Jerrie B is een friese stermerrie van 6 jaar.. Ze is hiervoor wel beleerd maar heeft voornamelijk voor de kar gelopen en nu rijd ik haar ongeveer een maand. Van een niveau kan ik dus nog niet echt spreken
Ze had erg moeite met haar balans, dit word al steeds beter. Ook stelling en buiging is nog moeilijk, hier ben ik ook aan de hand mee bezig. Wat ik doe in de training is veel volte's rijden en de binnenhoefslag meepakken. Maar de ontspanning staat voorop en ook dit is nog erg moeilijk. Ze wil vaak heel hard en ze heeft een flinke onderhals.. Ze begint al steeds meer te ontspannen dus ben al best tevreden voor een maand in training! Natuurlijk moet er nog heel veel verbeterd. Ze loopt veel op de voorhand maar hier ben ik ook nog niet heel erg mee bezig. Ze mag eerst ontspannen en met normale stelling en buiging lopen, zodra dit beter gaat komt die achterhand vanzelf ook beter mee. Galop is nog wel een drama, ze gaat echt heel hard omdat ze gewoon haar balans mist. Ik pak dit wel mee maar galopeer nog vrij weinig. Gaat me eerst vooral om de hulp dat ze goed aanspringt en dat gaat opzich prima! Ik zit zelf ook niet altijd even netjes. Vind het nog lastig om ook mijn balans te vinden, ik ben een kleine smalle pony gewend namelijk! Mijn beugels zouden wel wat langer kunnen maar ik houd dit nog even zo omdat ik anders haar galop echt niet kan uitzitten. Zie ook dat de bakstukken wel een gaatje strakker kunnen heb vandaag met een nieuw hoofdstel gereden
Owja, ze is inderdaad nog wat vet
Dit is gelukkig al een stuk beter geworden! En ze is ook nog drachtig!Ook al staat dit bij RIJ-ITP commentaar is welkom hoor!
Eerst even stappen..

& Ook rechtsom..

Draven..

Ze denkt dat ze arabier is

Linksom..

Wel te diep, maar ze ontspant iig!

Tussendoor weer even stappen om de ontspanning erin te houden..

Linksom volte..

Ze kan al een beetje strekken

Vind dit al een heel fijn beeld!

& Linksom galop

& Natuurlijk ook rechtsom..

Zal ik jullie ook nog even de ergste foto laten zien
Hier drukt ze dus haar rug weg, haar kop eruit en word erg sterk en begint te rennen..
ziet er goed uit! Waar is je ES met pompebladen?