Nou dit was mijn vorige topic: [RIJ-ITP] Haflinger Anneloes bitvol en bitloos..
Hierin vroegen meerdere mensen of ik ook niet bitloos zou gaan rijden..
Dit doe ik ook af en toe met Anneloes, en dat vindt zij erg leuk!
Ik rijd met een touwhalster van Emiel Voest en het bevalt erg goed..
Er zit voor mij eigenlijk heel weinig verschil in het bitloos of hoofdstelloos rijden, daar ik geen druk heb op mijn teugels..
Het enige verschil is dus dat ik "iets" vast moet houden en ik ook meer met neckreining kan doen..
Voor Anneloes is dat wat duidelijker en ze vindt het heel leuk!
Soms is ze wat overenthousiast en hoef ik m'n teugels maar wat aan te leggen en gaan we ineens de andere kant op, haha

Ik heb in m'n vorige topic commentaar en tips op mijn houding gehad, die zijn altijd welkom natuurlijk.. Wat ik er wel even bij wil zeggen is dat ik al een lange tijd geen les meer heb gehad en daarom het serieus rijden er een beetje bij ingeschoten is.. We zijn veel naar buiten geweest en tsja, daar willen we alleen ontspannen rondhobbelen

Verder heb ik zelf veel last van m'n rug waardoor het soms erg pijnlijk (voor mij) is om m'n schouders netjes naar achter te houden

En Anne heeft verder geen last van mijn houding, anders zou ik er natuurlijk wel wat aan doen..
Nou ja, genoeg gekletst lijkt me, hier de foto's!
1. Even instappen.. *slof slof slof*

2. Poging tot een pasje wijken.. (dit vindt ze erg moeilijk als ze geen "steun" heeft van mijn handen

3. *slof slof slof* losdraven

4. Dit denkt Ann er van!

Galop vindt ze ook nog moeilijk als ze geen "steun" heeft.. Maar ja, ze moet

5. Galop dus!

6. Je ziet Anne denken "moet dit? ik wil eten!"

We hebben ook op rechts gereden, natuurlijk, maar daar heb ik niet veel foto's van..
Anouk (nOukiee_ @ bokt) bedankt voor het maken van de pic's!

Na het rijden wilde poown nog even poseren.. (Nee, ruiter was gewoon moe

7.

8. Heeft het paard een cap op

9. Kriebelen tussen de oortjes vindt Ann heel lekker..

10. Jammer van het draadje

11. Tsja, mijn houding........

12. Pony moe? Nee.. Ruiter moe? Ja..

Bedankt voor het kijken!
Een berichtje zou leuk zijn

Groetjes Jacyntha & Anneloes!