Hij was toen wel onder het zadel maar het was allemaal nog niet bevestigd.
Sindsdien zijn ze samen hard aan het werk en mag ik hem zo af en toe opzoeken en genieten we in het bos.
Een maand geleden kwam Snackie met de vraag of ik het niet leuk vond mee te rijden met een onderlinge wedstrijd op stal.
Na veel twijfel bedacht ik me dat dit toch wel een hele leuke kans was, dus we deden mee!!
Ik heb er in april een keer of 5-10 op gezeten en daarna nog een paar keer gerelaxed in het bos.
Dus zijn we maar even een paar keer gaan oefenen. (retourtje Doorn is voor mij 150km, dus al te vaak ging niet lukken)
Eigen commentaar: been stil houden; niet zo ver naar achteren en niet elke pas willen drijven, handen hoger.
Qua aanleuning is het nog erg zoeken, dan te diep, dan te hoog dan erachter, maar voor de tijd dat hij onder het zadel is......

Eerst even een keertje oefenen in de bak.

Drafje...

Oefenpoging twee.

Drafje...
En dan de wedstrijd zelf; uuf chique in de knotten en there we go.

Los stappen en de rest zijn foto's van het proefje.

Binnenkomen over hoefslag.

Drafje

Hals strekken.

Nog een drafje.

Korte diagonaal van hand veranderen.

Afgroeten....braaf paard.
Het galopgedeelte was een klein fiasco, verkeerde galop en als ik hem terug neem en opnieuw meteen opnieuw aanspring creeer ik nog meer spanning, dus dan maar verkeerd. Daar moet nog het eea aan gesleuteld worden.
Uuf heeft keurig z'n best gedaan, zo in de knotten vallen z'n zendmasten nog meer op.
We houden het er maar op dat ie daardoor zo goed kan luisteren....uhm horen!!

Andrea zelf heeft naast een dressuurproefje ook met hem gesprongen.....niet verkeerd voor een tuiger toch??

Ze gingen we een half jaar geleden op een van de netste momenten.
Maar nogmaals, ik zie de verbetering duidelijk!