Corina @ wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Corina @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 20:32

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag mijn tweede FNRS wedstrijd gereden (F6a voor de 2e keer).
Ik deed dit op het paardje Corina, echt een heel lief en mooi paard!

Het inrijden ging echt super goed. Corina liep heel ontspannen en relaxt, en het zag er heel mooi uit.
Ook voelde ze heel fijn aan.
Toen we de wedstrijdbak ingingen, ging het al meteen fout. Ze was ontzettend bang om alleen in de bak te zijn en haar angst werd nog erger toen we bij het juryhokje kwamen. Ze durfde hier helemaal niet langs en ze kwam niet dichterbij dan 5 meter, dus ze durfde niet over de hoefslag te lopen.
Van de jury mocht ik, voordat mijn proef begon, een aantal voltes rijden bij het juryhokje, maar dit heeft helaas niets geholpen. Ze bleef ontzettend bang. We hebben de proef wel afgemaakt, maar ze schrok steeds zo erg dat ze wegrende en de hele proef heeft ze met haar hoofd ontzettend hoog in de lucht gelopen. Je kon merken dat ze zo bang was, want ze was ook onmiddelijk heel erg zwaar aan het ademen.

Ik heb helaas mijn proef deze keer niet gehaald. We hadden 208 punten en je moet er 210 hebben om door te gaan. Balen dus, maar volgende keer beter!

Nu eventjes wat fotootjes van de wedstrijd!

Eerste de foto's van het inrijden;
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

En deze twee foto's zijn tijdens het proefje gemaakt, je kan zien hoe gespannen en angstig ze is!;
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:08

Ehm, leuk paardje... Maar ze lijkt een beetje te dun :)

En ik zou me handen wat meer rechtop houden ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Channiiiej

Re: Corina @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:12

Het klopt dat Corina erg dun is! Ze is vroeger mishandeld, dat is de reden..

Ze hebben haar lang achter elkaar elk jaar een veulen laten krijgen en haar daarbij te weinig eten gegeven. Toen heeft ze uiteindelijk een zware baarmoeder ontsteking gekregen, waardoor ze toen maar is weggedaan. Gelukkig gaat het nu een stuk beter met haar (ze is weer helemaal gezond), nu moet ze alleen nog dikker worden! Ze is al ronder in vergelijking met toen ze er net was! Vandaar ;) !

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 10:06

roodje schreef:
Ehm, leuk paardje... Maar ze lijkt een beetje te dun :)

En ik zou me handen wat meer rechtop houden ;)

Ik krijg idd vaker commentaar op mijn ´pianohandjes´ haha ;)
Tnx voor de tip =]

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:12

paard vind ik te dun

geef paard ook te tijd om aan te groeien en later wedstrijd gaan rijden

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 10:14

sporten schreef:
paard vind ik te dun

geef paard ook te tijd om aan te groeien en later wedstrijd gaan rijden

Ik heb hierboven al uitleg gegeven over waarom het paard zo dun is, dus daar hoef ik verder geen commentaar meer op.
Ze weten niet of het paard ooit nog op normaal gewicht kan komen. Verder heeft ze geen pijn ofzo dus dan kan je toch gewoon gaan rijden.. ?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 19:44

Verderr nog reactiess..=] ?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:50

Haha, dat witte stukje op zijn buik :))

Ik vind dat hij erg veel spanning in heel zijn lijf heeft, zou veel meer aan de ontspanning werken.
Je zit veel te veel aan die voorkant, stoelzit, handjes te laag en zet je op sommige foto's geloof ik vast aan het zadel of je been. :)

Heb je les?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 09:52

M_EL_ISSA schreef:
Haha, dat witte stukje op zijn buik :))

Ik vind dat hij erg veel spanning in heel zijn lijf heeft, zou veel meer aan de ontspanning werken.
Je zit veel te veel aan die voorkant, stoelzit, handjes te laag en zet je op sommige foto's geloof ik vast aan het zadel of je been. :)

Heb je les?

Jaa lief hea dat witte =D

Dat gespannen kan kloppen, op de laatste 2 foto's. Dit staat er ook bij en er staat uitgelegt waarom ;) Bij de 'inrijd foto's' was Corina juist erg ontspannen!
Ik ben het ermee eens dat mijn houding op de laatste twee foto's verre van correct is, maar dit kwam vooral omdat Corina bijna alleen maar aan het rennen en wegspringen was.
Over mijn houding op de eerste paar foto's; vind ik zelf idd ook mijn handen te laag, hier heb ik vaker moeite mee! Maar ik heb niet het idee dat ik mezelf vastzet met mijn been ofzo hoor! Misschien begrijp ik jou verkeerd, maar ik denk dat je bedoelt dat ik klem met mijn benen? Want dat doe ik echt totaal niet!

En jaa, ik heb les! :D

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:39

Nee, ik bedoel dat je je handen vast zet aan je been of zadel.
Dus dat je je handen daar even neer plaatst en hem van voren dus niet de ruimte geeft die hij nodig heeft.
Bijvoorbeeld de laatste foto, je handen liggen op je been :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 18:47

M_EL_ISSA schreef:
Nee, ik bedoel dat je je handen vast zet aan je been of zadel.
Dus dat je je handen daar even neer plaatst en hem van voren dus niet de ruimte geeft die hij nodig heeft.
Bijvoorbeeld de laatste foto, je handen liggen op je been :)

Oowja ik snap nu idd wat je bedoelt haha!
Ik heb mijn handen wel heel laag (hier ben ik me van bewust en aan aan het werken!)
Maar ik zet mijn handen niet vast (of leg ze even op mijn benen ofzoo)..
Op de laatste twee foto's lijkt het idd wel zo, maar deze fotoos zijn van toen ze zo aan het wegspringen enzoo was, denk dat ik op deze momenten idd wat te veel tegenhield, omdat ik niet wilde dat ze wegrende! Maar dat is dus alleen vanwege de situatie daar! =]

Tnx voor je commentaar!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:03

Leuk hoor! Ik wil ook wel een keertje op Corina rijden.. in de lessen loopt ze er erg leuk bij!

Erg jammer dat ze tijdens de wedstijden zo deed, maar volgens mij heeft ze ook nog niet zoveel mee gelopen in de wedstrijden.

Enigste tip die ik heb is dat je wat minder in een stoelzit moet zitten ,maar voor de rest leuk hoor!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:19

MLEENESS schreef:
Leuk hoor! Ik wil ook wel een keertje op Corina rijden.. in de lessen loopt ze er erg leuk bij!

Erg jammer dat ze tijdens de wedstijden zo deed, maar volgens mij heeft ze ook nog niet zoveel mee gelopen in de wedstrijden.

Enigste tip die ik heb is dat je wat minder in een stoelzit moet zitten ,maar voor de rest leuk hoor!

Tnxx!
Jaa ze had zelfs nog nooit wedstrijden gelopen haha, ze was nog nooit zonder andere paarden in de bak geweest, dus raakte ze helemaal in paniek (hoorde het achteraf pas!) ;)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:41

Toevallig zat ik gisteren op Corina! Moest vooraan rijden ging echt prima vind het een leuk paardje!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:47

Jaa het is zeker een leuk paardje :D
Vooraan is ook echt geen probleem, maar alleen in de bak.. :P