Hier dan het eerste topic van Aludine (roepnaam Adin). Adin is een 4,5 jarige merrie van Sydney x Voltaire. Ik heb der nog maar een maand, al voelt het alsof ze er al veel langer is!
We moesten in het begin erg aan elkaar wennen. Ik ben een fjord gewend en Adin is echt het tegenovergestelde van Vita. Ze is erg gevoelig, heeft hele ruime gangen en een enorme galop! Het is ook best wel een stresskipje, ze vind al gauw dingen eng. Maarja ze is dan ook niet zoveel gewend. De keer naar de DA voor de keuring, was voor haar de eerste keer op vreemd terrein. Ze was al wel verkeersmak, maar dat was het dan ook wel.
In het begin was ze dan ook erg druk van alle nieuwe indrukken. Ze is nu al veel rustiger en al veel meer bomproof geworden. (Niet dat ze veel keus had met 3 gillende, spelende kinderen om der heen

We gaan al alleen op buitenrit en rijden ook vaak alleen naar de manege. De eerste paar keren in de binnenbak, stond ze helemaal te trillen van de stress

We zijn ook al een paar keer met de trailer weggeweest; 1 keer naar springles, wat ze echt voorbeeldig deed!

Vanmiddag weer in de manege geweest, en een vriendin was zo lief om even foto's te komen maken!
Waar we met rijden vooral mee bezig zijn:
- ontspanning, ontspanning en nog een keer ontspanning

- tempo controle, ze heeft soms iets teveel looplust en zodra ze iets moeilijk vindt, gaat ze 'rennen'.
- leren dat been niet alleen harder is, maar ook opzij en actiever. Dus veel voltes openen en sluiten.
- en haar uit haar eigen houding rijden. Ze loopt graag in haar eigen houding, bovenin. Maar ik wil der juist graag zo lang en laag mogelijk hebben. Dit vindt ze nog erg moeilijk, maar het gaat steeds beter!
- en ik moet ook echt weer aan mijn houding werken hoor

Ohja, het hoofdstel is bruin, omdat mijn springzadel ook bruin is.

En ik weet dat mijn beugels te kort zijn voor dit zadel, daardoor kom ik nogal achterin het zadel te zitten. Maar ik kan nog niet met langere beugels rijden, omdat ik nog steeds niet helemaal gewend ben aan haar gangen. Dus dan heb ik liever iets meer steun, zodat ik haar niet in de weg zit

De enigste stapfoto

Dan proberen haar wat lager in te stellen, vooral veel voltes

Maar niet te diep natuurlijk

En ook wat tempowisselingen, begin van de middendraf

Halverwege
http://lh5.ggpht.com/_eP242CIcymw/SuxMo ... %20103.jpg
En op het eind valt ze wat op de voorhand, had ik der eerder terug moeten nemen

Wel verbinding houden natuurlijk

Linksom ook wat schakelen, mijn houding

Galop, linksom was vandaag haar goede kant. Mooie foto

Rechtstellen op de binnenhoefslag valt nog niet mee

Daar gaan we!

Maar uiteindelijk krijgen we daar ook wel wat rust in

Tja

Uiteindelijk lukt het wel om der hals wat uit te schuiven, maar het kan nog veel lager/langer

En lekker uitdraven, ze kan het wel

En nog eentje van het springen vorige week, voordat ze bij mij kwam had ze nog nooit onder het zadel gesprongen, maar ze vindt het gelukkig echt super leuk!

15 november is er een thuiswedstrijd waar we ons B debuut maken. Nouja ik verwacht er niet veel van, ben allang blij als ze een beetje ontspannen door de bak loopt

Wees ajb een beetje lief voor ons