Dit is Sam/Bob. Een 5-jarige uit Ierland. Hij was net 5 weken in Wales en scheen een onuitsprekelijke naam te hebben dus hij werd willekeurig Sam dan wel Bob genoemd

1.
Deze 'meet' scheen nogal bekend te staan om het alcoholische gehalte. Er ging pure whiskey rond en daarnaast 'mold wine' (soort gluhwein). Ook waren er twee BBQ's waarop bacon en worstjes werden gebraden. Ja, dit is whiskey om 11:00u 's ochtends (zoals te begrijpen heb ik dat overgeslagen)
2.
The hounds
3.
En daar gaan we dan. Het was nogal modderig en een deel door moeras. In de speech voorafgaand werden we ook gemaand vooral rustig te rijden. Deze hunt had ook redelijk wat kinderen die meereden. Enkele van deze mochten de Huntmaster en de whippers-in (de rode jasjes, degenen die de honden onder controle houden) assisteren door hekken open en dicht te doen.
4.
5. The Field. Ik ben de 6e van rechts. De mevrouw tweede van rechts is de Fieldmaster. Zij zorgt ervoor dat het field (de ruiters) dicht in de buurt blijven van de Huntmaster/whippers-in en hounds en dat ze de honden niet hinderen tijdens hun werk. Aangezien dit een vrouwelijke fieldmaster is heeft ze een zwart jasje (wel met de huntcolours op haar kraag en mouwen) ipv een rode.
Belangrijkste was dus niet voorbij de fieldmaster te komen en ook vooral in de buurt te blijven (ik bedoel, ik ken daar het terrein niet en ik verdwaal nogal makkelijk

Na het eerste modderige veld/moerasgebeuren komen we weer op de weg:
6.
Sam/Bob, hoewel slechts 5 jaar oud, had waarschijnlijk al een heel seizoen in Ierland met een hunt meegelopen en daarnaast was hij ook al een paar keer met deze hunt mee geweest. Ik ging er dus maar van uit dat hij wel wist wat hij aan het doen was. Hij stond dus keurig stil als hij stil moest staan, lette op de honden, maar zodra de honden ergens heen gingen wilde hij er wel direct achteraan

Terrein was voornamelijk modderige velden, moeras, nauwe doorgangen/hekken met een stroompje water/afsprong erachter. Een paar slingerende paden met omgevallen boomstammen en laaghangende takken, dat soort werk.
Sam/Bob was ook een prima paard hiervoor, hij heeft hele brede hoeven waardoor hij niet makkelijk weg zakt in het moeras.
7.
Omgeving, Whippers-in aan het werk
8.
9.
Weer 3 moerassen verder zagen wij er inmiddels zo uit. Sam/Bob heeft er nog zin in

10.
Euhmmmm. En hoe krijgen we dit weer schoon?
11.
Ja, het was modderig, glibberig en soms wat harig. Uiteindelijk van 10 tot half 5 te paard gezeten en helemaal zeiknat geregend. Zo ongeveer als allerlaatste over gebleven, en het was zeker de moeite waard