdat de pony naast de bak even :( deed)
Afbeelding

Wijken, ik probeer hierbij ook te schakelen in tempo
Afbeelding

Inzet middendraf
Afbeelding

Middendraf op concours
http://i455.photobucket.com/albums/qq27 ... lden21.jpg

Lief, hij heeft echt zo'n puppy koppie :+:
Afbeelding

En voor diegene die het interessant of leuk vinden heb ik ook nog een filmpje van de training, niet heel speciaal, gewoon simpel. Ik wilde laten zien hoe makkelijk hij dingen aanpakt.
http://www.youtube.com/watch?v=fDL1z1Wcrmo

ps: Ja, in onze rijbak staat een stapmolen en ik kan er om heen rijden. De bak zal +/- 30 x 50 zijn en ik heb voldoende plaats om zo te trainen, oke mega praktische is het niet altijd, maar je leert wel improviseren en ik kan alles doen wat ik wil.

Smoethie

Re: Zidane traint in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:17

Wat een leuk paardje je hebt zelf de dingen al gezegd die je ziet en doet

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:45

Ziet er super netjes uit :) Hij gaat echt fijn :)
Heel veel succes met hem!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:47

ziet er echt super uit! leuk om te zien ;)

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:51

Leuk paardje.
Veel succes met hem maar dat zal wel lukken. *D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:55

Wauw! Wat een gaaf paard zeg! Hier wil ik wel eens vaker een topic van op bokt zien verschijnen! :D
Je rijd hem ook super netjes! Het ziet er heel constant uit!
Keep up the good work! :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:06

Die is flink bijgekomen zeg, vergeleken met de vorige keer! Ziet er goed uit, het is een leuk paard. In het galopperen houdt hij te weinig sprong en galoppeert het grootste gedeelte van de tijd in viertakt. Ik snap dat hij nog niet genoeg kracht heeft, maar dan moet je toch of meer blijven rijden of iets meer gang houden. Want zo langzaam houdt hij nu nog niet vol heb ik het idee.
Je bent wel een bikkel in de sneeuw!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:14

Ziet er netjes uit Stephanie!
Zidane doet goed zijn werk!

Veel succes komend jaar!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:16

Wat een leuk paard :D!
Ziet er goed uit, het rijden :).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:21

Steph, fijn ziet het er weer uit, je galop lijkt echt met veel te weinig sprong. Wel fijn schakelen al joh...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:26

Hee stef!! :)
Wat een verandering weer, vind hem een stuk beter en gezonder uitzien! Ik ben met Chantal eens dat ik hem meer actief wil zien in de galop. Misschien moet je even, voor jouw gevoel, wat meer over zijn tempo rijden. Heb het idee dat je nu teveel met de verzameling bent aan het rijden in de galop dan het voorwaartse. De draf vind ik een stuk verbeterd vergeleken met de vorige keer!
Hopelijk kan ik je zien op het LK! :j Als je niet mag starten, kom je dan wel kijken?

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:30

Ziet er goed uit hoor! Leuk paard ook en jou outfit ook erg mooi met die jas en die bruine laarzen (A)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:09

Wat een mooi paard! lekkere achterhand bij de zijgangen!!

op die eerste foto zonder deken zie je hem kijken van : Koouuudd!!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:21

Het ziet er netjes uit :j

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:08

Heel leuk! ook dat filmpje:) je zit echt heel netjes op je paard! (soms mag je wat rechter zitten en voor je uit kijken:P maar dat heeft iedereen;))!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:40

Ziet er netjes uit! Ik vind je beenligging ook verbeterd als ik het vergelijk met wat oudere foto's.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:58

Het ziet er heel erg netjes uit!
Hij is echt flink vooruit gegaan en oeh, als die straks zijn koppier erbij heeft op concours...
Heel veel succes in 2010!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:03

Jeetje, zidane gaat er elke keer beter uit zien steph.. Mijn complimenten! +:)+

Rijden ziet er vriendelijk en mooi uit en die sneeuw zorgt wel voor een beetje meer sfeer op de foto's, leuk!

Veel succes nog samen :)

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:06

Ziet er goed uit Stephanie!
Het rijden ziet er ontspannen uit maar ook energiek.
Succes in 2010!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:15

Ziet er goed uit Steph, hij is behoorlijk verbeterd!!
Qua galop ga ik mee met wat mensen boven me, maar daar is verder 'alles' al over gezegd dus...
Probeer wel wat minder met je knieeen te klemmen, 't lijkt althans op het filmpje alsof je dat doet, waardoor je onderbeen niet helemaal stil ligt, als dat goed is zou dat het hele plaatje afmaken :D
Maar desondanks ziet 't er super netjes uit en dat je 5e staat voor 't LK is meer dan verdiend!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:20

Volgens mij ken ik jou van concour :) Maar goed dat is weer een ander topic :)
Je hebt een ontzettend gaaf paard onder je kont en het rijden oogt vriendelijk.
Misschien komen we elkaar tegen op de LK, sta ook reserven in het M1, dit omdat ik erg weinig wedstrijden gereden heb, weet niet of ik wel ga, het seizoen is wel constant geweest maar niet met die punten zodat een LK zin heeft ;)

Heel veel succes en we komen elkaar vast nog wel eens tegen in de ring!

Groetjes Lara

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 16:27

Bedankt voor alle leuke reacties :-) Vind het leuk om te lezen dat jullie hem ook voller en bespierder vinden geworden. Ik heb hem nu constant op een eiwitrijkdieet staan en daar gaat hij goed op. Nu maar hopen dat hij geen terugval meer krijgt en dat hij niet meer gaat groeien, vind hem groot genoeg zo. :o

Wat betreft de sneeuw, achja ik rijd eigenlijk altijd buiten dus ben wel e.a. gewend, wordt je hard van zeg ik dan maar.

En de galop, jullie hebben helemaal gelijk, wil ik hem in de draf nog wel eens te snel rijden in de galop al snel weer net te langzaam. Heb er vandaag extra opgelet en veel schakelwerk meegepakt.

@Sok, thanks voor je leuke reactie, ik plaats zo af en toe wel eens een topic van hem, maar heb niet altijd een fotograaf bij de hand :7
@Saskia, als het even lukt dan wil ik best komen kijken op het LK, kom ik jou aanmoedigen. 8-)
@Padoer, die laarzen zijn ook echt geweldig, ze zitten heerlijk (en hebben een mooie kleur natuurlijk :Y) )
@Vera, goed dat je dat opmerkt, ik ga er weer verder opletten, blijft toch een gepongel he met mijn benen, hihi.
@Lara, ik heb jou geloof ik ook wel eens zien rijden op concours, al moet ik eerlijk bekennen dat ik momenteel het M1 niet zo volg, omdat ik er zelf geen in heb lopen. Je hebt wel een heel aansprekend paard te rijden! Als je nog mag starten op het LK, alvast heel veel succes!

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:12

ziet er goed uit hoor!
wat een leuk paardje heb je trouwens!

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:04

Wauw, ziet er goed uit!
Mooi paardje!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:08

leuk! probeer wel je binnenbeen iets meer op de plaats te houden ipv naar achteren. In de bocht dient je binnenheup zelfs iets naar voren te gaan ipv naar achter.
Ziet er leuk uit..leuke combi