Hierbij voor het eerst op bokt Thalinette een 9 jarige merrie van Flemmingh

Ook wel Taliban genoemd

Ik rij Thalinette sinds april 2009 de eerste 3 maanden hebben we nogal wat pech gehad met hoefzweren dus in die tijd hebben we elkaar aardig leren kennen(zonder rijden)

Toen ik Thalinette voor het eerst zag was er duidelijk te zien dat er al een hele lange tijd niks meer met haar gedaan was!
Ze was dof,had schimmel ze zag er eigenlijk gewoon niet uit haha!

Toen ik voor het eerst op haar klom was er duidelijk te merken dat er niet veel mee gedaan is erg kleverig aan de bakranden en het liefst heel hoog opgekropt in haar eigen houding wil lopen.

Dit wilde ik niet en dat heb ik geweten ook

Al vrij snel heb ik er iemand bijgehaald om ons verder te helpen.
Thalinette accepteerd eigenlijk niks vooral geen been en geen druk op de teugels dit is erg lastig vooral omdat ik dit totaal niet gewend ben en het is dus ook vaak flinke protest acties!
Ook is haar zadel aangepast tanden laten doen en nalaten kijken daar ligt het dus niet aan!
Eind sept. heb ik Thalinette verhuisd naar een nieuwe stal een nieuwe omgeving en andere paarden/mensen een nieuwe start zeg maar!
Het weekend erna hadden wij gelijk een clinic van Mike Balm.
Ik was onwijs bang om af te gaan omdat ik zelf best onzeker ben over het rijden het gevolg van de flinke protesten van Thalinette.
Maar dit was zeer zeker niet het verhaal! Het ging eigenlijk best lekker en heb in het uur tijd heel wat huiswerk gekregen!
Ik moet haar voornamelijk iets meer op mijn binnenteugel gaan rijden (ik rij te lief zei hij)(natuurlijk wel je buitenkant erbij houden!
Genoeg gelult hier de foto's
Mijn zit is werkelijk vreselijk dat weet ik hier wordt egt aan gewerkt en hoef ik dus ook niks over te horen het is niet zo 123 opgelost

Mijn super groom

Lekker inbuigen in stap

Wat lager

Streng zijn

Close up

Hand laten volgen vind ze ergggg lastig

Uitleg en wat hulp

Voetjes van de vloer

Niet onder je kont vandaan laten lopen

Zelfde verhaal

Wij hebben erg veel aan deze clinic gehad en de lessen worden ook zeker vervolgd