Dat was al weer een tijdje terug

[ITP] Fotoshoot Madelief & Furia (PRE)
We hebben een hoop verschillende foto's gemaakt, hier de link naar het ITP-topic:
Furia en ik zijn een tijdje lekker fanatiek aan het trainen met een nieuwe instructrice waar ik heel tevreden over ben

De manier past heel goed bij Furia en mij, van alles en nog wat de positieve dingen eruit pikken.
Furia had veel moeite met scharen, dit zijn we proberen te gaan oplossen door veel schouderbuiten.
Zo'n twee weken terug ging opeens de knop om en nu gaan de zijgangen een stuk beter.
Nog even voorstellen, ik ben Madelief, 20 jaar en sinds 3 jaar heb ik mijn kanjer Furia (op 3 jarige leeftijd gekocht).
Inmiddels is hij 6 en blijft hij groeien (in de breedte). Furia is een PRE ruin (laten castreren op 4 jarige leeftijd).
Eerst wat foto's van ons in de bak:
1. Een van de basisoefeningen dus, schouderbuiten.
Gebruik ik voornamelijk in het losrijden, zowel stap als draf:

2. Schouderbinnen, kantelt iets met zijn hoofd maar is een van de dingen die ik zelf ook lastig vind.

3. Wijken, mag iets rechter maar het belangrijkste op dit moment is dat hij de zijwaartse druk snapt.
Buitenbeen er af (mag iets minder) om onduidelijkheid te voorkomen.

4. Af en toe wat schakelen, terug en naar voren.
Bij het terugrijden wil ik zelf nog wel iets teveel gaan zitten.

5. Nogmaals wat meer terug in de draf, het is ook de bedoeling dat hij alleen vanuit een wat verzamelde draf aanspringt.

6. Galopje, eigenlijk wel redelijk zoals ik hem wil hebben, galop gaan we nu weer wat meer aan werken.

En toen gingen we op naar een mooie weide om nog wat rijfoto's te schieten.
Onderweg kwamen we nog wat mooie plekjes tegen en een boomstammetje...
7. In het bos, whiehooe!

8. En deze foto is zó geniaal genomen, echt super Paoline!!

9. Hij vond die grote open vlakte errug leuk:

10. Draven, lekker voorwaarts en echt een mooie achtergrond.

11. Je zíet hem echt kijken, "Mag ik, mag ik?"

12. Af en toe kan ie ook wat heftiger zijn.. Maar vond hem hier wel stoer.

13. Vind deze foto erg mooi, allebei een happy face.

14. Mijn kanjer

15. En klaar voor vandaag

Onderbouwde tips zijn altijd welkom, met mijn handen ben ik vrij flexibel, dit is bewust.
Wil hem namelijk de ruimte kunnen geven om van voren weg te kunnen

Vooral tips wat betreft oefeningen en hoe het paard er nog beter uit te rijden zijn welkom

Dit is overigens de website van Paoline, PK-Fotografie
Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's, ik in ieder geval wel, Paoline weer bedankt!!!
Was ik nog even vergeten te zeggen, mijn laarzen kom ik niet meer in, zijn helaas te smal

Mijn chaps zagen er helemáál niet uit, dus toen maar gewoon met mijn sokken gereden, dat was echt de beste optie..