Hunt in Wales

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Hunt in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 11:01

Afgelopen zaterdag heb ik meegereden met een Hunt in Wales. We logeerden bij een B&B/stal. Dit was redelijk dicht bij de 'Meet' dus we konden zo vanaf stal naar de Meet rijden.

Dit is Sam/Bob. Een 5-jarige uit Ierland. Hij was net 5 weken in Wales en scheen een onuitsprekelijke naam te hebben dus hij werd willekeurig Sam dan wel Bob genoemd :))
1.
Afbeelding

Deze 'meet' scheen nogal bekend te staan om het alcoholische gehalte. Er ging pure whiskey rond en daarnaast 'mold wine' (soort gluhwein). Ook waren er twee BBQ's waarop bacon en worstjes werden gebraden. Ja, dit is whiskey om 11:00u 's ochtends (zoals te begrijpen heb ik dat overgeslagen)
2.
Afbeelding

The hounds
3.
Afbeelding

En daar gaan we dan. Het was nogal modderig en een deel door moeras. In de speech voorafgaand werden we ook gemaand vooral rustig te rijden. Deze hunt had ook redelijk wat kinderen die meereden. Enkele van deze mochten de Huntmaster en de whippers-in (de rode jasjes, degenen die de honden onder controle houden) assisteren door hekken open en dicht te doen.

4.
Afbeelding

5. The Field. Ik ben de 6e van rechts. De mevrouw tweede van rechts is de Fieldmaster. Zij zorgt ervoor dat het field (de ruiters) dicht in de buurt blijven van de Huntmaster/whippers-in en hounds en dat ze de honden niet hinderen tijdens hun werk. Aangezien dit een vrouwelijke fieldmaster is heeft ze een zwart jasje (wel met de huntcolours op haar kraag en mouwen) ipv een rode.
Afbeelding

Belangrijkste was dus niet voorbij de fieldmaster te komen en ook vooral in de buurt te blijven (ik bedoel, ik ken daar het terrein niet en ik verdwaal nogal makkelijk := )

Na het eerste modderige veld/moerasgebeuren komen we weer op de weg:
6.
Afbeelding

Sam/Bob, hoewel slechts 5 jaar oud, had waarschijnlijk al een heel seizoen in Ierland met een hunt meegelopen en daarnaast was hij ook al een paar keer met deze hunt mee geweest. Ik ging er dus maar van uit dat hij wel wist wat hij aan het doen was. Hij stond dus keurig stil als hij stil moest staan, lette op de honden, maar zodra de honden ergens heen gingen wilde hij er wel direct achteraan :)) Uiteindelijk zijn we ook als laatsten gebleven, zo ongeveer de honden terug gebracht naar de kennel en daarna met de fieldmaster nog even de benen afgespoeld van de paarden in de rivier (ik denk dat ik in een grote discussie met Sam/Bob was beland als ik eerder naar huis had gewild :)) )
Terrein was voornamelijk modderige velden, moeras, nauwe doorgangen/hekken met een stroompje water/afsprong erachter. Een paar slingerende paden met omgevallen boomstammen en laaghangende takken, dat soort werk.
Sam/Bob was ook een prima paard hiervoor, hij heeft hele brede hoeven waardoor hij niet makkelijk weg zakt in het moeras.
7.
Afbeelding

Omgeving, Whippers-in aan het werk
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Weer 3 moerassen verder zagen wij er inmiddels zo uit. Sam/Bob heeft er nog zin in :))
10.
Afbeelding

Euhmmmm. En hoe krijgen we dit weer schoon?
11.
Afbeelding

Ja, het was modderig, glibberig en soms wat harig. Uiteindelijk van 10 tot half 5 te paard gezeten en helemaal zeiknat geregend. Zo ongeveer als allerlaatste over gebleven, en het was zeker de moeite waard :D.

Charr_x

Re: Hunt in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:05

Woow wat gaaf!
Denk dat ik weer wat heb om aan mijn to-do lijstje toe te voegen.
Hebje het nog schoon gekregen?:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:06

Ziet er wel uit als een enorme belevenis Apple! :) Voor herhaling vatbaar? :D

Sam/Bob is wel een leuk paard zeg, leuke aftekeningen ook!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 11:09

Gelijk toen we terug waren bij de B&B alle (voormalig) witte zooi in de was gegooid. Dat is nu weer een soort van wit, maar moet voor het mooie nog een keer.

Mn laarzen (mn arme laarzen die ik ook al nooit aan doe als ik buiten rij :)) ) afgespoten en die doen nu verwoedde pogingen weer op te drogen. Als ze droog zijn wordt dat laarzen poetsen zodat ze weer wat beter eruit zien.

Beugelriemen (had mn eigen beugelriemen mee, tip van de dag) zijn al weer droog, alleen nog invetten (keer of tig vrees ik)

Jasje is droog, maar bijzonder modderig. Die moet nog gewoon in de was :))

UW, ik ga dit seizoen nog een paar keer :-). Alleen dan bij een andere Hunt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:10

Wauw wat gaaf, leuke foto's ook!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:36

Waarom moesten je laarzen zo polishing zijn als ze er zo uit komen te zien? :P :+
Jammer van het weer, maar het ziet er weer supergaaf uit. Leuk beestje had je onder je!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:39

Oeh, wat ontzettend gaaf! :+:

Op foto 7 spettert het plezier letterlijk van de foto af! Erg gaaf hoor, hoe kwam je er zo bij om deze hunt mee te rijden?

En die baggerzooi ken ik... *denkt aan enduranceritten in Schotland in de zeikende regen - gelukkig was ik toen niet in pinguinpak* maar voor dat je alles weer schoon en droog hebt... :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:44

Wauw! Ik wil ook, ik wil ook!
Prachtig lijkt me dat he!!

Prachtige foto's, leuk om eens een andere manier van de paardensport te zien :D

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:45

whaa wat leuk :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 11:46

Neon, ik heb in elk geval bewijs op foto 1 dat mn laarzen in het begin wel behoorlijk gepolished waren :D :D

Karin, deze hunt kwam ik toevallig bij omdat een vriend van ons op een veiling twee tickets had gekocht om mee te rijden met deze hunt :-). Vorig jaar ook met een andere hunt mee gereden (zie profiel).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:50

Leuk verslagje! :j
Echt weer eens wat anders dan een standaard buitenritje!
Sam/Bob mag er best zijn; hij ziet er robuust en betrouwbaar uit.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:34

Wat ontzettend gaaf Apple! Dat zou ik ook nog ooit wel willen doen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:35

Wat een leuk verslag Apple! Ziet er wel ruig uit hoor, zo door de drek. Zo te zien hadden jij en Sam/Bob er allebei wel plezier in. :D Stoer dat je zoiets durft!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:45

Ziet er superstoer uit. Nu geloof ik wel dat het niveau van de hindernissen niet super hoog is, maar toch, je doet het maar wel mooi op een vreemd paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:46

Wow! :oo

Echt supergaaf zeg!
Alleen zonde van je pakkie. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:00

Wat ziet dat er stoer uit :D Echt een belevenis om dat mee te maken.
Is de modder er nog afgegaan? :=

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:08

Wat een verschil tussen de eerste en de laatste foto van jullie :D

Ziet er ontzettend leuk uit, erg gaaf om zo mee te maken lijkt me :) En de foto's zijn zoals altijd weer erg mooi!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:12

Jee wat leuk!
had natuurlijk de foto's in je profiel al gezien van je vorige hunt, maar wat leukd at je weer bent geweest. Erg leuk paard ook, je kunt zien dat hij het ook naar zijn zin heeft gehad :j
Stoer!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:42

Hee Apple, gaaf dit! Wel appart om dit op een vreemd paard te doen, maar zo te lezen wist het paard in ieder geval hoe het moest, dus heb je wel volop kunnen genieten!

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:51

Leuke foto's..!
alleen moet je paardje volgens mij wel nodig weer eens naar de smid..? (foto 1..)

edit: zie net dat het paardje niet van jou is, sorry.. :+
Laatst bijgewerkt door Kimberly1990 op 07-12-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:52

Heel gave foto's, lijkt me een schitterende ervaring. Leuk paard ook...maar die prut! Vooral mond dichthouden bij het rijden, anders heb je het zand tussen je tanden zitten...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:55

Wat een leuke en aparte ervaring moet dat geweest zijn!
Ik ben helemaal gek op Groot-Brittanië en veel Engelse tradities. Dit zou ik zelf ook wel eens mee willen maken!

Je hebt in ieder geval wel een paar hele mooie plaatjes eraan over gehouden ;) Het ziet er alleen wel uit als een modderige bedoening en om de hele dag in het zadel te hebben moeten zitten was ook vast niet gemakkelijk; maar je kan toch nog lachen op de foto's.

De naam van het paard vind ik overigens briljant: kort en makkelijk om te onthouden :D Hij's ook leuk getekend, trouwens!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:33

Kimberly1990 schreef:
Leuke foto's..!
alleen moet je paardje volgens mij wel nodig weer eens naar de smid..? (foto 1..)

edit: zie net dat het paardje niet van jou is, sorry.. :+

Kimberly klopt, helemaal goed :j . De smid is de dag ervoor langs gekomen, heeft alle hoeven bekeken en besloten dat hij inderdaad nieuwe ijzertjes moest. Alleen, gezien de blubber wilde hij er geen nieuwe ijzers onder doen vlak voor de Hunt, kans is dan nogal groot dat de nieuwe ijzers vastgezogen raken in de blubber en het paard ze verliest. Paard staat op de planning voor vandaag of morgen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:39

Apple, wat stoer zeg! Echt heel erg gaaf!

En wat een mooie platen... *droomt weg...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:00

Zie ik het trouwens goed dat naast het paard van de B op de foto een spikkeltje loopt? :P En dan een echt spikkeltje en niet een modderspikkeltje? :+