Jim en ik @ dressuur, door Silent Shiver Design

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Jim en ik @ dressuur, door Silent Shiver Design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 22:00

Hier het vervolg op: [ITP] ~~ Fotoreportage haflinger Jim, door Silent Shiver Design ~~

Even korte uitleg vooraf :D
Jim is 5 en ik heb hem nu ruim een jaar. Hij is verkeerd ingereden en daarna ook niet lekker doorgereden. Vooral door zijn nogal drammerige en onstuimige karakter.
Ook ik heb een paar keer getwijfeld of ik hem niet zou verkopen. Hij kon zich zo sterk maken met rijden.
Bit vastpakken, aan de kletter, bokken, enz.
Aan de hand was hij ook niet de makkelijkste, maar dat werd met grondwerk al vrij snel goed.
Door een verkeerd passend zadel, longontsteking van mijn kant en zelfs angst hebben we een tijd weinig gedaan. Wat gelongeerd, wat gereden. Een stalgenootje reed hem 2x per week.
Maar uiteindelijk mezelf een schop onder mijn kont gegeven (ik rij al 17 jaar paard en ik was onder de indruk van mijn eigen haflinger :? :+).
Ik heb een goed zadel gekocht wat is aangepast op Jim en mij. Ik heb niet het ideale paardrijdfiguur (heb een genetische aandoening waardoor ik dit figuur heb, ga hiervoor ook naar het ziekenhuis en moet geopereerd worden), maar door de open zit van het zadel, het brede tussenkanaal en de fijne kussens wordt de druk goed verdeeld. Ik ben er nogal onzeker over, maar 2 maanden terug is de ostheopaat geweest en die vertelde dat Jim zo los in zijn lijf was dat er geen blokkade te vinden was en hij niet eens hoefde te behandelen :D
Hij wist niet wat ik deed, maar ik moest er vooral mee doorgaan. Dus dat doen we :D

We hebben om de week les en gaan met kleine stappen vooruit. Maar als ik deze foto's zie word ik er zo blij van!
Genoeg punten om aan te werken, maar het is weer zoveel beter als een paar maanden terug!

Genoeg uitgelegd, hier de foto's!
1. Instappen, teugels wat langer, los over de rug.
Afbeelding

2. Hij was wat ondeugend en omdat ik hier even mijn aandacht verslapte nam hij daar dankbaar gebruik van door iets meer lengte te nemen :D
Afbeelding

3. Draf. Hier hield hij wat vast. Hij was die dag wat drammerig en vreselijk voorwaarts. Dan kan ik er bijna niet aankomen en heb letterlijk mij handen vol.
Ik ben geneigd hierdoor ook druk te nemen en mijn handen terug te plaatsen. Het mooie van deze foto's is dat ik dit veel minder doe dan voorheen.
Afbeelding

4. En hier willen we dus naar toe. Actief achterbeen, los van voren, fijne halshouding. Hij mag nog iets zakken, maar ik vind dit een fijn plaatje.
Afbeelding

5. Zelfde verhaal. Alleen zit ik wat minder rechtop :o
Ik vraag hier iets meer door op rechts. Hij heeft nogal moeite hier een fijne buiging aan te nemen, dus ik moet hem er nog iets in ondersteunen. Maar ook dat is al een stuk minder.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Galop is nog onze grote uitdaging. Jim racet er makkelijk vandoor, zoals hier ook gebeurde. Ik kan dan moeilijk zitten en als reactie wil ik hem van voren remmen. Waardoor hij nog harder gaat :+
Ook hier heb ik duidelijk mijn handen vol en wil hem op de volte proberen te krijgen. Wat niet altijd lukt omdat meneer gewoon het bit vastpakt en rechtdoor sprint :+
Al is ook dit weer een hele verbetering ten opzichte van een paar maanden terug.
Afbeelding

9. Galopje andere kant. Hier was hij een stuk makkelijker en knalde er niet zo vandoor, waardoor ik wat makkelijker kon zitten en blijven ontspannen.
En dus minder knijp van voren :+
Afbeelding

10. Hier ben ik zo onwijs blij mee!! Ontspanning in de galop, de goede galop op zijn moeilijke kant! Weinig druk van voren, nageeflijk.
Nu ik nog op mijn kont zitten :D
Afbeelding

11. Pasje vooruit rijden gaat ook steeds beter. Hij springt nog wel eens aan in galop. Maar als het goed gaat verruimt hij ook echt ipv versnellen.
Overigens doet hij dit ook wel eens als hij er moeite mee heeft.
Afbeelding

12. En hoezo, haflingers kunnen niet zo goed verruimen? :D
Afbeelding

Anouk_17

Re: Jim en ik @ dressuur, door Silent Shiver Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:03

Wat een mooie foto's! En een erg leuke haflinger !
Fijn dat het nu beter gaat!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:05

Wauw! Ziet er super uit! Ondanks dat sprinten vind ik toch dat je het behoorlijk ontspannen oplost! En dat zie je ook!

Ga zo door :)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:08

Ziet er goed uit Amanda!!

Het is volgens mij wel een dieseltje of niet?( daar bedoel ik mee, hij heefttijdens het rijden even nodig om op gang te komen)
De laatste foto`s zijn echt fijn!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:09

Ik vind het er erg ontspannen uitzien en ik vind dat je een nette zit heb in de draf. :)
Wat ik eigenlijk wel grappig vind : jij heb jim sinds 12 augustus 08 ( zag ik in je profiel) ik heb mijn paard sinds 24 augustus 08 en hoe jij jullie tijd toen beschrijft zo heb ik het ook meegemaakt!
Maar zo zie je met doorzetten kom je ver!
Succes verder met je super leuke haf! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:09

Wat lijkt Jim groot zo onder jou zeg :wow: volgens mij zat er erg slecht weer boven jullie :=

Je hebt hem wel lekker aan het lopen, achterbeentje gaat al mooi actief mee!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:11

Gaaf amanda!!

ZIet er fijn uit, ga zo door, dan komen jullie er wel om hier in het bos te komen crossen!!
pst mooi dekje, heb ik ook in de groene variant!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:14

Leuk stel zijn jullie samen!
Ik vind de 1 na laatste foto ook heel mooi. Fijn beeld hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:14

Ziet er fijn uit idd. :D
Zo te zien heb je hem aardig door. ;)
Hij gaat steeds beter lopen.

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:15

Ik vind het er erg goed uit zien. Leuke haflinger!! Mooie cap heb je trouwens op..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 22:17

Bedankt allemaal!

juangi: het gaat niet altijd even ontspannen hoor. Als hij echt gaat en het bit vastpakt moet ik hem ook wel eens met zijn neus tegen het hek trekken, anders stopt hij echt niet :o
Maar gelukkig zijn die momenten een stuk minder dan voorheen. En zonder bokseries, dat is ook wel fijn :D

maartje: hij heeft wel even nodig om op gang te komen inderdaad. Ik stap ook meestal 10 minuten in en afwisselend met halthouden, kleine stukjes draf. En dan veel wendigen draaien. Voltes, slangevoltes, gebroken lijnen, enz. En dan ga ik pas langer draven. Als ik dat niet doe blijft hij wat strak in zijn kaak en laat veel moeilijker los.

DNIEZE: bedankt :D
En toevallig zeg!

UW: hij is nu rond de 1.55 gok ik. Maar ik ben zelf ook maar 1.63. Dus dan lijkt het al snel groot :D

Sas: nieuwe collectie van HH :D
Vind ze erg mooi!
Enne, boscrossen lijkt me erg leuk. Het is alleen zo'n reis naar Friesland :\

Kiss2002: is van Global. Hij zit ook echt super fijn :j

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:21

Amanda, je hebt Jim lekker aan het lopen. Verder vind ik Jim een mooie haflinger, veel haflingers zijn niet mooi meer, maar zn bouw en zn lopen vind ik erg mooi.

Geduld is een schone zaak en inderdaad. Je moet soms gewoon even een jaartje terug kijken en niet maar een maand!

kimooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:25

mooie lange benen heeft je haf zeg!!:D
vind het er leuk en ontspannen uitzien!! ga zo door!
een klein tipje: misschien een beetje meer op je schouders letten! druk ze naar achteren! ziet er wat trotser uit!:D en dat mag je zeker zijn op deze mooie haf!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:26

Ziet er goed uit hoor! Vooral als ik jou verhaal boven de foto's lees, vind ik het een fijn beeld om te zien!

Let er wel op dat je je zadel iets verder naar achteren legt :) De schouder moet vrij liggen ;)

Veel succes en plezier nog samen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 22:32

Negerzoen: Ja, ik had niet helemaal lekker aangesingeld. Heb een nieuwe singel, met elastiek. En zeker na de galop schoof het zadel. Stom, maar ik kwam er veel te laat achter. :\

Zitah: barok, stevig, maar toch wel los in de beweging. Dat is ook precies waarom ik hem heb gekocht. Ik ging proefrijden en op een gegeven moment doorzitten om terug naar stap te rijden. Hij zette ineens zijn benen eronder, werd 20 cm. korter en we gingen in een fijn verzameld drafje door de bak. Dat voelde zo goed aan! En ook los kan hij heerlijk sjouwen. En dat stevige heb ik zelf wel nodig. Ben niet 1 van de slanksten helaas :o

Kimooo: ja, lastig :D
In de les moet ik dat ook steeds doen, maar door geconcentreerd bezig te zijn vergeet ik het nogal eens. Ik val zoiezo snel naar voren en hoop nog eens wat geld te vinden op de grond :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 02:23

Stiekem ben ik echt een beetje verliefd op jouw Jim ;)

Je hebt 'm lekker aan het lopen, achterbeentje er mooi onder :j ziet er goed uit!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 02:52

leuke en mooie foto`s / paard :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:06

Ik vind jullie een hele leuke combinatie :D

ik herken veel in je rijden en paard := is niet altijd even makkelijk te rijden weet ik uit ervaring :=

lekker zo door gaan +:)+

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:59

Gaat goed Amanda :D!
Lekker zo doortrainen :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:19

Zo aan de hand is het een knapperd, maar met rijden is het ook een binkie hoor. Ziet er goed uit Aman :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:39

Ziet er goed uit Amanda, jullie gaan vooruit! :D

Sweety1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:54

Netjes Aman!!

Mooie plaatjes, en Jim gaat zeker heel hard vooruit !!

*\o/* :+:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:58

Bedankt :D

silby: de ene dag gaat makkelijker dan de andere. Maar ik ken 'm inmiddels aardig goed en weet wat wel en niet kan en wanneer wel of niet :D
En als hij geen zin heeft, heeft hij geen zin. Punt.
En is hij enthousiast, dan laat hij dat merken ook. Dan is hij zo fel en heet op het been dat ik ze nog net niet af moet steken :+

Inge: :j
Komt helemaal goed met ons :D
Morgen ben jij weer aan de beurt :j
Dan is hij trouwens al wel geschoren :=

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:00

jullie zien er goed uit samen!
op foto 8 zie ik dat je hand bijna op je been ligt, probeer daar op te letten ;) maar op de rest van de foto's zie ik ook dat je ze mooi naast elkaar en hoog genoeg hebt, dus zal een moment opname zijn denk ik ;) ga zo door!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:02

Ziet er super uit hoor... tja het zijn en blijven ondeugende apenkoppen..... }:0

Citaat:
Maar uiteindelijk mezelf een schop onder mijn kont gegeven (ik rij al 17 jaar paard en ik was onder de indruk van mijn eigen haflinger ).

Zoooooooooooo herkenbaar..... ik heb hetzelfde probleem gehad maar zolang jij laat merken dat jij toch de overhand heb op ze dan komt het wel goed.
Je leert toch wel de *kop erop en aan de haal gaan* momenten herkennen... en die moet je gewoon voor zijn.

Jullie zijn goed bezig.. ga zo door...dan komen we jullie vast en zeker nog op de wedstrijden tegen... :D