Wilde zwarte 4 jarige (Donnerbube I x Obéron du Moulin)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Wilde zwarte 4 jarige (Donnerbube I x Obéron du Moulin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:31

Lang geleden dat ik nog eens iets geplaatst heb :-)

Sommigen kennen mn Faye'tje nog van vorige topics. Het is een 4 jarige merrie van Donnerbube I en ze word momenteel getraind voor de 5 jarigen volgend seizoen.

Even wat achtergrondinformatie: ik ben eind oktober een week naar spanje vertrokken (ivm wedstrijd Mister Universe Model Belgium waar ik aan deelnam) en toen ik net thuiskwam moest ik al direct terug inpakken voor twee weken Egypte. Dus Faye'tje heeft van mij aantal weken rust gehad na een tochwel succesvol seizoen, we zijn 3e geworden op het provenciaal kampioenschap 4-jarigen.

Dus de foto's die volgen zijn van de derde keer dat ze terug gereden werd na haar rustpauze. De amazone die erop zit ben ik niet, want ben trouwens een man.
Dus rijtechnisch geen commentaar liefst omdat ik er persoonlijk toch niets aan heb :-)

Wat ik wel kan zeggen is dat ze lekker fris stond!

Enjoy :D

foto's staan niet op volgorde :)

Afbeelding

Afbeelding

sprongetje met als gevolg een "klein" bokje :P

Afbeelding

Afbeelding

schouderbinnenwaarts

Afbeelding

hier ging ze verruimen op de diagonaal maar Faye dacht er anders over! :P (een paar foto's na elkaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en terug weg!
Afbeelding

maar ze kan ook netjes lopen hoor :+

Afbeelding

Afbeelding

mooi bergop rechts

Afbeelding

aanspringen in galop en ze vond het weer héél leuk!

Afbeelding

maar ook weer netjes, alleen achter nog wat sterker worden maar daar werken we aan :)

Afbeelding

Het lijkt of ze veel bokt maar dat is helemaal niet hoor :P Af en toe maakt vind ze het wel eens leuk als ze mn been plotst voelt om haar is te stretchen maar ze werkt goed mee laatste tijd.
Eenvoudige wissels beginnen op iets te lijken, achteruit lukt soms redelijk, contra is al heel goed, en veel meer komt er bij de 5 jarigen niet meer kijken dus we doen ons best :)

sefanja

Re: Wilde zwarte 4 jarige (Donnerbube I x Obéron du Moulin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:34

Die maakt wel flinke bokken, hihi. Mijn compliment dat jij erop blijft zitten... Leuke foto's en wat en leuk paard.... Tis een paard met karakter, daar hou ik wel van... also you Enjoy....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:37

Ja Yuri, je weet je paarden er wel uit te kiezen hoor :') Het is een prachtig paard! Maar hoogstwaarschijnlijk wist je dat al :+

Wie rijdt er momenteel mee? Ze blijft wel flink zitten :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:37

hahaha hij zegt net dat hij het niet zelf is maargoed:P Ik vind het een erg leuk paard en succes bij het volgende seizoen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:38

haha ziet er grappig uit zo!
op sommige foto's lijkt het of ze qua bouw iets wat overbouwd is?
Kan dat kloppen?
Verder een super leuk beestje!
Wees blij dat je er zelf niet op zat op dat moment:P

Is ze al gestart?

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:39

prachtig beest is het daar blijf ik bij :)
Ze geeft zelf ook nodig commentaar terug als ze iets niet wilt heerlijk :) wel zorgen natuurlijk dat iedereen er op blijft zitten. jammer dat jij er niet op zit want vindt jullie een heerlijke combi :)

Ziet er allemaal super netjes uit :)

Volgende keer weer fotos met jou erop ;)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:40

@sefanja: idd kan wel bokken, lenigheid zat!

@chipieke: haha ja ik weet ze te kiezen :+ Maar tis een goeike, ze gaat het nog maken haha :P Hopelijk ik ook :)
Ik rij er gewoon mee hoor, Kara reed ermee omdat ik op vakantie was (heeft wel twee weken rust gehad voordat ze terug aan het werk moest,ze kreeg wat rustperiode na het seizoen :) ) Ze kan idd blijven zitten! Gelukkig maar :)

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:43

@tahnee: haha ja blij dat ik er niet op zat idd ! Ja ze is nog overbouwd :) ze is op een jaar tijd goed wat centimeters gegroeid en ze is nog niet gestopt :) Zal een forse merrie worden!
Ze is gestart bij de vierjarigen. Kampioenschap zijn wij derde geworden. Nu aan het trainen voor de 5 jarigen :)

@Dank je! Leuk te horen, ze geeft idd een antwoord op haar eigen manier, maar dat is niet altijd hoor :) Bedankt! Volgende keer zeker weer foto's van Faye en mij :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:48

schitterend paard en het blauw staat erg mooi... grappig die serie bok foto's het is net een denkbeeldige hindernis die ze neemt... Is het joligheid van haar of toch te enthousiast in de overgangen ?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:51

Tja ik blijf het vinden hoor. mooi paard maar dat bokken wordt er precies niet beter op en zeker die voorlaatste is toch gewoon blokkeren en de grond ingaan.

En het lijkt alsof ze achter heel stijf loopt. Als je naar de schaarbewegingen kijkt in draf, dan blijft ze zelf in een gewone draf ver achter, of beter zijn die passen korter en gespannen en dat zie je op de foto's., strakke rug en beetje achteruit gedrukt (ze lijkt niet te kantelen in de bekken, dus kruis wordt hoog gedragen, daardoor komt en kan de beweging niet doorkomen en valt ze op de voorhand )
Ik denk dat je meer op stuwing moet gaan werken, nu valt ook alles nog op de voorhand en zeker als je dan al werkt op sb, ga je toch overbelasten op de voorbenen, terwijl het juist een oefening is die ja rijdt gecontroleerd uit de achterhand. Ook wat rechtrichten, op de cirkel en bij sb of schoudervoor lijkt ze haar binnenachterbeen tussen de voorbenen te plaatsen. op volte moeten de benenparen sporen en bij sb moet je 3 hoefslagen hebben.

Dus ik zou meer focussen wat er achter je zadel gebeurt,

Verder veel succes nog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:53

Bedankt, staat idd leuk he. Ze kan idd springen zonder sprongen te hebben. Erg makkelijk als je wil gaan springen! ;)
Het is een combinatie van wat vanalles, paar weken rust gehad en lekker fris daardoor, en op been is ze af en toe ook wel is gevoelig als je een spoortje aan hebt. Als ze bokt op je been, moet je blijven been geven tot ze stopt en dat kan wel een reeks bokken veroorzaken. Maar ik kan er wel meer van gedaan krijgen, bij mij gaat ze niet zo snel meer bokken op mn been :) Dus die combinatie van "uitproberen" hoort er ook nog bij :P

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:59

bulck: ik weet hoe jij erover denkt, no problem want ik werk er wel aan. De osteo komt regelmatig langs. Ik weet dat ze achter niet best is. Maar we doen echt wel ons best en ook met mn instructrice. Ze is al een stuk verbetert tegenover vorig jaar. Ik weet mede door mn les waar ik moet op letten om haar achterhand beter te maken. Bij dit meisje, is ook de tweede keer maar dat ze ermee reed. In de les kan ze echt hele mooie stukken geven die mooi gedragen zijn. En ze moet gewoon nog een pak sterker worden om dat te behouden. Ik wist op voorhand dat ze niet sterk is / was want het is al beter. Maar dat gun ik haar ook en we doen op ons tempo verder en stap voor stap komen we er wel. En de schouderbinnenwaarts die ik met haar rijd is op drie sporen, kan ik perfect zien in de spiegel vooraan. Hoe het technisch allemaal in elkaar zit weet ik wel, dus we doen ons best :)
edit: je ziet idd op de laatste foto dat ze niet vanachter uit draaft en wat op de voorhand valt. Op de andere foto's vind ik het beter. En het bokken, dat is wel stukken verbetert, bij mij bokt ze helemaal niet meer. En dat is gewoon zo dus daar kunnen we niet over discussieren :) Als je wil, wil ik ook eens een foto tonen van vorig jaar en nu, kan je zien dat ze toch wel vooruitgang heeft geboekt ;)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:26

Het is een prachtig paard (mooi setje) en een goede ruiter.. maar met cap vindt ik het meer "af" zeker als het haar paard niet is zal ik als ik jou was niet het risico willen en durven lopen dat er iets gebeurt met haar als ze valt. Veel succes op de concoursen...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:30

nou, dat zijn gemene bokken!
Ze moet idd in haar achterhand wat sterker worden, maar ze is ook nog jong...

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:35

wat een leuk paard zeg!! op die bokken na...

ze nam het verruimen wel heel letterlijk haha.

verder ziet het er tussen door wel leuk uit.
je hebt iniedergeval een goede zit.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:11

Die is verbeterd! Kan me je vorige topics nog herinneren ;)
Bokken kan ze dus ook nog lekker e... Blijf het toch een prachtige merrie vinden :D tsja, elke paard wat ik leuk vind kan flink bokken, snap em ook nie :+

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:29

Prachtig paard heb je!
Ze wordt volgens mij ook al water sterker achter of niet? Tenminste vergeleken bij de foto's van je vorige topics :P
Volgende keer foto's van jou erop :D

En hoe ging het trouwens met de wedstrijd, mister Universe model? :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:35

Mooi paardje heb je daar ;)

Toch leuk als ze eens zot doen.

Wat Bulck zegt kan kloppen maar ik zou er niet te rap een besluit uit trekken.
Veel paarden staan teveel op stal en komen vaak enkel buiten bij het rijden en dan lijkt het me normaal dat ze zich niet altijd willen gedragen. ;-)

Ik zeg niet dat dit bij jou zo is, maar hier in omstreken zie ik vooral de wintertijd enorm veel van.
Wanneer hun paarden de zomertijd buiten lopen is het bokken weg.
Wil gewoon bedoelen dat het niet altijd met pijn te maken heeft of stijf is.
Bovendien dat afleiden uit een paar foto's vind ik ook moeilijk ;)

Succes nog met je viervoeter!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:37

Wat een enorm mooi paard!
Die bokken zijn wel heftig zeg :P

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:38

Lekkere stuiterbal zeg, lijkt me een heerlijk paard om mee te werken.

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:20

ziet er leuk uit !
ook gaaf zo die foto's van het bokken :P

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:52

@montignac: idd.. maar ja.. ik ga daar geen commentaar op geven, mensen moeten het zelf maar weten. Bedankt :)

@Liezel: haha idd, lekker gemeen kan ze soms zijn. Maar tis een schatje :) Ze moet idd sterker worden, maar daar hebben we tijd voor ;)

@nicole_hetty: Bedankt, amazone ben ik niet hoor :)

@santigo: Bedankt! Eindelijk iemand die mn topics herinnert :) Ze is idd erg verbetert al! Vandaag ook, ze zweefde doorheen de bak, echt heel leuk! Als ze bokt.. is het goed gebokt :) Thnx!

@yousra:Erg bedankt! Leuk te horen, ze is idd al wat sterker geworden achter, ze draagt zichzelf al meer.. Zeker de laatste week :) Foto's van ons twee volgen nog! :)

En de wedstrijd is heel erg leuk geweest! Ik heb geen prijs behaald maar dat betreur ik eigenlijk niet. Ik heb me super geamuseerd op de finaleshow. Heb goed gelopen en dat heeft ook gebleken, na de show is een jurylid naar me toegestapt om me te zeggen dat ik echt goed kan lopen op catwalk, en dat ik er zeker iets mee moet doen en dat ik er niet mee mag stoppen. Dat apprecieerde ik wel :) Waarschijnlijk heb ik voor de rest (er waren al 50% van de punten gegeven voor de show) niet veel punten gekregen, heb ook op verschillende activiteiten niet aanwezig kunnen zijn omdat ik op vakantie was en dergelijke. Maar de show was echt de max :) !

@muiske: thnx, ze is in orde, ze word gecheckt, meer kan ik niet doen. Rijden en trainen en oefenen, meer kan ik niet doen :)

@drasic: hehe bedankt!

@midasje: superleuk paard om mee te werken wel, ze pikt dingen snel op.. ze leert snel.. Vandaag diagonaal in galop, spelenderwijze mn been verlegt en boef, sprong naar andere galop. Ze werkt wel mee, ook al bokt ze af en toe :)

@gerda: idd, die bokfoto's zijn op zich wel leuk :P

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:30

leuk paard.
niets voor mij dat bokken :p hahah
je hebt daar ook een mooie rijbak trouwens :D

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:03

Leuk paard maar dat wist je al. Bokken zal wel beteren , zeker in de winter en na een vakantie kan ik aannemen dat ze vrolijk is maarja in principe mag ze het niet doen dus moet je haar zeker tijdig op haar plaats zetten maar dat doe je al zoals ik kon lezen. Ze moet idd nog sterker worden achteraan zodat ze meer kan gaan dragen. Nu lijkt het vaak alsof de amazone in kwestie heel veel vast heeft vooraan, Faye gooit haar volledige gewicht op haar hand. Rij ze wat meer met het neusje eruit als ze te diep kruipt, been eraan hop naar voor en probeer die verbinding te krijgen met een gedragen paard onder je. Blijven trainen is inderdaad de boodschap daarvoor. Succes ermee!

Heel erg mooi setje, welke kleur scapa dekje is het? Staat mooi op zwart!

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:07

Pffff, wat een bokken en wat blijf je knap zitten. Mooi paard en jullie zijn een leuke combinatie.