Zinedine Zidane geldt vanaf vandaag als een 6jarige ruin, hij is groot met zijn stokmaat van 1.75 en zijn vader is Royal Dance. We starten momenteel L2, hij pakt alles qua oefeningen heel gemakkelijk op, maar hij loopt op de indoorwedstrijden nog een beetje met de handrem erop vanwege alle indrukken en heeft nog even wat kilometers nodig. Wel staan we reserve voor het LK dat eind januari wordt verreden. Zidane heeft afgelopen jaar 2 x een terugval gehad, oogt ook nu nog erg puppie en mist nog steeds kracht van achter, maar ik merk nu dat we dat langzaam kunnen opbouwen en verder kunnen werken.
In de training zijn we bezig met controle houden, in tempo en hoofdhalshouding, als de basis goed is gaan de oefeningen als vanzelf. Mijn fout is om hem over het tempo te willen rijden, waardoor taktfouten kunnen ontstaan en het geheel er te gehaast uit ziet. Ik ben me daar inmiddels wel bewust van, maar moet mezelf er ook steeds op blijven wijzen tijdens het rijden.
Losrijden

Wat galopwerk

Hij oogt hier iets strakker, op dit moment vraag ik hem om iets te zakken, hij wil graag bovenin lopen, maar het is belangrijk dat ik hem daaruit kan halen

Gezakt

Tussendoor ook even langlaten

Ezel

Schouderbinnenwaarts

Iets verzamelen

Schouderbinnenwaarts (ja ik forceer hier met mijn handen, dit komt omdat hij even onder me uit wilde schieten, omdat de pony naast de bak even

Wijken, ik probeer hierbij ook te schakelen in tempo

Inzet middendraf

Middendraf op concours
http://i455.photobucket.com/albums/qq27 ... lden21.jpg
Lief, hij heeft echt zo'n puppy koppie

En voor diegene die het interessant of leuk vinden heb ik ook nog een filmpje van de training, niet heel speciaal, gewoon simpel. Ik wilde laten zien hoe makkelijk hij dingen aanpakt.
http://www.youtube.com/watch?v=fDL1z1Wcrmo
ps: Ja, in onze rijbak staat een stapmolen en ik kan er om heen rijden. De bak zal +/- 30 x 50 zijn en ik heb voldoende plaats om zo te trainen, oke mega praktische is het niet altijd, maar je leert wel improviseren en ik kan alles doen wat ik wil.