5e paardrijles 7 jarig meisje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

5e paardrijles 7 jarig meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 14:19

Ons dochtertje kreeg haar 5e rijles op haar fantastische paard Maria, tuurlijk moet er nog heel wat verbeterd gaan worden , maar voor haar 5e paardrijles is het helemaal niet slecht! Hier het verhaal, filmpje en fotos van haar en haar paardje Maria.

Op 5 September kreeg Fabiënne haar 5e paardrijles op haar paard Maria.Helemaal los van de longeerlijn die ze niet meer wil wil ze nu dapper zelf los rijden met haar paard. Wij kunnen met veel trots spreken dat we dit super knap vinden van Fabiënne en haar super lieve paard Maria, En dan te bedenken dat Fabiënne in het begin van dit jaar niets meer met de paardensport te maken wilde hebben en bang was geworden! Wij als ouders kunnen niets meer zeggen dan dat wij echt heel erg trots zijn op haar. En alle dank aan haar Trainster Roelie en haar paard Maria.
Hier een filmpje van haar 5e paardrijles.
http://www.youtube.com/watch?v=m3jpS1NB8Ig

Vol trots wat van Fabiënne afstraalt begint ze aan haar 5e les
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

justdiesel

Re: 5e paardrijles 7 jarig meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:20

wow die zit op paard alsof ze al jaren rijd!
knap hoor

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:14

dank je wel ;) nou dat valt wel mee hoor ze moet nog een hoop leren maar het begin is er ;) :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:22

ziet er wel goed uit! :j

alleen op het filmpje? wat was nou de bedoeling van de draf, doorzitten of lichtrijden? dat gebonk lijkt me niet zo lekker voor het paard, maar dat kon ik ook nog niet zo goed in het begin... O:) komt wel goed! ;)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:24

Zo schattig :D ze rijdt idd al goed voor maar 5 lessen achter de rug te hebben!
Mooi paard ook :9
Succes verder :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:27

het is de bedoeling dat ze gaat lichtrijden maar heeft het ritme nog niet te pakken, wel toen de batterij van mn camera op was toen deed ze 3 rondjes lichtrijden (zal je altijd zien ;) )en wij roepen zit sta zit sta, ik weet dat het niet al te lekker is voor het paard maar het paard heeft 10 jaar lang beginners lessen gelopen in een manege en die is echt heel veel gewent en pikt het ook allemaal ;) ons dochtertje rijdt gemiddeld 1 keer in de maand en staat het paard de rest lekker te luieren op de wei ;)
Laatst bijgewerkt door marialva op 06-09-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:31

okee ja k snap het, ik had eerst ook zo iets van huh, staan zitten hoe moet het nou :P

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:34

marrlinde schreef:
okee ja k snap het, ik had eerst ook zo iets van huh, staan zitten hoe moet het nou :P

ja zo moeilijk voor een kleintje en wij maar denken dat het altijd zo gemakkelijk is ;) nee ze moet dat nog even goed onder de knie gaan krijgen en wordt er ook hard aan gewerkt ;)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:40

Ze doet het leuk Marialva :) Je kan ook echt zien dat ze er plezier in heeft! Fijn dat er echt een klik is met Maria, dat maakt het alleen maar leuker voor Fabienne :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:43

Unwritten schreef:
Ze doet het leuk Marialva :) Je kan ook echt zien dat ze er plezier in heeft! Fijn dat er echt een klik is met Maria, dat maakt het alleen maar leuker voor Fabienne :D

ja leuk he ben ook APUHH trots ;) en zeker als je het verhaal er achter weet ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:48

dat doet ze goed zeg! Dat lichtrijden komt vanzelf wel, je had mij in het begin moeten zien stuiteren haha :Y) Erg mooi paard! Zijn zijn manen er nou af of zie ik het verkeerd? :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:53

Mooie pony ook, leuk dat ze toch doorzet, ze vond het toch eerst niet leuk, las ik.

Stoer meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:56

Dat van de manen van de Lusitano's is al wel vaker uitgebreid besproken, is ook te lezen op de website van Marialva :) Heeft te maken met de cultuur, en ik vind het mooi passen bij de paarden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:58

Ragdollcat schreef:
Mooie pony ook, leuk dat ze toch doorzet, ze vond het toch eerst niet leuk, las ik.

Stoer meid.

ja klopt ze was zelfs heel erg bang geworden nadat ze diverse keren van haar vorige pony was gevallen, nu heeft ze de eerste 2 lessen op onze hengst gehad en daarna Maria gekregen en heeft ze weer veel plezier erin ;)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:59

Unwritten schreef:
Dat van de manen van de Lusitano's is al wel vaker uitgebreid besproken, is ook te lezen op de website van Marialva :) Heeft te maken met de cultuur, en ik vind het mooi passen bij de paarden.

Dank je wel :D ;) in in mn profiel ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:01

oh sorry dat wist ik niet, en had ik nog niet gelezen O:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:02

Het ligt echt aan paarden of het rijden leuk is of niet.

Fijn dat ze er nu eentje heeft waar ze wel mee kan rijden en van kan gaan leren.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:06

Ragdollcat schreef:
Het ligt echt aan paarden of het rijden leuk is of niet.

Fijn dat ze er nu eentje heeft waar ze wel mee kan rijden en van kan gaan leren.

ja daar ben ik helemaal mee eens ;) ze heeft diverse ponys gehad en allemaal probeerde ze wat en dan viel ze en zodoende kreeg ze er geheel geen zin meer in en wilde zelfs niets meer met paarden te maken hebben tot dat ze zelf kwam van mam ik wil toch weer paardrijden maar wel op de hengst :? tja en gezien onze hengst braver is dan menige merrie of pony hadden wij daar geen bezwaar tegen, nou na 2 lessen kreeg ik een leuk aanbod om Maria te kopen en daar heb ik geen seconde over getwijfeld het was voor fabienne dan ook liefde op het eerste gezicht en zelfs bij het uit testen ter plaatse zat de klik er meteen in :D nou moet ik ook zeggen dat Maria echt een super schatje is ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:11

Ja je moet er maar tegenaan lopen he.

Ik hou ook van paardrijden maar niet op alle paarden, wel graag op dravers, het zijn wel pittige dieren maar betrouwbaar, dus dan ben ik gek genoeg niet bang voor.

Wie weet rijdt je dochter wel over een paar jaar de Z-dressuur, als ze zo doorgaat hahaha.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:13

Dat ziet er echt leuk uit! En hoe Fabiënne de teugels keurig van haar benen afhoudt. Een mooi paardje: Maria.
Die blik op de 1ste foto, Marialva, die spreekt toch boekdelen! Prachtig!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:13

Ragdollcat schreef:
Ja je moet er maar tegenaan lopen he.

Ik hou ook van paardrijden maar niet op alle paarden, wel graag op dravers, het zijn wel pittige dieren maar betrouwbaar, dus dan ben ik gek genoeg niet bang voor.

Wie weet rijdt je dochter wel over een paar jaar de Z-dressuur, als ze zo doorgaat hahaha.

nou met mijn dochtertjes karakter moet je dus niet pushen, dan doet ze echt niet meer ;) we zien het wel en hoop ik met haar samen een buitenrit te kunnen maken met de tijd dat is mijn grote droom om heerlijk met mn dochtertje samen te genieten op een buitenrit ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:16

Plezier staat voorop, en met al die lusitanos zit het wel goed hoor, dat zijn superpaarden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:26

bedouin schreef:
Dat ziet er echt leuk uit! En hoe Fabiënne de teugels keurig van haar benen afhoudt. Een mooi paardje: Maria.
Die blik op de 1ste foto, Marialva, die spreekt toch boekdelen! Prachtig!

vergelijk Fabiennes gezichtjes maar eens met het onderstaande en nu ;) dat van nu spreekt echt boek delen :D

Dit was haar eerste pony toen was ze 4 jaar en die kochten wij drachtig en was toen super lief voor Fabienne maar na de bevalling veranderde de pony in een verschrikkelijk (pies) merrie en viel niet meer te rijden voor Fabienne
Afbeelding

Nadat ze diverse keren van een van haar ponys was gevallen besloot ze om aangespannen te rijden hier was ze 5 jaar.
Afbeelding

Dit is de laatste pony waar ze veel is afgevallen en niet meer wilde paardrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:33

Wat een verschil zeg, maar het ligt ook wel aan wat je voor een pony hebt en wat die voor karakter hebben en of gevoelig is en of het alles pikt.

fijn dat het nu veel meer plezier is en ontspannender aan toe gaat.