Gister had ik wedstrijd in Haps. Met losrijden liep hij echt heerlijk en we begonnen de proef ook lekker. Helaas sprong hij 2 keer in de verkeerde galop aan.
Uit eindelijk hadden we 179 punten.Zoals de meeste al weten is hij geen makkelijk paard, hij is een maand naar mijn instructrice geweest om manieren bij te leren. Het gaat nu super, ik weet gewoon hoe ik hem nu moet aanpakken etc.
We zijn gewoon bezig met het laten luisteren. Ophouding terug is dan ook echt terug. Ik ga nog steeds met de instelling dat hij moet luisteren op wedstrijd, en dat is tot nu toe iedere keer gelukt (3 wedstrijden)! Ik ben nu dus echt dik tevreden.
Er zijn nog zo veel dingen die verbeterd moeten worden, maar ik ben al zo blij dat we zo ver zijn gekomen.
Ik weet zelf wel waar ik aan moet werken, en dat gebeurt ook.
De foto's :
1. Hier trekt hij mij een beetje naar voren, hij gaat 'hangen'. Dit proberen wij er uit te krijgen door veel overgangen te rijden en veel te schakelen. Thuis lukt dat aardig goed alleen op wedstrijd nog niet echt.

2. Einde gebroken lijn

3. Wegrijden middendraf.

4. Begin gebroken lijn.

5. Van hand veranderen.

6. Passen daarna

7. Middenstap. Hier zijn we zo goed op vooruit gegaan

8. Dieper instellen voor halsstrekken.

9. Hier verlies ik dus contact. Dat komt omdat hij eerst naar beneden trekt (nu niet meer heel erg) maar hij blijft niet beneden. Doordat hij trekt verlies ik het contact. Ik kan hem nu gelukkig wel bij me houden.

10. Afwenden

11. Groeten

12. En klaar!

Hij gaat ook vaak nog wat te diep lopen, ik heb nu liever dat hij eerst naar mij luisterd dan dat hij wat meer bovenin komt te lopen. Dit komt later nog wel!
! 

!