KWPN-merrie Diva (v. Clavecimbel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

KWPN-merrie Diva (v. Clavecimbel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 10:52

Hallo bokkers,

Dit is Diva, een KWPN-merrie die ik sinds september dit jaar mijn eigen paard mag noemen. Vroeger is ze voornamelijk als fokmerrie gebruikt,
wij rijden voornamelijk dressuurmatig. Hoewel ze haar bouw niet direct meeheeft, is het een schat van een paard en altijd werkwillig. Deze foto's zijn begin november gemaakt. Hier vind ik de foto's redelijk 'strak' ogen, momenteel rijden we veel laag en rond, maar ook stukken met het neusje er juist uit. Voor mijzelf is het belangrijk dat ik goed mijn buitenteugel erbij houd, dit vergeet ik vaak. Ook rijden we nu met een ander bitje, waar ze een stuk fijner op loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moe en voldaan.

Afbeelding
Mijn zonnetje :) .

Groetjes, Manon

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:58

Ik vind dat je een erg leuk paard hebt, je mag er dus best iets trotser op zitten! :D
Je geeft zelf al aan waar jullie mee bezig zijn, dus verdere tips heb ik niet.

x_Anne_x

Re: KWPN-merrie Diva (v. Clavecimbel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:25

Diva schatje,

Ik kan hier niet veel over zeggen, maar wel dat jullie echt al super vooruit gegaan zijn! Jij zit rechter op, en diva loopt een stuk netter.

Jullie komen er wel! :+:
Op naar de 23e :P

Dees

Re: KWPN-merrie Diva (v. Clavecimbel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:29

Heb jij nog een rechtstreekse Clavecimbel-merrie?! Dat is gaaf!

Citaat:
Hoewel ze haar bouw niet direct meeheeft,...

TS, dit is dressuurbloed bij uitstek en de bouw van de merrie past hier helemaal bij!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:33

Jeetje Manon wat een mooi beest zeg! :+:
Ik vind ook dat je veel vooruit bent gegaan..

Lekker trainen en dan komt het vanzelf wel. :)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:36

@ Dees; Het paard lijkt me wat overbouwd en ik denk dat de TS dat bedoeld met haar bouw.

@TS: Ik lees in je inleiding dat je er al mee bezig bent en dat is super, want ik denk dat het voor dit paard het beste is om haar lekker laag en rond rijden.
Volgens mij zit ze nog wat vast in de rug. Zorg ook dat je haar lekker voorwaarts laat lopen, want op de tweede draffoto lijkt ze haar achterhand wat te vergeten ;)

Gaat vast helemaal goed komen met jullie samen. Ga zo door.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 15:02

RoWi schreef:
Ik vind dat je een erg leuk paard hebt, je mag er dus best iets trotser op zitten! :D
Je geeft zelf al aan waar jullie mee bezig zijn, dus verdere tips heb ik niet.

Bedankt, rechtop zitten is inderdaad een aandachtspuntje voor mij! :j

x_Anne_x schreef:
Diva schatje,

Ik kan hier niet veel over zeggen, maar wel dat jullie echt al super vooruit gegaan zijn! Jij zit rechter op, en diva loopt een stuk netter.

Jullie komen er wel! :+:
Op naar de 23e :P

Dankje :D . Hihi je maakt me zenuwachtig!

Dees schreef:
Heb jij nog een rechtstreekse Clavecimbel-merrie?! Dat is gaaf!

Citaat:
Hoewel ze haar bouw niet direct meeheeft,...

TS, dit is dressuurbloed bij uitstek en de bouw van de merrie past hier helemaal bij!

Ze is een Clavecimbel x Le Val Blanc x Uniek :) . Wat ik inderdaad bedoelde is dat ze een beetje overbouwd is. Voor de rest is het echt wel een
heel fijn paard :j .

Noliita schreef:
Jeetje Manon wat een mooi beest zeg! :+:
Ik vind ook dat je veel vooruit bent gegaan..

Lekker trainen en dan komt het vanzelf wel. :)

Bedankt Amanda!

Helma_Amber schreef:
@ Dees; Het paard lijkt me wat overbouwd en ik denk dat de TS dat bedoeld met haar bouw.

@TS: Ik lees in je inleiding dat je er al mee bezig bent en dat is super, want ik denk dat het voor dit paard het beste is om haar lekker laag en rond rijden.
Volgens mij zit ze nog wat vast in de rug. Zorg ook dat je haar lekker voorwaarts laat lopen, want op de tweede draffoto lijkt ze haar achterhand wat te vergeten ;)

Gaat vast helemaal goed komen met jullie samen. Ga zo door.

Bedankt voor je reactie! Ze wil inderdaad nog wel eens haar rug vasthouden, de eerste en laatste 10 minuten rijd ik dan ook veel laag en rond.
De tip voor het voorwaarts rijden is ook een goede inderdaad, ik ga er zeker mee aan de gang! :)

Fabiolaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:05

ik vind echt dat ze heel mooi loopt!! :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:08

je eigen comment sluit ik me voldeig bij an,ook masg ze een stuk activer,dan gaat vw nw ook makkelijker (a) lkekker doortrainen! mooie merrie!

en jouw laarzen :~